Hei godtfolk,
har seg slik at jeg kjøpte en brukt Kona Stinky dee-lux '03 mod et par uker tilbake.
Nå har den begynt å tulle seg litt. Hadde vært fint om noen tok seg tid til å svare på spørsmålene mine:
1) Det kommer ofte klikke lyder fra styrelageret, og det virker som det er litt slark i det når jeg kjører. Men når jeg står i ro virker alt helt fint, klarer ikke å rikke på det da. Jeg har prøvd å stramme det. Løsnet skruene på siden av stem'et og skulle teite skruen i midten oppå litt, men det virker som den ikke tar i gjengene og jeg kan skru så lenge jeg bare gidder uten at noe skjer. Forslag eller ideer?
2) Etter å ha vært ute og syklet i en times tid (ikke spesielt krevende sykling), så må kranken bestandig strammes til. Den løsner altså når jeg er ute og sykler, slik at pedal armene beveger seg skrått. Har det noe å si at dette skjer, med tanke på om noe kan ryke mens jeg kjører og sånn? Hva bør jeg gjøre med kranken? Den er av type Raceface, en slik som kun kan strammes på den ene siden. Har også kjedefører, husker ikke navnet på den, men den er metall og har 2 oransje plasthjul som fører kjedet inn i den.
3) Mange av [sensurert] på bakfelgen er meget løse, har dette mye å si på hvor mye felgen tåler?
Det var alt jeg kom på akkurat nå, håper som sagt noen har tips, ideer eller erfaringer.
Over og ut, kyssetrut
Redigert av raiden; 05/11/2005 14:59.