Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Spraye sykkel for å hindre tyveri? Andre tips?

Spraye sykkel for å hindre tyveri? Andre tips? #2579396 16/10/2019 13:33
A
andrevr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
For å forhindre tyveri så vurderer jeg ekstreme tiltak ettersom sykler ofte blir stjålet (også i innlåst bod). Viurderer å gjøre sykkelen mindre attraktiv ved å eksempelvis spraye den med billig spraylakk fra Biltema. Spørsmålet er om det er mulig å legge på en eller annen forsegling/plastfilm eller lignende på rammen før man sprayer sykkelen, slik at man kan ta denne av (og dermed fjerne sprayen) den dagen man ikke trenger slike preventive midler lenger (eksempel ved salg av sykkel).

Eller er det kanskje andre som har tips til hvordan man gjør sykkelen mindre attraktiv å stjele (men som er reversible tiltak). Tips tas imot med takk!

Re: Spraye sykkel for å hindre tyveri? Andre tips? [Re: andrevr] #2579397 16/10/2019 13:34
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Spray med Plastidip. Det kan pilles av.

Re: Spraye sykkel for å hindre tyveri? Andre tips? [Re: andrevr] #2579427 16/10/2019 18:09
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg veit du snakker om litt ghettospraying for å forhindre tjuveri, men jeg hopper litt videre.

Har spraylakkert et par jaktvåpen, og der har en mulighet til å gjøre ting smooth og profft om en bruker airbrush (149kr på biltema) og cerakote. Dette er en svært tøff og holdbar keramisk lakk. Nå er jeg enig i at det er litt slitsomt med de NRA-vibbene nettsida gir, men jeg føler at lakkering av sykkelrammer er en artig tanke. Vurderer selv å lakkere min gamle hybrid i en raff Hi-viz-farge, men vi får se om jeg gidder.

Ev. kan du bruke EC-paint . Svarten her er egentlig ganske matt og fin. Disse går av med litt bremserens.

Redigert av Jomar Henriksen; 16/10/2019 18:11.

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.

Moderator  support