Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erstatte drev med bashguard

Erstatte drev med bashguard #2586030 14/12/2019 21:41
N
Njålfrasørlandet Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Jeg har en stumpjumper fsr expert 07 modell med original krank set. Det største drevet er ganske slitt fra tidliger eier og jeg bruker det ikke. Jeg tenker å erstatte det med en bashguard men vet ikke helt hva jeg skal lete etter. Jeg er ganske ny i gamet, men har forstått at det er en del ting å tenke på når man kjøper nye deler. Først og fremst at det passer.
Har dere noen tips ?

Re: Erstatte drev med bashguard [Re: Njålfrasørlandet] #2586037 15/12/2019 09:00
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Njålfrasørlandet
Jeg har en stumpjumper fsr expert 07 modell med original krank set. Det største drevet er ganske slitt fra tidliger eier og jeg bruker det ikke. Jeg tenker å erstatte det med en bashguard men vet ikke helt hva jeg skal lete etter. Jeg er ganske ny i gamet, men har forstått at det er en del ting å tenke på når man kjøper nye deler. Først og fremst at det passer.
Har dere noen tips ?
Hei, og velkommen til forumet.

Nå om dagen er det få som bruker slagring på selve kranken, da det har skjedd en del med innfestninger og hvordan vi setter opp syklene våre.

Det du må huske på er at du har riktig BCD (Bolt Cirle Diameter). Jeg vil ANTA at du har 104mm BCD, som var vanlig på den tiden. Dette er også den størrelsen du har flest alternativer i. I tillegg må du huske på å få en som er like stor som mellomklinga, noe som er greit, da de fleste er merket med antall tenner de skal beskytte.

Et annet alternativ er å slipe ned det drevet du har med vinkelsliper, så det blir en slagring. ICON_SMILE

Ser at Bikeshop har et godt utvalg, så da velger du den slagringensom ikke er altfor pinglete, samt at du velger den du har lyst på selv, som ser fin ut. De fleste er gode nok så lenge de passer.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Erstatte drev med bashguard [Re: Njålfrasørlandet] #2586081 15/12/2019 19:42
N
Njålfrasørlandet Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Takk! Heilt konge tips. Da har jeg faktisk ikke videre spørsmål.
Tusen takk for hjelp ICON_SMILE

Moderator  support