Jeg kan bare kommentere Suunto (jeg har en Traverse). Overføringen til Strava funker brukbart. Klokken laster opp til telefonens Suunto-app, men kan ha litt bluetooth-krøll innimellom. Suunto-appen laster automatisk opp til Suuntos Strava-kopi Movescount og Movescount laster automatisk opp til Strava. Innimellom kan jeg ha flere dager uten at klokken og telefonen får kontakt, uansett hva jeg gjør. Plutselig en dag bare funker det igjen og alle turene som har ligget på vent blir lastet opp.
Suunto har en feature som jeg ikke vet om Garmin har, som er verdt mye og det er at klokken kan lades mens man bruker den. Med en powerbank i sekken er det bare å sette ladeklypa på klokken og fortsette økten uten avbrudd. Men sist jeg gjorde dette glemte jeg at jeg hadde gjort det, heiv av meg ryggsekken og reiv løs klypa slik at to av de fire kontaktpiggene knakk. Ny kabel koster 400,-. Heldigvis knakk de to som gjør den samme jobben som bluetooth gjør, mens de to som lader er uskadde.

Men jeg har begynt å lure på om det kanskje er på tide med en ny klokke likevel. Har lyst på noe litt flatere, med smalere bezel, elegantere design og lyssterk fargeskjerm. Tar gjerne imot tips.