Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nok en "hjelp til ny sykkel"-tråd

Nok en "hjelp til ny sykkel"-tråd #2575796 22/09/2019 09:52
M
Metalis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Hei, jeg har en kamerat som ønsker seg en første rene landeveissykkel. Dekklarering er ikke viktig, men sykkelen bør nok ikke være veldig aggressiv i sittestilling. Budsjett er opp til 14 000,-, og å kjøpe brukt er uaktuelt akkurat denne gangen. Han er ca. 185 høy.

Skulle gjerne gått for en Caad fra Anton sport, men de ser ut til å være utsolgt for riktig strl. på aktuelle tilbudssykler. Vurderte Canyon, men litt tungvint med ren nettforhandler? Nå har XXL vennefest, så lurer på hvilken av syklene under 15000 (husk 30%) som vil være det beste kjøpet?

Re: Nok en "hjelp til ny sykkel"-tråd [Re: Metalis] #2575797 22/09/2019 09:56
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
G-Sport i Storgata (Oslo) har Giant TCR Advanced Disc med hydraulisk Ultegra i L nedsatt fra 27 til 17 tusen. Så den utstilt i går. Lakkeringen er penere i virkeligheten enn på bildet. Samme eller andre modeller av TCR Advanced kan gjerne finnes rundt omkring i Gresvig-butikkene.

Meget godt tilbud på en av markedets mest ikoniske og anerkjente modeller, og et topp utgangspunkt for ytterligere oppgraderinger. Ergrer meg at jeg ikke trenger ny sykkel selv.

Dette er en fullblods rittsykkel med aggressive egenskaper, men jeg ville ikke vært bekymret over sittestilling. Den moderne kompaktgeometrien gjør det enkelt å tilpasse, som forklart i Landevei.

Re: Nok en "hjelp til ny sykkel"-tråd [Re: Metalis] #2575802 22/09/2019 10:42
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Canyon endurace al disc 7.0 som er på salg nå. Usikker på om du får noe bedre/oppdatert sykkel til under 15k, men det er kanskje mulig å gjøre en god handel hvis de har salg på lokalen. Netthandel er ofte å foretrekke, men xxl er også en seriøs virksomhet.

Moderator  support, Valentino