Jeg funderer på om det kan være bra å få litt slækkere styrevinkel på min 2016 Pivot Mach 429 Trail. Denne har 67.5 HA nå, og hadde vært interessant å se om f.eks 1 grad mindre vil gjøre sykkelen noe tryggere nedover. Og at fordelene oppveier eventuelle ulemper.
Spørsmålet er imidlertid hvilket styrelager jeg skal ha? Her trenger jeg litt hjelp av dere siden jeg ikke har noe videre kunnskap om styrelager. Jeg har til nå aldri hatt behov for å bytte disse på mine sykler. Kun litt smøring nå og da.
Ser at det som sykkelen skal ha ifølge spek er: Zero stack (ZS) 44mm top and ZS 56mm bottom, or Chris King Inset 2. Gaffelen er en Fox 34 Performance 29 Boost. Sliter med å finne eksakt info her, men ifølge en del googling ser det ut som at det er 40mm crown race diameter og 28,6 mm styrerør. Head tube length er 119,4 mm.
Så hva er det som passer her. Har sett på
https://www.canecreek.com/product/angleset/ og lurer på om f.eks denne vil passe: AngleSet – ZS44/28.6/H13 | ZS56/30/H4
Er litt i tvil siden det ser ut som denne passer en gaffel med 30mm crown race. Stemmer det?
Er det i så fall andre merker jeg kan se på?