|
|
|
Hvilken pulskokke (løp og ski) gjelder nå?
|
Hvilken pulskokke (løp og ski) gjelder nå?
18/10/2019 17:40
|
Skikongen
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Fikk mail om at Strava slutter å ha støtte for eksterne sensorer gjennom telefongrensesnittet. Jeg bruker Wahoo med Polar BT pulsbelte når jeg sykler (med Strava integrasjon), og har til nå brukt iPhone med samme BT pulsbelte når jeg løper/går på ski. Telefonen har jeg i sekken. Når nå Strava slutter å ha støtte for eksterne sensorer fra telefon-logging tvinges jeg over til pulsklokk for å logge pulsmålingen.
Ønsker:
* Skal kun brukes når jeg løper og går på ski. Ellers brukes mekaniske sveitsere. For sykkelbruk har jeg egen enhet (Wahoo Bolt) * Må ha enkel Strava synk * Trenger ikke være dyr og fancy * Trenger ikke treningsprogrammer * Dersom pulsmålingen gjennom håndleddet er stabil er det bra og er et pluss, hvis ikke er det en fordel om jeg kan bruke Polar BT beltet mitt * Prioriterer ikke å bruke tusenvis av kroner på det. * Kan også kjøpe brukt
Hva gjelder om dagen? Tenkte å kjøpe noe relativt raskt, så gode tips mottas med stor takk.
|
|
|
Re: Hvilken pulskokke (løp og ski) gjelder nå?
[Re: Skikongen]
18/10/2019 18:09
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
jeg har Garmin Vivoactive, enkel og grei klokke med basis funksjoner. fungerer helt OK, de nye har pulsmåling i klokka
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
18/10/2019 20:48
|
TealC
Fersking
|
Fersking
Om du bruker Wahoo appen på telefonen så kan du fortsette med det. Det er Strava appen på telefonen som ikke lenger vil støtte eksterne sensorer.
|
|
|
18/10/2019 21:03
|
Hen9ng
Entusiast
|
Entusiast
Ville gått for Polar Vantage M. Laster direkte opp til strava, mulighet for flere sportsprofiler avhengig av aktivitet. Ryddig dataprogram. Kan bruke pulsbelte du allerede har. Finnes på finn for 1600 isj. https://www.milrab.no/polar-polar-vantag...cRoCXQ8QAvD_BwE
|
|
|
19/10/2019 21:36
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Prøver meg på noe som jeg tror er et relevant spm selv om tråden ikke er min. Har hatt en billigutgave av polar (Flow?) med puls på håndleddet. Den var helt grei å forholde seg til i det store bildet, men bortimot håpløs på intervaller kortere enn 4 min. Tok tid før den klarte å ta endringene for å si det forsiktig. Er den nye Vantagen over her en klar forbedring eller blir det mye av det samme?
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
20/10/2019 07:10
|
svene
Entusiast
|
Entusiast
Har hatt Vantage M en stund nå og håndleddsensoren fungerer tålelig bra syns jeg. For intervaller så henger den fortsatt etter noe. Har testet litt og delayet er noe sånt som 40-50 sekunder på pulsendringene. Den er veldig kilen på stramhet på reima, så jeg strammer alltid et hakk ekstra når jeg skal ha mest nøyaktig puls. Uansett så har den noe delay, men kortere enn andre jeg har vært borti. Den klarer likevel å få med seg pulstoppene og makspuls på øktene jeg har er lik som når jeg bruker pulsbelte. Har også testet en runde hvor jeg hadde Vantage M og en annen klokke med pulsbelte på samtidig. Totalt på 45 min så var det bare marginale forskjeller. Vantage M hadde litt delay på pulstoppene men totalen var lik (både makspuls/minpuls og totalt snitt, kalorier og slikt)
Gresset er like brunt på den andre siden.
|
|
|
22/10/2019 20:50
|
Radival
Ivrig
|
Ivrig
Polar har jo en app som heter ‘Beat’, du kan bruke den i stedet for Strava på mobilen din, den vil kunne snakke med pulsbeltet ditt. Beat kan sende øktene dine til Strava, mulig du må inn i Polar Flow (på web eller i en egen app) for å sette det opp
|
|
|
23/10/2019 20:57
|
Skikongen
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Flott - takk for tips. Mulig jeg ikke trenger å kjøpe noe klokke likevel da.
|
|
|
26/10/2019 07:26
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Siden trådstarter er fornøyd prøver jeg meg litt til. Jeg har to ting jeg gjerne skulle hatt på en pulsklokke med håndleddsensor. 1. At den snakker med Strava i real time. Opplevde med Flowen at det kom en fil inn i ettertid og den var jo ikke noe særlig usynket mot strava som den var og uten HR infoen på økta på strava. 2. Den må gjøre det samme med swift selv om det egentlig ikke er like viktig siden der har jeg watt som brukes som hovedinfo, men greit å se ting i sammenheng. På swift holder det kanskje bare med at den har BT også går ting av seg selv akkurat som rulla blir koblet opp?
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
26/10/2019 09:37
|
Hen9ng
Entusiast
|
Entusiast
Som den trofaste Polarbrukeren jeg er, slår jeg fortsatt et slag for vantage m/v. Begge snakker med Strava real time og økta er å finne der kun kort tid etter avsluttet økt. Uten at du trenger å løfte en finger. Swift aner jeg ingen ting om, men om det er snakk om puls overføring, skal ikke det være noe problem med pulsbeltene til polar da disse støtter Bluetooth.
|
|
|
|
|
|
|