Ikke alle er enige 
Selv om jeg er både gammel og hører endel på musikk fra 80 og 90tallet, så er hovedgrunnen til at innslaget av nyere musikk er litt for lavt at jeg ikke følger særlig med. Og det kan man da ikke gi hverken hitlåtskrivere eller Spotify skylden for. For god, ny musikk finnes og det antageligvis i større mengder enn noen gang. Men det er sant, den høres ikke ut som Nirvana, Ace Of Base eller hva det nå var du likte da.
Kommentarfeltet der var jo søren meg verre enn i den første artikkelen.
Du ble født samme år som Metallica ga ut "black album" Nirvana - Nevermind og Pearl Jam - Ten. Kan det være at du rett og slett er for ung til å vite hva du snakker om ?
Når hadde vi sist et band med faktiske musikere med HVERT SITT instrument som faktisk fikk tid til å skape sitt eget ordentlige håndverk? Er det vedtatt at den tiden er forbi?
De to der oppsummerer vel argumentene til "gubbesiden" ganske godt, og begge er like håpløse.
Det siste er noe jeg ofte hører, og det bekrefter jo bare at du snakker med en person som slutta å høre på ny musikk på 80- eller 90-tallet en gang og tror listepop representerer tingenes tilstand. Rock og metal lever i beste velgående og det finnes et hav av ny og spennende musikk der ute som gubbesiden aldri har fått med seg fordi de har tatt et grepa tak i Pink Floyd plata si og lukka øya.
Det er ikke sånn at du trenger å lete så hardt engang, det nye albumet til The Dogs ligger på 5. plass på vg-lista for øyeblikket og jeg kan bekrefte at de spiller hvert sitt instrument. De spiller faktisk instrumentene sine ganske bra, spesielt live.