Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Reklamasjonsfrist på girnav?

Reklamasjonsfrist på girnav? #2576225 25/09/2019 06:22
Laxeluz Offline OP
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
OP Offline
Lastesykkelen min har stått i ro i nokre månadar grunna eit motorbytte og vanskar med å få tilsendt manglande deler. Så då alt var på plass og eg skulle ta sykkelen i bruk, så har det innvendige NuVinci giret låst seg fast medan sykkelen stod i ro. Dette må eg ta opp med forhandlar eg har kjøpt den av, men sidan det har vore mykje vanskar med utbetringar så ønskjer eg å først undersøke kva rettigheiter eg har slik at eg kan stå på krava. For er eit girnav noko som har to eller fem års garantiperiode? Sykkelen vart kjøpt i april 2016, men det vart bytta bakhjul i november 2017 grunna feil på giringa. Så sykkelen er eldre enn to år, men bakhjulet er ikkje det. Men eg veit frå ein krangel med Telenor at utskifta deler ikkje får ny garantiperiode. Då var det snakk om ein telefonen som vart reparert før det var gått to år. Då reparerte dei feilen og bytta batteri kostnadsfritt. Eit år etter kom same feilen, og telefonen vart på ny sendt til reperasjon. Dette var innanfor garantiperioden på telefonen, men dei bytta også batteri på nytt og sendte faktura for det. Då eg klaga på det så argumenterte dei med at telefonen var eldre enn to år, og garantiperioden for batteriet var over. Dette gjaldt sjølv om dei hadde bytta batteriet tidlegare, og at det var under eit år gamalt. Garantiperioden gjeld berre frå kjøpstidspunktet, og ikkje ved eventuelle bytter. Eg er difor litt redd for at eg kan stå i same situasjon her, med eit bakhjul som ikkje er to år gamalt, men kanskje ikkje er dekka av garantien likevel fordi sykkelen er eldre?
Eit aspekt som likevel kan vere til min fordel er at sykkelen vart kjøpt med NuVinci 360. Då eg fekk problemet med det då sendte sykkelfabtikanten meg eit hjul med NuVinci 330 i retur. Eg har altså nå brukt eit nav med dårlegare spesifikasjon enn det eg opprinneleg skulle ha, og eg har ein mistanke om at det ikkje er like godt eigna til tyngre lastesyklar.
Då kva framgangsmåte er det best å gå for? Kan eg smelle fem års garantifrist i bordet og kreve å få det utbetra, eller har eg ein litt dårleg sak der eg bør heller fokusere på at eg ved tidlegare utbetring har fått eit underspesifisert girnav i retur?

Andreas Tveit
Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576228 25/09/2019 06:32
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg mener at et girnav skal ha vesentlig lengre forventet levetid enn to år, og dermed er det fem års reklamasjonsrett, men det hjelper jo lite hva jeg mener. Det finnes neppe rettsavgjørelser på dette. Jeg ville hørt med forbrukerrådet, deres uttalelser bør tillegges vekt av seriøse forhandlere.

Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576231 25/09/2019 06:53
B
btm Online
Besatt
Besatt
B
Jeg hadde havari på et NuVinci 380 rett etter at kassesykkelen var to år, og fikk da erfare at NuVinci er knallharde på 2 års reklamsjonsrett. Ingen ting å hente der med andre ord. Forhandler var derimot grei, så det løste seg greit.

Men siden nåværende nav er under 2 år, bør NuVinci erstatte det tenker nå jeg. Men pass på å meld det inn fort som fy.

btm
Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576233 25/09/2019 07:02
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Litt av utfordringen blir å skille på slitasje og fabrikasjonsfeil.

Personlig kan jeg ikke skjønne hvorfor fabrikantene har en tidsbegrensning på garanti mot fabrikasjonsfeil.

Garanti for at noe skal holde en viss tid blir fort en umulighet, spesielt for en "lastesykkel" som kan være i kontinuerlig drift med mye last og hard belastning.

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Flamini] #2576259 25/09/2019 10:26
Raoul Duke Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Flamini

Personlig kan jeg ikke skjønne hvorfor fabrikantene har en tidsbegrensning på garanti mot fabrikasjonsfeil.

Det blir vel regnet som fabrikasjonsfeil når noe som burde holde i 5 år ikke gjør det?

