+1
Men vær oppmerksom på at 45nrth kommer med nye piggdekk, herunder oppdatering eller erstatning for Xerxes og Gravdal. Varslet at de blir slangeløse

Forhåpentligvis før vinteren. Kanskje delvis derfor Orange Seal har kommet i Sub Zero-versjon?
For øvrig veier Xerxes i 120 tpi rundt halvparten av konkurrentene i samme bredde, som Schwalbe Winter og Suomi Skinny Freddie, og er etter min erfaring det mest lettrullende piggdekket på markedet. Men grepet er begrenset, særlig på is, så vær forsiktig.
Xerxes har lettrullende bane og pigger kun på sidene. Ved høyt lufttrykk tar piggene kun i svinger. Winter har lavt mønster med pigger i rullebanen. Bør være mulig å sette inn pigger på sidene også. Skinny Freddie har kraftig mønster med pigger i rullebanen.
Du far ikke smalere piggdekk enn 30 mm, så pass på dekklaring og sikkerhetsmargin for fleks i hjul. Se også
Piggdekk på CAAD12. Jeg vet ikke, men frykter at du vil kunne få subbing og oppskrapt rammesett.
Å leke med DIY strips rundt dekket skal jeg forbigå i stillhet. Dutch Bike Co. har viselig slettet bloggposten som flere refererer til.