Synes stort sett alltid felgene på litt dype hjulsett ser bedre ut når de er mer nøytrale. Selv er sykkelen min et kaos. Dessverre er jeg for "rasjonell" til å bytte ut et hjulsett bare pga utseende, men elsket Unaas med bare flagget.
Vi tenker til kommende versjoner av hjul å sende med et kit med mange forskjellige farger til logene, slik at man enten kan kjøre sorte, hvite eller andre farger, og eventuelt velge å ikke kjøre logo i det heletatt. Mens flagg og tekniske logoer blir trykket på som vanlig.
Synes stort sett alltid felgene på litt dype hjulsett ser bedre ut når de er mer nøytrale. Selv er sykkelen min et kaos. Dessverre er jeg for "rasjonell" til å bytte ut et hjulsett bare pga utseende, men elsket Unaas med bare flagget.
Vi tenker til kommende versjoner av hjul å sende med et kit med mange forskjellige farger til logene, slik at man enten kan kjøre sorte, hvite eller andre farger, og eventuelt velge å ikke kjøre logo i det heletatt. Mens flagg og tekniske logoer blir trykket på som vanlig.
Høres ut som en glimrende ide.
Og perfekt timing så lenge dere fortsatt produserer felg ender jeg da fort opp som kunde.
og medfølgende kit med fargede logoer høres ut som en bra ting emil - blir alltid like glad når jeg ser f.eks mavic cosmics med neonfargede klistremerker.
Så noen etterspurte Teammachine og hjul uten dekaler i et par andre tråder Så her er årets rittmaskin snart klar til bruk
BMC Teammachine SLR02 oppgradert med: Zipp303, flaskeholdere etter tips lenger opp i tråden (takk takk!), sete byttet ut med Selle Italia SLR, Vector3 pedaler. Må finne ut av passende stemlengde før jeg lander det. Foreløpig byttet ut med et 120mm Ritchey WCS. 7,8kg som den står på bildet.
Takk, gleder meg til å få den ut på veien! 7,8kg er sånn den står på bildet ja. Dro av 150gram ved å bytte ut Sete (Fizik Antares) og Stem (BMC RSM01) samt fjerne dekalene (10gram). Kan fint lette den mer ved å bytte ut styret, men det har jeg ikke tatt med bryet med enn så lenge. -100gram om jeg bytter ut Garmin V3-pedalene med DA-Pedalene. Har heller ikke gjort noe med dekkslangene. Kjører vanligvis med latexslanger, blir enten det eller Tubeless.
BMC Teammachine ALR Disc One 2019 str. 54 Doningen skal benyttes hovedsaklig til treningsturer på asfalt, men også til snill grus og ukeslange bikepacking-turer. Kom opprinnelig med R7000-gruppe og et par rimelige Shimano-hjul, men har siden forsøkt å slanke sykkelen litt: oppgraderte raskt til et par Mavic Ksyrium Pro Carbon UST og Dura-Ace krank. Bytta også sadelen fra Fabric Scoop til en flatere og kortere Pro Stealth i karbon for å gjøre det litt mer comfy for skrukken når man ligger i bukken, og en kjapp testtur i dag ga meget lovende resultater. Dette slanket også bort hele 100 gram slik at totalvekta nå er nede på 8,3 kilo, skal vi tro bagasjevekta til Clasern - inklusivt pedaler, flaskeholdere og Wahoo-mount, såklart. Bytter jeg resten av gruppa til DA og bytter flaskeholdere, kan jeg få slanka den ned til rundt 7,8 kg, men det må nok vente litt.
Takk! Etter et år på grussykkel med 38-45mm dekk, er det digg å være tilbake på racer igjen. Samtidig var den litt vel hard å kjøre på i begynnelsen, men det var bare frem til jeg bytta ut hjulsettet og gikk over til slangeløst oppsett. Det endra kjørefølelsen totalt. Nå opplever jeg den som både rask og komfortabel, og kanskje den mest stabile sykkelen jeg har hatt. Veldig trygg og forutsigbar.
Bare sykler med bukkestyrer i denne tråden så jeg prøver meg. Min kjære langtursykkel; Fuji touring. Med stålramme og enkle bombesikre komponenter. Noe modifikasjoner har det blitt. Son navdynamo, Sinewave USB lader, Brooks B17 sete, Tubus lastebærere foran og bak, Schwalbe marathon dekk, Ortlieb vesker, 100% vanntette. Montert også mindre krankdrev for ekte grannygir. Og King Cage flaskeholdere. Med telt og utstyr deretter blir det ofte litt bagasje. Særlig nordpå med lave temperaturer og milevis til nærmeste matbutikk. Mat for to dager, 1 liter med fuel og en halv en med akevitt. og et par øl. Son navdynamoen og Sinewave laderen leverer i praksis like mye strøm som en liten Iphone lader.
Strøken RR. Deler den ramme med noen andre kjente sykler? Og de hjulene der har jeg lyst på på min neste sykkel. Legg gjerne ut mål på felg og dekk i dekkbredde-tråden.
Ny Venge med hjulsett for trening og ritt. Gleder meg til å prøve den! 3T exploro for jobb, vinter og annet. Giant Propel SL1 blir reservesykkel eller selges.
Ny i 2020 for meg, men en overligger fra 2018/19: Bianchi Infinito CV med Shimano Ultegra R8000 og Fulcrum Racing LG5.
Fikk den billig, for den har jo felgbremser. (PS: tatt etter SOLO-sykkeltur i går, bare så det er sagt).
Byttet sete til Fabric som passer meg veldig bra og har foreløpig satt på noen halvslitte Conti 4 Season, men ser etter noe italiensk (Pirelli?) for senere i vår/sommer.
To turer så langt, veldig fornøyd. Spesielt god på flater og nedover er den foreløpige konklusjonen. Veldig stabil og god å styre nedover sammenliknet med Canyon Endurace CF som jeg hadde tidligere. Oppover? Ikke helt sikker, men der er mye av problemet syklistens vekt...
(Bildet kunne vært bedre, men sånn er livet, faktisk første gang jeg klarte å legge inn bilde på dette forumet, tror jeg :-) )
Redigert av ganskefort; 22/03/202009:21.
Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...
Ah... er veldig svak for gammel-alu og flashy lakk, så den klein'en er en innertier! Min erfaring med gamle alu-rammer er at de fint kan måle seg med den nye generasjonen, så lange man klarer seg med litt mindre dekkbredde.