"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson
Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576301 25/09/2019 13:56
RoyK Offline
Besatt
Besatt
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34?q=forbrukerkj%C3%B8psloven

§27 ledd 2

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Å si at et nav er laga for å vare i to år, er helt latterlig. Til sammenlikning gikk forbrukermyndighetene til sak mot mobilbransjen for noen år sia etter at mobilbransjen mente at to års reklamasjonsrett var bra nok for mobiltelefoner. Mobilbransjen tapte i tingretten, tapte i lagmannsretten og til slutt i Høyesterett.

Så du har nok ei god sak her

Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576314 25/09/2019 15:32
TordFuglstad Offline
Entusiast
Entusiast
5 år. Ingen tvil.

Selvbygd leketøy: Dartmoor Hornet
Byggetråd
Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576339 25/09/2019 18:46
T
Tulling Offline
Entusiast
Entusiast
T
Beklager å kræsje tråden, men ettersom trådstarter har fått svar tar jeg sjansen :-)

I denne tråden:
https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2572834#Post2572834
fikk jeg til svar at batterier var ment å vare kortere enn 2 år.

Jeg antar vi samlet i husstanden har titalls oppladbare batterier til forskjellige ting og ingen av dem har røket før 2 år. Er det da bare flaks ettersom de er ment å vare mindre enn 2 år?

Forøvrig kjøpte jeg nytt batteri til min di2 og da virket alt som det skulle igjen. Det gamle batteriet er 100% dødt og jeg er rimelig sikker på at det må skyldes en fabrikasjonsfeil. Eller er det vanlig at det ryker så fort?

Jepp
Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576344 25/09/2019 19:52
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Forbrukermyndighetene har bestemt at man på batterier har 2 års reklamasjonsrett, med mindre batteriet er en integral del som ikke kan byttes enkelt. Om dette er riktig fremdeles, med dagens batteriteknologi, er noe man kan diskutere, men enn så lenge har ikke batterier mer enn to års reklamasjonsrett.

Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576392 26/09/2019 08:49
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Hvorvidt det er 2 eller 5 års reklamasjonsfrist er jo bare en del av ligningen. Et girnav er jo utsatt både for slitasje samt eksterne påvirkninger og kan i prinsippet være utslitt før reklamasjonsfristen har løpt ut uansett.

Som forbruker har vi også en plikt til nødvendig vedlikehold /skjøtsel og er den fulgt eller ikke? Veldig lett å havne i en eller annen gråsone her. Er det f.eks korrosjon som følge av bruk i saltholdig miljø uten tilhørende regelmessig vask, hvor lenge skal lagre vare osv.? Har fabrikkens anbefalinger for skjøtsel vært fulgt? En reklamerer jo ikke på at bremseklossene er utslitt.

Garanti og reklamasjonsrett er også to forskjellige ting. Førstnevnte er frivillig, sistnevnte ikke.

Lars-Erik
Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Ugla] #2576406 26/09/2019 10:02
Laxeluz Offline OP
OP Offline
Sitat: Ugla
Har fabrikkens anbefalinger for skjøtsel vært fulgt? En reklamerer jo ikke på at bremseklossene er utslitt.

Dette er jo eit lukka system, som vert solgt som vedlikahaldsfritt. Men mi erfaring er at desse "vedlikehaldsfrie" løysingane berre skaper meir vanskar, fordi det er så vanskeleg å reparere når det først skjer noko.

Andreas Tveit
Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576419 26/09/2019 10:49
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har du prøvd og gjort noko forsøk på å få det laust med makt?

Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576431 26/09/2019 11:43
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Trur kanskje jeg hadde tatt med skiten tilbake til butikken før jeg begynte med å prøve å bruke makt. Etter at du har brukt makt og potensielt ødelagt enda mer, er sjansen for å få noe i butikken sterkt redusert.

Re: Reklamasjonsfrist på girnav? [Re: Laxeluz] #2576439 26/09/2019 12:25
Laxeluz Offline OP
OP Offline
Ja, beveger eg drivverket så drar det med seg girvekslaren, så feilen er nok ein eller annan stad i overføringa mellom nav og girvekslar. Så om eg brukar makt så trur eg at eg berre kjem til å øydelegge meir. Hjulet er på veg til butikken nå, så får eg sjå kva konklusjonen vert.

Andreas Tveit

Moderator  support