Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dekkjusteringer for å endre motstand på rulla

Dekkjusteringer for å endre motstand på rulla #2579913 20/10/2019 09:50
vetleg Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Har en elite supercrono fluid rulle som jeg har arva av en her på forumet (takk pontiff)

Dette er altså ikke en direktemontert rulle, men en med hjulet på, og der det er kroppsvekta som presser hjulet ned.
Bruker den sammen med kraftmåler og fungerer helt fint, med unntak av en ting:

Når jeg kjører drag på og under terskel så er motstanden akkurat sånn at jeg gjerne må nesten helt opp på kasetten hvis jeg ligger på lilleskiva og nesten helt ned hvis jeg ligger på storeskiva. Bruker gp4k 28mm med maks dekktrykk nå. Jeg må ha forandring på kansje 20-30w enten opp eller ned. Regner med at jeg bare kan senke dekktrykket for å øke motstanden, men vil dette gjøre at dekket slites fortere? Vil et smalere dekk eller rulledekk gi mindre motstand? Noen som har prøvd og har erfaring med hvor stor forskjell det kan gjøre?

Re: Dekkjusteringer for å endre motstand på rulla [Re: vetleg] #2580042 21/10/2019 16:40
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg har den samme rulla og kan bekrefte at det bare er å endre dekktrykk. Den røde kontaktrulla sliter ikke dekk i det hele tatt. Jeg kjører samme året rundt uten synlig slitasje om vinteren.

Det er bare å prøve seg fram med mindre trykk. Selv pumper jeg 28 mm Schwalbe til rundt fem-seks bar.

LarsB

Re: Dekkjusteringer for å endre motstand på rulla [Re: vetleg] #2580070 21/10/2019 21:57
vetleg Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Takk for svar! Prøvde det i dag, slapp bare ut en 15psi på "feel", og det kjentes mye bedre.

Moderator  support