Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kombinert sykkel- og langrennshanske

Kombinert sykkel- og langrennshanske #2585941 13/12/2019 10:07
Børre Grop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Nokon som he tips til ein hanske som funkar fint til både vintersykling og langrenn? Må ikkje vere for tjukk, men gjerne vindtett og ha «snørrtommel» ICON_WINK

Don´t die without scars.
More speed, more airtime, more fun!
Re: Kombinert sykkel- og langrennshanske [Re: Børre Grop] #2585943 13/12/2019 10:34
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Handlet 100% Brisker og Brisker Hydromatic, nylig, og Hydromatic-varianten virker som god til begge deler, jeg har hatt en tur på langrenn og sykling etter jeg fikk de, så ikke så veldig mye erfaring. Har jo Swix-hansker med skinnaktig innside, som trekker vann og blir nogenlunde utrivelig, etter en stund. Mer behagelig med Brisker, fant jeg ut.

Re: Kombinert sykkel- og langrennshanske [Re: ØysteinS] #2586782 25/12/2019 13:23
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast
det jeg gjør er jeg bruker MTB hansker som er en størrelse for stor, bruker fleece hanske mot huden, og nitrile/latex hanker som mitre lag, så det er vidn og vanntett.
fungerer bra selv i -11C.
men ikke bruk latex hanskene direkte mot huden ,det blir som lav tørt klissete syltetøy, blir ubehagelig, dette har jeg prøvd vare for å teste ut selv om jeg hadde anelse om at det ville bli ubehagelig.
[Linket bilde fra live.staticflickr.com]
[Linket bilde fra live.staticflickr.com]
dette vil også fungere til langrenn eller hva annet du vil drive med, fungerer til alt.
trenger du ikke at de er vanntette og vindtette, og vil ha mer luftige hansker uten å fryse så er dette en god løsning.
Flickr album: https://flic.kr/s/aHsmKfGQgz

Dette hanskene jeg bruker, Poc Index DH, Mavic Crossmax, Giro DND, det er de hanskene jeg fikk tak i, de to sist nevnte.
jeg så poc hanskene så kjøpte de for jeg hadde plan om å gjøre det jeg gjorde, og Mavic hanskene hadde jeg fra før, de var for store, men varm midlertidig løsning den gang, men nå passer de til som ytterste lag som vinter hanske, samme med DND hanskene.
men trur jet er lurt jeg skaffer flere hansker.
jeg har brukt dette i årevis, og fungert bra.
så velg kanskje som passer deg og tidd behhov,
fleece hanskene er fleece hansker fra G Sport: https://www.gsport.no/212512-aretti-fleece-hanske#758=347915 de koster 49kr, men tråden som holder strikken på plass løsner til slutt, etter mye bruk.

med en sånn kombi, så får jeg god taktil følelse.

Redigert av mtbboy1993; 25/12/2019 14:19.
Re: Kombinert sykkel- og langrennshanske [Re: Børre Grop] #2586804 25/12/2019 18:36
A
Aerius Offline
Fersking
Fersking
A
Swix Geminix Glove! Ser dog at den kan være litt vanskelig å få tak i nå. Helt super til både sykling og langrenn. Har mønster med silikon i håndflatene som sikrer godt grep, i tillegg til at den er svært myk og bevegelig (lett å gire, bremse). Med primaloft og plass til en tynn liner i ull er denne uslåelig om vinteren.

Re: Kombinert sykkel- og langrennshanske [Re: Aerius] #2586809 25/12/2019 19:35
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Aerius
Swix Geminix Glove! Ser dog at den kan være litt vanskelig å få tak i nå. Helt super til både sykling og langrenn. Har mønster med silikon i håndflatene som sikrer godt grep, i tillegg til at den er svært myk og bevegelig (lett å gire, bremse). Med primaloft og plass til en tynn liner i ull er denne uslåelig om vinteren.

forsterka på fingertuppene dett er fint, så noen bilder med det noen uten. vet lite om disse hanskene.

Redigert av mtbboy1993; 25/12/2019 19:37.
Re: Kombinert sykkel- og langrennshanske [Re: Aerius] #2586810 25/12/2019 19:42
mtbboy1993 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Aerius

Jeg har Superundertøyet, Swix Race X det har perfekt passform. hanskene kommer i dame og herre versjon så da kan man velge størrelse, har ikke hanske du nevnte, men har noen andre huske rikke hva de heter men er den større typen hanske. jeg har dame versjonen i Large, men bruker de ikke lenger., men de passet meg bra, og var plass til hansker inni.
for det jeg nevnte oven for fungerte bedre, mer taktil følelse, i -11c men så er jeg vant til kulden. det som er fordelen med det at man kan justere hvor luftig har det og om de er vanntette eller ikke. Det kan man ikke med sånne hansker du nevner, men jeg har lignende hansker fra Seal Skinz, men bruker de ikke lenger.
De hanskene du nevner vil fungere bedre enn de hanske fra Swix jeg brukte.

Redigert av mtbboy1993; 25/12/2019 19:46.

Moderator  support