Dare MR1s DB i fargen Symphony, en slags kameleon-farge som skifter utifra lyset. Størrelse S/51. Skiver og mek. Ultegra. DT Swiss PR1400 Dicut DB21 hjulsett med Schwalbe Pro One TLE, en kombo som sikrer sømløst slangeløst oppsett
For de som er interessert i vekt så klokka den inn på 7.1kg på ParkTools-vekta.
Steike, den var fresh! Et friskt pust hva utseende angår.
De har jo de beste forutsetninger, da, som en av de ledende produsentene av karbonrammer, både for eget og andre merker. Da er man trygg på kvalitet til gode priser.
Liker at de tilbyr custom-løsninger på nett, ekspanderer til stadig flere land, og altså er representert i Norge med Uno-X
De har jo de beste forutsetninger, da, som en av de ledende produsentene av karbonrammer, både for eget og andre merker. Da er man trygg på kvalitet til gode priser.
Liker at de tilbyr custom-løsninger på nett, ekspanderer til stadig flere land, og altså er representert i Norge med Uno-X
Nederlandske SEG Racing Academy er også på Dare nå.
Skikkelig stilig den der, pharynx. Minner meg om en spesiallakk Spesh hadde på Tarmac for noen år siden. Den var også sikle.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Slik skal hvitt sete og styretape se ut. Undres hvordan du får det til
Sannsynligvis har han en tvangstanke om å stå opp kl 5 hver morgen for å legge ny styretape. I hvert fall det eneste jeg klarer å få til å matche med så strøken hvitfarge :-)
Trikset for anledningen er at tapen var ny på fredag og har fått nøyaktig en tur . Jeg er nok i overkant opptatt at å holde tapen hvit, i så måte lover denne godt. Er en variant fra Pro som jeg fant i boden og som ikke ser ut til å være i handelen lenger. Glatt og fin overflate og føles solid. Lett å legge var den også, om kanskje litt tynn. Erstattet Zipp Service Course som var myk og komfortabel, men som dessverre både ble fort slitt og synlig grå der den var mest brukt... I tillegg var den et helvete å få av! Alt for sterkt lim.
Brukt, men ny for meg : Etter 9 sesonger på min Bianchi ViaNirone har jeg nå fått muligheten til å anskaffe en brukt toppsykkel. Canyon Ultimate CF SLX 2017-modell Opprinnelig en 8.0 med mekanisk Ultegra og vanlig styre/stem combo. Oppgradert av forrige eier til SRAM Red eTap og canyon aerostyre. Tippet inn på 6,7 kilo klar til bruk. (beholder Bianchien inntil videre- det blir til/fra jobb sykkel, mens Canyon blir kose/godværs-sykkelen :-)
Hvis du velger "fullskjermvisning" får du opp funksjonsknappene. Billedknapp er fjerde fra venstre. Når du legger inn link til bilde, pass på at det ikke blir dobbelt opp med http:// ICON_SMILE
Om du vil linke til bilde fra annen nettside/billedbank, må du bruke link som slutter på .jpg eller liknende billedformat.
Om du ikke har slik link, er det enklere å bruke bilde lagret på egen maskin: 1. Skriv innlegget, velg Filadministrasjon og legg til bildet (først Bla gjennom og siden Legg til fil). Vær oppmerksom på at bildet ikke må være større enn 1.9 MB. 2. Trykk Send. Innlegget publiseres nå med bildet som et vedlegg som bare vises som en link/tekstrad. 3. Klikk på linken til vedlegget og kopier adressen fra adressefeltet i nettleseren når bildet kommer opp. 4. Gå tilbake til innlegget, velg Rediger, marker hvor du vil at bildet skal være synlig i teksten, velg funksjonsknappen for bilde, legg inn adressen du har kopiert. Trykk Rediger innlegg. Da legges innlegget ut igjen med bildet synlig.
Du kan også bruke Forhåndsvis forandring før du velger Rediger.
Dette er vad jeg tramper rundt på fortiden. Bianchi Sempre Pro fra -16. Den er da visuellt skjønnest i mine øyne, tanken var og selge når det blev kjøpt en annen sykkel i høstes i strøken tilstand men det hjelper vel lite i bruktmarkedet så den blir nok her
I høstes blev det kjøpt en BMC Teammachine SLR 02 Disc one. Ett hjulbytte til Mavic Cosmic Carbon UST blev gjort nå i våres, dette er sykkeln jeg syns er mest morsom og kjøre føles kvikkere og respons villigere og nå på slangløst med god rull/komfort. skivebrems kommer godt med i Oslo traffiken, sykler en hel del på hytta på Västkusten i Sverige der funker felgbrems like bra. Dere får klikke på lenkene får ikke til noe bedre nå
Disse to flotte rammene med så flotte drop fortjener bedre bilder
Burde vi hatt en veileder som på dekk-referanse-tråden? F.eks et minimum: 1. Drevsiden mot kamera 2. Storeskiven 3. Krankarm som forlengelse av kjedestaget 4. Kamera normalt på sykkel horisontalt 5. Kamera på høyde med styret vertikalt
Så kan de mer spissfindige gi innspill på sofa, murer, ventiler, hendelplassering, flasker, sadelpung, avstandsringer osv.
Takk for hjelpen Sepeda Tar gjerne imot kommentarer/slakt om etikk feil og mangler :o, den der trådløse dingsen på gaffeln skall fjernes. Vurderer også samme cockpit som på SLR 01 men spørs vad prisen blir?
