Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny elektrisk bysykkel

Ny elektrisk bysykkel #2577086 01/10/2019 07:30
Maybelline Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg ønsker meg en ny sykkel.
Den skal være elektrisk, god å bruke og god å eie. Hjertet mitt sier jeg vil ha en transportsykkel, men fornuften prøver å rydde opp i det og sier at jeg egentlig ikke trenger det. Fornuften har nok rett. Igjen.

Sykkelen trenger ikke å være noe rask. Det er godt med gode dekk og jeg må ha skikkelig bagga. Jeg liker interne gir, men det er ikke et must. Jeg har forstått det sånn at Bosch er bedre i oppoverbakker, så da vil jeg ha det. Jeg trenger ikke vinterdekk.
Den bør ha integrert lys foran og bak, jeg vet ikke hvordan det er å sette på dette selv, men jeg kan sikkert ordne det også.
Jeg skal ha den med på toget avogtil. Den skal brukes til småsykling og småhandling, så jeg trenger ikke spesielt lang rekkevidde eller spesielt voksen lasteevne.
Noen som har noen forslag?

Jeg har sett på to (nokså like) sykler som jeg tror jeg liker, men jeg har ikke fått prøvet de ennå:
Electra Townie Path Go!
Electra Townie Go!
Noen som kjenner til disse syklene og har noe de har lyst til å si?
Er de noen merker jeg har gått glipp av?

Man kommer alltids ned
Re: Ny elektrisk bysykkel [Re: Maybelline] #2577096 01/10/2019 08:11
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Riese & Müller kan jo funke. Charger og SuperCharger ser spennende ut. Har hørt bare godord om kvaliteten. Ser også ut til å være bedre å sykle med enn Electrasyklene, med schwært sofasete og tilbakelent SITTEstilling.

Hvis du fortsatt er på Facebook, kan du jo også sjekke ut gruppa Transportsykkelforumet. Selv om det ikke er lastesykkel du er ute etter, så er det mye diskusjon rundt sånn type hverdagssykkel.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ny elektrisk bysykkel [Re: Maybelline] #2577107 01/10/2019 08:51
Maybelline Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Takk for tipset, jeg slo fra meg R&M siden jeg ikke har mulighet til å prøvesykle/tafse. Charger er jo kjempelekker, men jeg vil nok ha en kjempesakte sykkel, dvs ca sånne som jeg har linket til. Setet byttes jo ut med noe som er fint så klart.
Jeg skal prøve og få en tur med Townie Go! i morgen for å se litt hvordan sittestilling egentlig er på disse. Jeg tror geometrien er ganske lik på begge.

Man kommer alltids ned
Re: Ny elektrisk bysykkel [Re: Maybelline] #2577124 01/10/2019 10:15
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg skal selge min Yubba boda boda pga. flytting. Passer ca 150-180 cm.

Re: Ny elektrisk bysykkel [Re: Maybelline] #2577148 01/10/2019 12:18
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Har leid Townie uten el i Nederland. Synes de var ganske fine, litt rufsete byggekvalitet.
Breie hjul og oppreist sittestilling gjør at den er morsom og trygg.
Sykkel er litt tung og lang i utgangspunktet, så i elektrisk utgave er den er ikke mest praktisk å ha med seg på toget.
Anbefaler vanlig kjede gir fremfor interne gir da det er mye enklere å ta av hjul ved punktering.

Ville heller ha satset på en sykkel med kjent kvalitet og med e-merking fra for eksempel Merida.:

https://bikeshop.no/sykler/komplette-syk...41-p0000218907.

Re: Ny elektrisk bysykkel [Re: Maybelline] #2577158 01/10/2019 12:58
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Men en https://www.sykkelpikene.no/electra/1108...-8-gir-so-black ser jo definitivt mye kulere ut, da ICON_SMILE

Re: Ny elektrisk bysykkel [Re: Maybelline] #2577169 01/10/2019 13:43
Maybelline Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: larsdx
Jeg skal selge min Yubba boda boda pga. flytting. Passer ca 150-180 cm.

Takk for tipset, men jeg har prøvd en, og den passet ikke for meg.

Sitat: eldo472
Har leid Townie uten el i Nederland. Synes de var ganske fine, litt rufsete byggekvalitet.
Breie hjul og oppreist sittestilling gjør at den er morsom og trygg.
Sykkel er litt tung og lang i utgangspunktet, så i elektrisk utgave er den er ikke mest praktisk å ha med seg på toget.
Anbefaler vanlig kjede gir fremfor interne gir da det er mye enklere å ta av hjul ved punktering.

Ville heller ha satset på en sykkel med kjent kvalitet og med e-merking fra for eksempel Merida.:

https://bikeshop.no/sykler/komplette-syk...41-p0000218907.

Fin info! Hva var det som var rufsete? Det er mulig at jeg finner ut det selv under prøvesykling.
Jeg tror også at det er kronglete med tog, men må man, så må man. Punktering hadde jeg tenkt til å unngå, men godt poeng.
Meridaen er visstnok flott den, men den er jo ikke så morsom som en Electra da.

Sitat: RoyK
Men en https://www.sykkelpikene.no/electra/1108...-8-gir-so-black ser jo definitivt mye kulere ut, da ICON_SMILE

Helt enig!

Man kommer alltids ned

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå