Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4

Hjelp oss å bli bedre!

Hjelp oss å bli bedre! #2581684 05/11/2019 12:17
KKippernes Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei og hå!

Har du lengtet etter en anledning til å si hva du mener eller gi uttrykk for hva du ønsker mer/mindre av i Terrengsykkel og på terrengsykkel.no?

Ventetiden er over - [url=LESERUNDERSØKELSEN ER HER! ]https://www.terrengsykkel.no/nyheter/hjelp-oss-aa-gjoere-terrengsykkel-bedre[/url]

Om du fullfører undersøkelsen og registrerer deg, vanker det også flotte uttrekkspremier!

Vi håper så mange som mulig tar seg noen minutter til å hjelpe oss!

// Kristoffer

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2583521 21/11/2019 00:25
AfLatTire Offline
Entusiast
Entusiast
Bytte til et bedre forum software, eller oppgradere. Forumet er nå noe fra 90-tallet.

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2583559 21/11/2019 10:01
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er spent på hva de fikk ut av denne undersøkelsen... Jeg forsøkte å svare to ganger og begge gangene kræsjet det. Jeg vill tolket data med varsomhet...

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2583608 21/11/2019 14:57
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fungerte da greit på iPhone... null stress.

CK ELVERUM

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2583612 21/11/2019 15:11
E
Ebrietas Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Fungerte ikke på iPhone hos meg

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2583621 21/11/2019 19:33
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Vi fikk ganske mange hundre svar, så det fungerte åpenbart ganske godt for mange. Men det er selvfølgelig beklagelig når ting ikke fungerer.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2583661 22/11/2019 08:53
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har minner om at det var en annen tråd der ganske mange ga beskjed om at undersøkelsen havarerte, men kanskje blander jeg sammen med noe annet.

Uansett: Mindre O2 mas og mer plass til interessante folk i vårt langstrakte land. Også bransjefolk! Og start en serie med triks og tips for vedlikehold av stier.

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: erikskon] #2583664 22/11/2019 09:06
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: erikskon
Jeg har minner om at det var en annen tråd der ganske mange ga beskjed om at undersøkelsen havarerte, men kanskje blander jeg sammen med noe annet.

Uansett: Mindre O2 mas og mer plass til interessante folk i vårt langstrakte land. Også bransjefolk! Og start en serie med triks og tips for vedlikehold av stier.

Bare sånn at jeg forstår deg rett - Vi har i 2019 hatt 4 sider om trening i hver utgave. Det har vært noe snakk om konkurranser og trening i portrett-saker og tester forøvrig, men lite O2-snakk som sådan. Er fire sider om trening, inkludert teknikk-trening osv O2-mas?
Spør fordi jeg ønsker å forstå hvor terskelen for forskjellige reaksjoner ligger.

Øyvind Aas
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: sykkeloyvind] #2583672 22/11/2019 09:33
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Jeg liker treningsstoffet godt, og satte pris på seriene du skrev om ulike treningsopplegg, sykkelprofilenes beste rulleøkter osv. Jeg er ingen O2-snapper, men synes dette er relevant MAMIL-stoff også for 40-åringer som meg som sykler sti og litt nerrover. Hadde tålt enda mer. Kan derimot betakke meg for stoff om motor- og racersykler i Terrengsykkel.

Redigert av mob; 22/11/2019 09:37.
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: mob] #2583675 22/11/2019 10:02
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: mob
Jeg liker treningsstoffet godt, og satte pris på seriene du skrev om ulike treningsopplegg, sykkelprofilenes beste rulleøkter osv. Jeg er ingen O2-snapper, men synes dette er relevant MAMIL-stoff også for 40-åringer som meg som sykler sti og litt nerrover. Hadde tålt enda mer. Kan derimot betakke meg for stoff om motor- og racersykler i Terrengsykkel.

Som nevnt i en annen tråd tidligere har vi nå bestemt at Bukkestyre-innhold ikke lenger kommer i Terrengsykkel. El-sykkel-innhold blir det dog noe av.

Øyvind Aas
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: sykkeloyvind] #2583679 22/11/2019 11:03
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: sykkeloyvind
Som nevnt i en annen tråd tidligere har vi nå bestemt at Bukkestyre-innhold ikke lenger kommer i Terrengsykkel. El-sykkel-innhold blir det dog noe av.
tomler opp!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: sykkeloyvind] #2583686 22/11/2019 11:57
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Bra

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: sykkeloyvind] #2583689 22/11/2019 12:27
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Som nevnt i en annen tråd tidligere har vi nå bestemt at Bukkestyre-innhold ikke lenger kommer i Terrengsykkel.

Både i leserkretsen og på forumet er det solid representasjon av aldrende herremenn som svært gjerne vil konservere sykkelverdenen slik den var i 2014, eller helst 2004, så den beslutningen utløser utvilsomt trampeklapp og lutter glede ICON_SMILE

Men det vil neppe la seg gjennomføre over tid. Med mindre man bare vil la være å dekke nye modeller.

Ser i spenning frem til hvorvidt f.eks. Evils varslede nye prosjekt virkelig skal dekkes i Landevei og ikke i Terrengsykkel ICON_SMILE

El-sykkel-innhold blir det dog noe av.

Det er derimot helt forkastelig ICON_TONGUE Her slutter jeg meg stolt til klubben av de aldrende herremenn som hater forandring, med eller uten bukkestyre ICON_SMILE

Nei, nei, nei, nei...

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: Sepeda] #2583696 22/11/2019 12:57
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Så du mener det er dumt at et nisjeblsd for terrengsykling dropper å skrive om ting som ikke er terrwngsykling?

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: Sepeda] #2583697 22/11/2019 13:02
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Sitat: Sepeda
Ser i spenning frem til hvorvidt f.eks. Evils varslede nye prosjekt virkelig skal dekkes i Landevei og ikke i Terrengsykkel ICON_SMILE

Erre så vanskelig, ‘a? Sier som salig Potter Stevens: «I know it when I see it.»

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: baronKanon] #2583698 22/11/2019 13:08
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: baronKanon
Så du mener det er dumt at et nisjeblad for terrengsykling dropper å skrive om ting som ikke er terrengsykling?

Nei, det sier jeg ikke ICON_SMILE Jeg sier at ting er i forandring, og at skillet bukkestyre/flatt styre i 2024 trolig ikke vil være så avgjørende for tiltenkt og faktisk bruk som det var i 2014 ICON_SMILE Allerede i 2019 er skillet i ferd med å viskes ut på enkelte bruksområder.

Bildet burde illustrere det poenget rimelig greit, med mindre man anser at Evils sykkel med terreng-geometri, 29" terrengdekk og bukkestyre, er en landeveissykkel som ikke er egnet for noe bruk der man før brukte terrengsykkel med flatt styre ICON_SMILE

Jeg er i det daglige helt bekvem med skillet som Øyvind skisserer, siden abonnenter har tilgang til begge magasiner yes Jeg har bare ikke tro på at skillet vil holde seg over tid.

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2583717 22/11/2019 14:13
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg vil ikke tro at bukkestyre kommer til å fungere godt nok i terrenget noen gang til å ta over? Blir nok mer for kjerreveier? Men jeg mener ikke at det er umulig å sykle terreng med bukkestyre, men at det ville være ugunstig for balansen og eneste fordelen du får er aerodynamikk.

Grusveisykling og asfaltveisykling synes jeg er samme greia. Litt på samme måte som en fulldempet stisykkel og en fulldempet fatbike er samme greia, bare optimalt for forskjellige underlag.

Og terrengsykling er heller ikke det samme som i gamle dager, med birkenstil. Syklene er mye mer kapable nå. Så hele begrepet har flyttet seg, om noe så har bukkestyresykler for kjerrevei dyttet terrengsyklistene over i grovere terreng?

Men nå er vi over i kategorien ulne begreper i konstant bevegelse. Jeg er uansett ikke så interessert i å lese om bukkestyre i et terrengsykkelblad, meg om det ICON_SMILE

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2583784 23/11/2019 10:06
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sykle grus med bukkestyre er jo ikke akkurat noen nyhet, selv om buzzwordet Gravel har trendet fint de siste to årene. En flott måte for landeveissyklister å slippe unna tråkkingen langs asfaltstriper med eksos og støy. Jeg har såkalt gravel-sykkel, men hardtailen eller riffuldemperen er jo strengt tatt bedre egnet, for da kan man sy sammen lange grusstrekk med lange stipartier. Eller drive med god, gammaldags krøss køntri-sykling!

Spørsmål over vedr mye trening i blekka, og redaksjon som er uenig i det (status quo, altså!): Det handler da ikke om rasjonelle fakta målt i antall blader o2-trening pr magasin. Det handler trolig om mange (potensielle) leseres oppfattelse av Terrengsykkel. Altså ikke bare antall saker, men hvordan andre saker fremstår, nyheter som skrives på nett (mye ritt), oppfattelse av redaksjonens private "base" i syklingen, historie, osv. Dog er det nok bedre å lytte til kundens innspill, fremfor å umiddelbart respondere med forsvar slik som her. Enten det er på tekniske feil i spørreundersøkelser eller opplevd inntrykk av magasinet.

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: Lillosti29] #2583826 23/11/2019 17:23
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Lillosti29
Sykle grus med bukkestyre er jo ikke akkurat noen nyhet, selv om buzzwordet Gravel har trendet fint de siste to årene. En flott måte for landeveissyklister å slippe unna tråkkingen langs asfaltstriper med eksos og støy. Jeg har såkalt gravel-sykkel, men hardtailen eller riffuldemperen er jo strengt tatt bedre egnet, for da kan man sy sammen lange grusstrekk med lange stipartier. Eller drive med god, gammaldags krøss køntri-sykling!

Spørsmål over vedr mye trening i blekka, og redaksjon som er uenig i det (status quo, altså!): Det handler da ikke om rasjonelle fakta målt i antall blader o2-trening pr magasin. Det handler trolig om mange (potensielle) leseres oppfattelse av Terrengsykkel. Altså ikke bare antall saker, men hvordan andre saker fremstår, nyheter som skrives på nett (mye ritt), oppfattelse av redaksjonens private "base" i syklingen, historie, osv. Dog er det nok bedre å lytte til kundens innspill, fremfor å umiddelbart respondere med forsvar slik som her. Enten det er på tekniske feil i spørreundersøkelser eller opplevd inntrykk av magasinet.

Takk! Jeg var ikke helt beredt på å grunngi min påstand, men hadde lyst til å bidra selv om undersøkelsen ikke fungerte. Side redaksjonen spør så gjentar jeg: Mindre trening og ritt og mer personligheter fra stisykkelmiljøet rundt omkring i landet og mer om styrking av sti.

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: Lillosti29] #2583923 25/11/2019 08:34
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Lillosti29

Var ikke mening å gå i forsvar - Jeg bare lurte på hva som var terskelen for når noe oppfattes som for mye. Det er jo lettere å ha noe konkret å forholde seg til.
Uten at det gjelder i dette tilfellet hender det at vi får tilbakemeldinger som er basert på misforståelser. Noen har ikke lest bladet eller nettsiden, men har en oppfatning likevel, andre har lest et annet blad, men husker det som om de har lest Terrengsykkel osv.
Vi lytter til leserne, men det norske terrengsykkelmiljøet er bredt og inneholder mange undermiljøer, vi prøver å gi de fleste en passende andel av innholdet - om ikke hver gang så i hvert fall i løpet av en sesong.

Øyvind Aas
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2583930 25/11/2019 08:56
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Mitt ønske? Mindre utstyrsfokus og ikke minst testing av nye sykler, og mer fokus på opplevelse og kortreiste turer. Turreportasjer med GODE kart (gode kart har dere aldri hatt). Mindre prestasjonsjag.

Presisering: det er morsomt med stæsj, men det kan man holde seg oppdatert på gjennom ørten siter på webben. Papirmagasinet bør ha et annet fokus.

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: baronKanon] #2583939 25/11/2019 09:50
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Som fersk eier av Gravel-sykkel syntes jeg absolutt ikke det skader å skrive om slike doninger, og hva man kan gjøre med de. For meg er det opplevelsen man er ute etter som gjelder, og her er det overlapp med XC/bikepacking/adventure/moderne floskel (ihvertfall for meg) - eller turer hvor målet ikke er høy snittfart, watt, aero og polert asfalt.

Er så heldig å ha flere sykler med på papiret helt forskjellige bruksområder, men det viser seg jo at man bruker alle til alt innimellom, selv om ingen av de er best på alt. Det er jo nettopp slikt som gjør at det er gøy med sykkel. Lang asfalttur på fatbike, stitur med CX, XC-ritt med grov stisykkel.

Uten å forgripe, så savner jeg inn- og overblikk over sykkelmiljøene innen alle terreng-ish grener. Her jeg sykler er vi få, rekruttering er dårlig, null ritt, noen ildsjeler - men det er kanskje ikke slik i Egersund eller Rakkestad? Hvorfor er cruxing stort i Fredrikstad, mens noen km unna er det langturer på sti og fart som gjelder?

Hvor finnes det gode miljøer, og hvorfor?

Kunne tenke med noen flere praktiske artikler også, type reising med medbrakt sykkel (pakking, krangle med flyselskap, taxi, priser), ting man skal tenke på når sykkelen lastes på bil, hvordan følge opp barnas sykling og sykler, pendling etc.

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: Straightline] #2583944 25/11/2019 10:31
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Helt enig. MB UK og Singeltrack er gode på inspirerende turer med nyttige kart osv.

sykkeloyvind, jeg minnes vagt en sak/kommentar om de lange XC-turene i Nordmarka, lenge før blandevei var et begrep. Liksom Oslomarka rundt på sti anno ... 2013? Mer sånn, helst med større geografisk bredde! Dere gjør jo allerede en del med native ad-serien «Stipatruljen» på video, men ikke stort på papir. Hadde også lest med glede de beste stiene for intervalltrening/etter tung nedbør/terping av utforteknikk/oppoverklyv undsoweiter rundt de fire storbyene. Eller slik bygger du dirt track i hagen à la Robin Wallner, slik gjør du favorittstien din mer bærekraftig, osv

Redigert av mob; 25/11/2019 11:02.
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: mob] #2583994 25/11/2019 15:02
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: Straightline
Mitt ønske? Mindre utstyrsfokus og ikke minst testing av nye sykler, og mer fokus på opplevelse og kortreiste turer. Turreportasjer med GODE kart (gode kart har dere aldri hatt). Mindre prestasjonsjag.

Presisering: det er morsomt med stæsj, men det kan man holde seg oppdatert på gjennom ørten siter på webben. Papirmagasinet bør ha et annet fokus.
Enig.

Helt enig. MB UK og Singeltrack er gode på inspirerende turer med nyttige kart osv.

sykkeloyvind, jeg minnes vagt en sak/kommentar om de lange XC-turene i Nordmarka, lenge før blandevei var et begrep. Liksom Oslomarka rundt på sti anno ... 2013? Mer sånn, helst med større geografisk bredde! Dere gjør jo allerede en del med native ad-serien «Stipatruljen» på video, men ikke stort på papir. Hadde også lest med glede de beste stiene for intervalltrening/etter tung nedbør/terping av utforteknikk/oppoverklyv undsoweiter rundt de fire storbyene. Eller slik bygger du dirt track i hagen à la Robin Wallner, slik gjør du favorittstien din mer bærekraftig, osv
Enig.