Tar gjerne imot kommentarer/slakt om etikk feil og mangler
Yolo har allerede gitt fasit. Kan føye til at kjedet på 2x skal være på minste tannhjul bak. 1x er så nytt at stilpolitiet ikke har bestemt seg ennå.
Det er forskjellige skoler hva gjelder plassering av krankarm i forhold til kjedestaget, men du har dessverre uansett bommet Også forskjellige skoler hva gjelder plassering av ventilene, kl. 6 eller skjult bak rør.
Rule #26 // Make your bike photogenic.When photographing your bike, gussy her up properly for the camera. Some parameters are firm: valve stems at 6 o’clock. Cranks never at 90 or 180 degrees. Others are at your discretion, though the accepted practices include putting the chain on the big dog, and no bidons in the cages.
...men Alpers har lært oss at Velominati er en gjeng amerikanske wannebes. Så vi kulturbærende europeere kan trygt ignorere reglene. Bortsett fra #5 og #9, da.
Ellers er det flotte sykler du har, så lite å bemerke. Liker matchende flaskeholdere. Pluss for slangeløst, som er obligatorisk på Mavic UST-felger. Jeg ville også kuttet kronerørene først som sist. Jeg forstår ønsket om det vesle reguleringsmonnet avstandsskive/spacer over styret gir, men det er bare ikke tøft nok.
Sitat: cash63
Vurderer også samme cockpit som på SLR 01 men spørs vad prisen blir?
Det er et kostbart privilegium å ri en BMC, så ICS-stem er tilsvarende kostbart. Se f.eks. hos Bike24.
Merk at det har 12 graders negativ vinkel, så styret vil bli senket noe. Ser bedre ut, men veier dessverre betraktelig mer.
Jeg blåser i vekt, men liker utseendet, så jeg har tatt samme fremspring i 110 mm i bruk på min Roadmachine, selv om det er meningsløst ettersom jeg har den rimelige rammen uten opplegg for integrert cockpit. Til gjengjeld fikk jeg kjøpt min for en sympatisk pris hos en kar som hadde plukket den av en Teammachine 01 siden han ønsket annen lengde.
Tar gjerne imot kommentarer/slakt om etikk feil og mangler
Yolo har allerede gitt fasit. Kan føye til at kjedet på 2x skal være på minste tannhjul bak. 1x er så nytt at stilpolitiet ikke har bestemt seg ennå.
Her er jeg litt uenig. Jeg synes det ser bedre ut med kjedet litt opp på kassetten. Det er finere med et bakgir med arm som peker nedover, snarere enn å henge bakover. Krankarmer foretrekker jeg å plassere med en viss potens - altså at høyre arm peker litt oppover - et sted mellom vinkelen til kjedestag og vinkel på underrør.
Her er jeg litt uenig. Jeg synes det ser bedre ut med kjedet litt opp på kassetten. Det er finere med et bakgir med arm som peker nedover, snarere enn å henge bakover.
Har det noe med størrelse på kassett å gjøre? Med klassisk landeveiskassett mener jeg at minste tannhjul i alle år har vært standarden.
Tyre logos and tube valves must be aligned... Gum sidewalls look best... Keep your saddle flat... Slam that stem... No ‘stiffies’... Remove anything that breaks the nice clean lines of the bike... Put it in the big ring... Put it in the smallest cog... Drive-side out... Put your cranks in the proper position... Line up your valve stems properly.
Den er vel og merke fra 2015, men varmer hjertet hos oss som trekker på årene. Burde også leses flittig av alle som selger sykkel.
Sitat: sykkeloyvind
Krankarmer foretrekker jeg å plassere med en viss potens - altså at høyre arm peker litt oppover - et sted mellom vinkelen til kjedestag og vinkel på underrør.
Her er du igjen progressiv Ser at krankarm hyppig settes opp slik i nyere tester rundt omkring. Sikkert fint siden "No stiffies" refererer til styrefremspring/stem og ikke krankarm. Rundt kl. 3 eller 4 er gjerne det tradisjonelle, men artig å merke seg at f.eks. Colnago plasserer krankarm på linje med seterøret. Rent anarki
Krankarm som forlenging av seterør mener jeg også kan gå, men ikke for nybegynneren?
"Fasiten" min øverst sa ingenting om kjedeplassering på kassett. Med kjedet ca. midt på får jeg en ganske horisontal kjedelinje både over og under kjedestag, det synes jeg ser best ut. Også pga bakgiret, som, utrolig nok, Topstone Lefty-tilhenger#1 aka. SykkelØyvind er inne på. Med kjedet på 11T ligger bakgiret i fosterstilling. Det er lite fotogent, selv for en mekanisk italiener...
Men tenker at det må være frihetsgrader for å være litt inkluderende. Sjeldent jeg gidder å bry meg om ventilplassering f.eks. utenom når det også betyr at "CAMPAGNOLO" havner i leselig retning.
Bedre med et "feil" bilde enn ingen bilde, selv av en Topstone Lefty eller setet til Valentino
Også pga bakgiret, som, utrolig nok, Topstone Lefty-tilhenger#1 aka. SykkelØyvind er inne på.
Bare av nysgjerrighet - hvor har jeg tatt stilling til Topstone Leftys fortreffelighet, eller manglende fortreffelighet? At jeg informerer om at den finnes er vel på ingen måte å være tilhenger.