Det er mulig at jeg her ikke helt skjønner spørsmålet ditt. Eksporterer du økter til garmin fra TrainerRoad (trodde ikke det var mulig) eller mener du at TrainerRoad smoother watten i egen programvare?
Jeg lager ofte treningsøkter i Garmin connect basert på "dagens" Trainer Road-økt og kjører denne ute.
Jeg er helt enig i at det er uhensiktsmessig å styre etter 3 sekunders watt. Om man sitter på rulle eller kjører seige bakkedrag fungerer det greit, men kjører man langintervaller i rullende terreng spretter tallet for mye opp og ned.
Såvidt jeg vet kan man ikke for dette skjermvalget velge å få den grafiske fremstillingen til å bruke f.eks 10 sek snittwatt eller runde- snittwatt. Om du finner en måte å gjøre dette på er jeg interessert i å høre hvordan.
Det jeg gjør er at når jeg lager økten så legger jeg inn ganske stort intervall på målwatten. Dersom man f.eks skal kjøre et 20-min drag på 280 watt, legger jeg det inn som 20 min med min 260, max 300 watt. Da får man i hvertfall litt slingringsmonn ifht når computeren piper med varsel om "Power too low/high".
Siden "workoutskjermen" fungerer såpass dårlig og ikke gir rom for tilpasning, har jeg laget meg en egen skjerm med datafelt som er valgt ut for å kjøre preprogramerte intervaller. Relevante felt her er 3s pwr, 10s pwr, target pwr, lap pwr, time to go , reps to go, HR, Cadence. Tar navnene litt på husken, men du finner de sikkert og kan velge de du selv finner mest relevant. Med denne skjermen oppe er det kurant å kjøre økter basert på TrainerRoad-programmene ute.
Største utfordring er å være nøye under programmering så man ikke (som jeg fikk i helgen) plutselig får opp et drag der man skal kjøre 15 min med puls 220-260. :-)