Pent brukt, fantastisk flott stisykkel selges. 140 mm vandring bak og 150 mm vandring foran. 27,5" boost hjul. Rammen passer for deg som er mellom 185 og 197 ifølge Intense. Det er dog nødvendig med en viss beinlengde. En pekepinn: når jeg står med føttene 20 cm fra hverandre er min lengde fra gulvet opp til der "beina slutter" 86 cm med FiveTen sko på.
Reverb har da 1,5 cm å gå på i seterøret og med hælen på pedalen i klokka seks posisjon gir det meg en liten bøy i kneet.
Sykkelen er vasket etter hver eneste tur og vedlikeholdt med nye lagre, service på dempere, nytt kjede og kabler. Har nå nytt kranklager og et par nye lagre i rammen. Hele sykkelen er tatt fra hverandre, rengjort omhyggelig og satt sammen med ulike typer fett på gjenger og andre bevegelige deler. Ny olje i gaffel og ny smøring i bakdemper.
Det følger med to par ekstra dekk; Schwalbe Nobby Nic i Trailstar gummi (2,35" bredde), Maxxis Highroller II i OEM utgave (2,3" bredde). Jeg har byttet til 180 mm bremseskive bak (original 160 mm medfølger). Luftesett for RockShox Reverb følger også med. Annet: Utskrift av servicehefter for dempere, service verktøy for Reverb, luftesett for Shimano bremser. Har montert 77Designz krankbeskytter. Hjulene er satt opp slangeløst, men det følger med en slange til å ha i sekken.
Utstyr hentet fra leverandør (JBS Sport):
Ramme: 275 Carbon Front and Rear Triangle, i-BOX Pivot System, Downtube Flak Guard Armor, Internal Derailleur, Brake & Dropper Post Routing, ISCG 05 Mount, 140mm travel.
Gaffel: Rock Shox Pike RC 27.5", Solo Air, 150mm, Boost 110x15mm
Demper: RockShox Monarch Plus HV, RC3, custom tune, 200mm x 57mm
Hjulsett
Hjul: Intense Foundation 27.5"
Nav: Intense Tuned, 6 Bolt, 110x15mm, 32 Hole Front / 148x12mm, 32 Hole Rear
Felger: Sun Helix TR27
Eiker: DT Swiss Champion
Dekk (satt opp nå med Schwalbe Magic Mary SuperGravity Trailstar bak, Vertstar foran - begge 27,5*2,35) Maxxis 27.5x2.30 Highroller II F60 3C/EXO/TR
Drivverk:
Girskifter: Sram NX 11speed Trigger
Bakgir: Sram GX 11SPEED
Frontgir: N/A
Krank:: Race Face Aeffect 175mm, 32T
Kassett: Sram NX 11speed, 11-42T
Kjede: Sram PC 1110 11speed
Kranklager (nytt Shimano) Race Face BB92
Komponenter
Sete: WTB Silverado Race w/ Steel Rails
Setepinne: RockShox Reverb Stealth, 420mm, zero offset, 150mm travel
Styre: Intense Recon, 31.8mm, 18mm rise, 760mm
Stem: Intense Recon, 50 mm
Styrelager: TS Intense, 25mm of spacers
Bremser: Shimano BL M506, 180mm front and 160mm rear rotors (nå 180 mm bak)
Holker: Intense Dual Lock-On
Geometri (tall i millimeter):
SIZE XL
A: SEAT TUBE LENGTH 515
B: EFFECTIVE TOP TUBE 652
C: STACK 611
D: REACH 486
E: BB HEIGHT 344
F: BB DROP -
G: HEAD TUBE LENGTH 102
H: HEAD TUBE ANGLE 66.0°
I: SEAT TUBE ANGLE 75.0°
J: STANDOVER HEIGHT 807
K: CHAINSTAY LENGTH 419
L: WHEELBASE 1222
Det er selvfølgelig bruksmerker, men jeg har brukt mye beskyttelsesfilm på ramma som har holdt den i god stand. Mye av tapen/filmen er tatt av, men har beholdt noe, spesielt på topprøret og underrøret (der også med ekstra beskyttelse for steinsprut). Se bilder for dokumentasjon. Gaffelbeina (indre) har ingen skader.
Pris: 18 000,-
Sender helst ikke, men har eska sykkelen kom i dersom det blir aktuelt.
Denne sykkelen har jeg hatt vanvittig mye morro med. Stabil, leken, trygg nedover og fin oppover. Bildene viser et utvalg av flotte turer.
Kommer sikkert oppdateringer i teksten her ettersom jeg kommer på noe:-)
Se finn annonse for ekstra bilder:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=160043226