Etter lang tid uten sykling, trakk jeg frem mine to "cyborg'er", og gjorde de klare til dyst. Som i all hovedsak betyr å oppdatere en hel haug med firmwares. Do store så elektronisk verden har blitt.
En funksjon jeg la merke til med unormal entusiasme var "
Quarq PowerZero". Gjorde ett raskt forum-søk etter powerzero uten resultat, så tar sjansen på at dette kanskje ikke er diskutert her. PowerZero gjør wattmåler-kalibrering automatisk. Skal aldri lenger være nødvendig å gjøre en manuell kalibrering, da wattmålerne på egenhånd foretar en slags "kontinuerlig zero-offset" mens man sykler.
Skal ihvertfall funke på alle AXS-wattmålere så vidt jeg vet. Det gjelder åpenbart alt som markedsføres som AXS, men wattkranken på CX'en min (Quarq DZero fra 2018) er også ett AXS-kompatibelt produkt som fikk oppdateringen. Jeg spekulerer litt her, men eldre DZero'er, som bruker trebolt-feste av spider fremfor 8-bolt feste (slik AXS-krankene gjør), mistenker jeg ikke er AXS-kompatible. AFAIK går vel skillet ett eller annet sted i 2018, for når DZero'ene gikk over til 8-bolt.
Uansett, fantastisk nydelig funksjon, dersom den virker!