Andre aktuelle tema:
* "Sånn får du ungene dine på 2, 7 eller 15 år til å like stisykling."
* "Hit drar du og dette må du for all del ikke gjøre og dette burde du egentlig gjøre hvis du skal ha med deg nybegynnere på sti"
* "Dette gjør MacGyver på stisykkeltur hvis bakdemperen lekker som en sil og han tilfeldigvis står på toppen av et fjell med to punkterte slanger, mini-verktøy, strips og litt sportstape"

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2584026 25/11/2019 20:53
hanedalen Offline
Maker of dreams
Maker of dreams
Støtter ønsker om mer fokus på turer og inspirasjon. Dog er min erfaring at redaksjonen mer enn gjerne kjører slike saker, men er vell da avhengig av at folk faktisk reiser på tur og tar seg bryet med å ta bilder osv.. redaksjonen kan jo ikke alene reise på alle turer som vi vil lese om.

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2584040 25/11/2019 23:10
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kjøpestoffet ala Patagonia i siste nr er ofte generisk og for meg kjedelig. Ville gjerne hatt mer Norge og Skandinavia.

Generelt er det lite mennesker, ansikter og historier jeg føler jeg må lese.

Enig med de som sier utstyrsprat er bedre på nett og gjerne bak mur. Når jeg leser et magasin vil jeg ha historien bak.

Synes generelt bladet ikke er verdt å abonnere på. Det blir for kjedelig.

Men med totalpakka med tilgang på Ute, Fri Flyt og Landevei er likevel dealen god nok.

Redigert av larsdx; 25/11/2019 23:12.
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2584062 26/11/2019 08:37
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg skulle gjerne hatt mer reportasjestoff fra hver enkelt runde i de norske enduro-seriene? Kommer jo en artikkel på nett hver gang, som er helt supert og lurt siden slikt er mer dagsaktuelt enn det den trykte utgaven rekker å dekke! Men kunne hatt en mer inngående artikkel også, muligens i bladet? Med mer bilder? Kanskje en stage-by-stage beskrivelse etc.

Kan bare skrive fra hva jeg selv er interessert i, men jeg tror nok det er flere der ute som også kunne tenkt å lese litt om slikt?

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2584110 26/11/2019 13:25
Furu Offline
/Stig
/Stig
Jeg kjøper ikke sykler og utstyr hele tiden, så i utgangspunktet passer det best med gode og delikate reportasjer.
Men så havnet jeg plutselig i markedet etter nye sykler, og da satte jeg stor pris på tester og omtaler.
Så en god miks er nok bra.
Endte opp med en brukt sykkel, så arkivet ble brukt flittig.

Redigert av Furu; 26/11/2019 13:27.

Stig

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: KKippernes] #2584116 26/11/2019 13:59
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Mer tips i hvordan å få maks av utstyret folk har. Star enkelt med oppsett av høyde på sete, vinkel på bremsehendler osv.

Så start med dempere, alt for mange kjører med helt feil oppsett. Stress hvor viktig det er med demperpumpe og sag.

Portretter av karakterer er artig, alt fra lokalhelter til de proffe.

Artikkel ala en dag på jobb med rekkje / tråkkenroll hadde vært spennende, helst fra A til å. Prosjektet i Nesbyen ned til sentrum er jo perfekt!

Re: Hjelp oss å bli bedre! [Re: mob] #2584128 26/11/2019 17:14
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

sykkeloyvind, jeg minnes vagt en sak/kommentar om de lange XC-turene i Nordmarka, lenge før blandevei var et begrep. Liksom Oslomarka rundt på sti anno ... 2013? Mer sånn, helst med større geografisk bredde!

Tenker du på historien fra da Øyvind og Alpers sykla "Ring 4"?

Gaute
Side 1 av 4 1 2 3 4

Moderator  support