Flyttes inn på landeveisforumet fra denne tråden ettersom blandeveisforumet (ennå) ikke har poll-funksjonen. Moderator kan gjerne flytte den tilbake.
For ordens skyld - Aerius er en kvinne.
Bakgrunn:
Trykk for å se...
Sitat: Aerius
Da har jeg kommet i den fasen i kjøpsprosessen der jeg tviler på mitt valg Selve valget av modell: Topstone 105 alu kan jeg nok stå inne for. Selvfølgelig lurer jeg på om jeg synes den vil bli for tung sammenlignet med en karbonramme(mye bakker på pendlerruta). Men da jeg allerede har en SuperX Force kan jeg ikke rettferdiggjøre innkjøpet av dette.... tror jeg
Tvilen gjelder nå hovedsakelig fargevalget. Og det er her jeg håper på hjelp fra forumet! Jeg har egentlig bestilt den i fargen Agave. Dette er damemodellen, men herremodellen i karbon har samme farge (bare for å rettferdiggjøre fargen). Nå lurer jeg på om jeg vil gå lei og synes at den blir for mintgrønn i lengden.
Alternativ nr 2 er fargen Quicksand. En beigeaktig farge. Litt redd for at denne skal bli... ja... for beige Men hva med sorte blanke aluskjermer og svarte flaskeholdere/flasker til? Hmm....
Siste alternativ er fargen Graphite. En mørk grå, nesten sort farge. Minuset her er levering i februar, mens de andre har levering om 1 mnd tid. Hadde egentlig landet på denne i dag tidlig. Tenkte at den ikke trenger bli så kjedelig i utseende likevel, men vel så tøff med sølvfargede aluskjermer og flaskeholdere. Litt stealth over den?
Re: Hvilken farge skal Aerius velge?
[Re: Sepeda]
#257873611/10/201914:10
Aerius trenger forumets råd for valg av farge på sin Cannondale Topstone 105
FOR en service! Tusen takk! Til opplysning er jeg ikke fan av typiske jentefarger. Og skyr alt av rosa/lilla på sykkeltøy og treningstøy generelt. Det går mest i Assos og noe Castelli. Sykkelen vil jeg gjerne skal ha samme vibe. Har begynt å se for meg Qicksand med blanke sorte aluminiumsskjermer, sorte flaskeholdere og sorte flasker. Denne skal kun fungere som vintersykkel, så tanwall vil den nok ikke se så mye av dessverre. Gravdaldekkene har refleks på sidene, men sånt må vel til om vinteren
Graphite er jeg litt lettet over at foreløpig kommer dårligst ut da den har leveringstid ut i februar!!
Den grønne er fin. Liker fargen, men plutselig ble jeg lei den bare av å ha tenkt på den i 2 uker. Mulig jeg vil føle annerledes om den live dog.
[Re: Aerius]
#257878611/10/201922:23
Til opplysning er jeg ikke fan av typiske jentefarger. Og skyr alt av rosa/lilla på sykkeltøy og treningstøy generelt.
I'm so god damn sick and tired of this pink sh*t Show me something rad with some black in a girl’s fit Feel like Cinderella dressed in yella in my race kit Not that hard to make some clothes that don’t look like it’s from ‘06
Professional Downhill Mountain Biker Micayla Gatto: Ferda Girls
#257878912/10/201906:14
Til opplysning er jeg ikke fan av typiske jentefarger. Og skyr alt av rosa/lilla på sykkeltøy og treningstøy generelt.
I'm so god damn sick and tired of this pink sh*t Show me something rad with some black in a girl’s fit Feel like Cinderella dressed in yella in my race kit Not that hard to make some clothes that don’t look like it’s from ‘06
Professional Downhill Mountain Biker Micayla Gatto: Ferda Girls
Haha! Der oppsummerte du all min frustrasjon
#257880312/10/201908:22
Oppdatering; jeg endret bestillingen til Quicksand! Som Valentino nevnte så tror jeg det lille hintet av rosa i fargen gjør at den ikke blir sånn alt for døll og koselig "stuefargebeige" (eneste sammenlikningen jeg kom på).
Bestiller de blanke sorte aluminiumsskjermene fra Velo Orange som Sepeda necvnte i en annen tråd. Modellen er Zeppelin og med en bredde på 52. Dertil blir det sorte flaskeholdere, sorte flasker og et oppgradert sort sete.
Takk folkens! Spesiell takk til Sepeda! Håper jeg faller til ro med dette valget og at det kan bli en god vintersykkel (tross min første ramme som ikke er karbon).
#257880512/10/201908:32
Oppdatering; jeg endret bestillingen til Quicksand!
Merker meg at du går mot folkeviljen slik den er nedfelt i en demokratisk, transparent avstemning. Men i noen tilfeller er det greit. Håper britene følger tråden og gjør som deg i en helt annen sak.
Med sorte, blanke skjermer fra Velo Orange og matchende komponenter, blir dette svært så stilig
Og sykkelen har åpenbart potensiale til å være mer enn en ren vinterdoning. Bygget en lignende sykkel til samme formål, og oppdaget til min glede at den også var en perfekt turkamerat for lengre reiser med bagasje.
Sitat: Aerius
Er jo så vanskelig å finne brukernavn så da ble det et medikament fra journalen
Da er du gjerne profesjonell og vet at Aerius ikke står på WADAs dopingliste.
