For 3-4 år siden syklet jeg Cykelvasan, hvor jeg på en eller annen finurlig måte klarte å sykle på meg en strekk i leggen. På det tidspunkt er jeg i mitt livs form, og gjennomfører Birken et par uker senere på personlig rekord.
Noen dager etter dette, setter jeg meg på et fly til USA og Las Vegas, hvor jeg stort sett sitter ned mens jeg spiller poker i 3 uker, hvorpå jeg flyr hjem igjen. Jeg er ikke særlig god til å holde kroppen hydrert, ei heller å bevege meg på et fly. Legene mener i alle fall at strekken jeg fikk, har dannet et sår/arr i leggen, hvor det etter hvert ble dannet en blodpropp.
Det tok litt tid før legene fant ut jeg hadde en blodpropp (halvannet år), men når jeg fikk diagnosen, var jeg sikkert minst like overrasket som deg. Hvordan kan en fyr i sin beste alder og form, plutselig få en blodpropp tenkte jeg en del.
Jeg fikk beskjed om å bruke en kompresjonsstrømpe daglig, og gikk på blodfortynnende medisin i 6 måneder, hvor jeg skulle inn til ny sjekk. Jeg kunne trene helt normalt i de 6 månedene, men følte selv gamle damer med kurv spant fra meg på flatene, så motivasjonen for å trene var ikke på topp
Etter de 6 månedene var omme, fikk jeg svar på testen, som viste at blodproppen var borte, jeg sluttet med medisin og kunne trene normalt igjen. Jeg vet ikke om det er annerledes med en blodpropp i leggen kontra to i lungene med tanke på hva man kan eller ikke. Tenkte bare jeg ville dele min historie