Egenskaper er lettest mulig... Har sett litt på Unaas sine AS20 ltd.
Hva gjelder vekt, veide jeg i 2017 mine AS-20 til 1520 gram oppsatt for 12 mm gjennomgående akslinger og uten felgtape. Vet ikke om det er gjort noen endringer siden den gang som påvirker vekt. Må si at de så langt er de mest solide hjulene jeg har hatt i vekt/prisklassen, inkludert DT Swiss, Notubes, SunRingle m.fl. Helt anekdotisk.
Har også hørt mye godt om Hunt. Fremtidsrettede. Håndbygget i Taiwan for allsidig europeisk bruk.
Om du faktisk skal sykle kross med hjulene, eller pendle i vintervær, se etter nav med god beskyttelse mot fuktighet og gjørme.
Fun fact: Notubes Grail ble opprinnelig laget på anmodning fra GT, som trengte moderne slangeløse felger til sin pionér av en blandeveissykkel
Grade. Krossfavoritten Iron Cross var egnet for lavere trykk, men GT trengte en felg som kunne takle både høyt og lavt trykk slangeløst, for både landevei og grovere underlag. Dermed så Grail dagens lys. Hadde felgene satt opp med DT Swiss 240 og messingnipler nettopp på Grade, og det var fint, men klarte å bulke dem