#257882412/10/201913:23
Merker meg at du går mot folkeviljen slik den er nedfelt i en demokratisk, transparent avstemning. Men i noen tilfeller er det greit. Håper britene følger tråden og gjør som deg i en helt annen sak.
Her var prosentandelen såpass jevn opp mot Agave at jeg tenker det er innafor Mitt lille poeng med Agave er at den vil se mer mintgrønn og feminin ut til en jente enn til det motsatte kjønn... Akkurat som om knall rosa kan se tøft ut på en herremann på to hjul.
Redigert av Aerius; 12/10/201917:20.
#257883112/10/201915:17
Aerius trenger forumets råd for valg av farge på sin Cannondale Topstone 105
FOR en service! Tusen takk! Til opplysning er jeg ikke fan av typiske jentefarger. Og skyr alt av rosa/lilla på sykkeltøy og treningstøy generelt. Det går mest i Assos og noe Castelli. Sykkelen vil jeg gjerne skal ha samme vibe. Har begynt å se for meg Qicksand med blanke sorte aluminiumsskjermer, sorte flaskeholdere og sorte flasker. Denne skal kun fungere som vintersykkel, så tanwall vil den nok ikke se så mye av dessverre. Gravdaldekkene har refleks på sidene, men sånt må vel til om vinteren
Graphite er jeg litt lettet over at foreløpig kommer dårligst ut da den har leveringstid ut i februar!!
Den grønne er fin. Liker fargen, men plutselig ble jeg lei den bare av å ha tenkt på den i 2 uker. Mulig jeg vil føle annerledes om den live dog.
Rosa er en guttefarge.
#257897914/10/201908:03
Stemte agave, men blir muligens litt vel søtt, så kvikksand med alle sine lumskheter, er vel egentlig den jeg ville kjøpt. Agave blir litt sjampoflaske-farge.
Stemte agave, men blir muligens litt vel søtt, så kvikksand med alle sine lumskheter, er vel egentlig den jeg ville kjøpt. Agave blir litt sjampoflaske-farge.
Der oppsummerte du nok mine tanker og Så karbonvarianten i butikk og fallt med det samme for fargen. Men etter å ha hatt den i tankene og googlet bilder i ett par uker så kom tvilen. Tror også den ser hakket skarpere ut på karbonrammen enn på den i aluminium.
#258545907/12/201914:31
Hva gjelder pris, husk at straks våren kommer, vil etterspørselen bli en helt annen. Mange vil synes at denne er altfor fin og kostbar til å bruke på vinteren.
#258548207/12/201920:06
Hva gjelder pris, husk at straks våren kommer, vil etterspørselen bli en helt annen. Mange vil synes at denne er altfor fin og kostbar til å bruke på vinteren.
Jeg har rett og slett blitt for bortskjemt med karbon. Så inntil videre er det tilbake på SuperX-en. Kanskje jeg heller kan finne en mellomløsning med en fornuftig priset karbonramme på Finn f.eks. til neste sesong. Får se... Og de heldekkende aluskjermene beskyttet veldig godt, men feelingen ble litt som med aluramma.
Når det gjelder pris; takk for tips! Og kan jeg spørre hva du ville lagt den ut for?
#258552408/12/201911:59
Jeg har rett og slett blitt for bortskjemt med karbon.
Godt å høre at det er flott sykkelpark og personlige preferanser som er grunnen, og ikke noen uheldige opplevelser på isen
Du høres forresten helt ut som EmilZipp (intern forumreferanse).
Jeg har ikke fulgt hverken bruktmarkedet eller Topstone så nøye, så kan ikke si så mye fornuftig om pris. Men det er en ny modell som jeg oppfatter som både moderne og svært så populær - og for det meste utsolgt i landet (?) - så i dagens marked og med svak norsk krone, burde den holde seg godt i pris.
Har kjøpt og solgt en del selv og min tommelfingerregel har vært 30-50% verdifall fra veiledende pris i løpet av første sesong med mye bruk, alt etter hvor ettertraktet modellen er, hvilken prispolitikk merket fører og hvor godt den er vedlikeholdt, deretter rundt 10% per sesong.
I ditt tilfelle er sykkelen så godt som ubrukt, med alle garantier osv, så verdifallet burde være betydelige mindre. 15-20% med de elegante Velo Orange-skjermene? Jeg ville i hvert fall ikke skrudd ned prisen trinnvis midt på vinteren. Høst og vinter er kjøpers marked, vår og sommer er selgers marked.
Men det finnes ingen regel. Til slutt er det kun hvor mye en potensiell kjøper er villig til å betale som bestemmer prisen. Og jeg er sikker på at denne fine og allsidige sykkelen vil finne sin kjøper.
Gjelder å lenke til informativ omtale/tester og motiverende videoer
.... og hvor mange er det egentlig som radder rundt på holka og mangler en sykkel ? Det er lavsesong for å selge nå selv om du kan treffe blink ! Om du ikke får napp vent til det nærmer seg sykkelsesong og legg den ut på nytt. Jeg hadde tenkt å selge min 2019 Topstone også etter kjøp av SuperX i høst men den blir med i hvertfall igjennom vinteren på Gravdal 38 piggdekk.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro