Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tacx fortius..

Tacx fortius.. #2585080 04/12/2019 16:46
K
Kona mi Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
K
Fikk en lite brukt tacx fortius rulle montert opp i garasjen for å surre litt på beina på på drittværsdager...
Etter 17 oppdateringer sitter jeg med versjon 3.12.
Testet denne og ble vel ikke megaimponert, men skal vel funke i vinter iallefall. Spørsmålet mitt er: hva kan jeg/ er det noe jeg kan gjøre for å få denne litt mer 2019?
Eller i det minste få tak i real life filmer.?
Har funnet noen på nett og lastet ned demo, men finner de ikke igjen i programmet etter installasjon. Noen som kan gi meg oppskriften på hvordan samt noen som har filmer og selge?
Og puls. Må jeg ha en ant dongle på PC så er det go?

Redigert av Kona mi; 04/12/2019 16:54.

Re: Tacx fortius.. [Re: Kona mi] #2585185 05/12/2019 10:02
Flex Offline
Veteran
Veteran
Det har vært en del sider som tilbyr RLV'er (filmer), enten gratis eller for salg. De aller fleste er lagt ned de siste årene. http://www.real-life-video.com er vel en av de få som fortsatt holder det gående. Eller så skal Trond Helge (her på forumet) ha lagt ut noen på https://rlv.oan.co/ , men er usikker på om den fungerer for tiden.

Ellers er vi en liten gjeng som kjører "Rulletour" hver vinter (www.balanse.no/rulletour). Der ligger det en god del RLV'er for nedlasting.

Selv har jeg massevis av RLV'er liggende, men har ikke kommet så langt at jeg har fått lagt dem ut på noen måte ennå.

Når det gjelder plassering av filene, er jeg litt usikker på hvordan det gjøres i TTS (Tacx Trainer Software). Jeg sitter med den gamle Fortius-programvaren selv. Der var det i hvert fall slik:

Pgmf-filen legges her:
C:\Program Files (x86)\TacxFortius\catalyst\programs

Rlv-fila legges her:
C:\Program Files (x86)\TacxFortius\catalyst\video

AVI-fila legges her:
C:\Program Files (x86)\TacxFortius\catalyst\video\NavnPåRlv
der NavnPåRlv tilsvarer filnavnet på pgmf, rlv og avi-filene.

Edit: Her ser det ut til å være en guide for TTS

Redigert av Flex; 05/12/2019 10:06.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå