Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Skjermer til Canyon Grail AL

Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: larsdx] #2573602 09/09/2019 09:22
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: larsdx
Jeg mener altså ikke at skjermer alltid er tull.

Jeg skjønner også at det finnes former for sykling hvor det kan ha en funksjon.

Men for min del så skjønner jeg ikke poenget med skjermer om jeg uansett skal sykle i sykkelklær. Da blir jeg jo svett og våt uansett. På eltransportsykkelen min har jeg brede skjermer og det er jeg glad for. Men den brukes på en helt annen måte enn raceren.

For min del har jeg aldri følt noe behov for skjermer hverken på asfalt eller sti, men derimot noen ganger på våt grus med mye steinsprut. Da kunne en skvettlapp foran ha vært greit.

Selv om jeg blir svett når jeg er ute og trener, er det ikke alltid jeg synes det er helt supert at noen spruter vann på meg både i ræva og trynet, særlig ikke når det er vann blanda med både grus og gjørme og det som verre er.

Svette er forøvrig noe kroppen doserer ut i passende mengder, vannspruten fra underlaget er ikke nødvendigvis styrt på samme vis.

Per B.
Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk] #2582178 08/11/2019 17:49
E
eirikbk Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
E
En liten oppdatering.

Har prøvd SKS Speedrocker og det fungerer fint og relativt raskt å ta av og på. Kjekt for regnværsdagene og raskt å ta av for godværsdagene. Sitter mer stabilt enn Crud Roadracer.

Har nå montert SKS Longboard fast for vintersesongen. Det måtte litt modding til, men ikke mye. Måtte bore et ekstra hull i bakskjerm, samt ta vekk det gaffelfestet som vanligvis brukes i buen på gaffelen. Hullet etter denne ble brukt til skruen som går rett opp i gaffelrøret.
Måtte grave fram et par ekstra skruer til noen festehull.
Spilene til skjermen står ganske i spenn, men det hele virker stabilt.
Skulle teste det til jobb i dag, men det ble hjemmedag med sykt barn i stedet.

Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: eirikbk] #2584480 29/11/2019 21:15
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Halvannet år etter lanseringen, tilbyr nå Canyon endelig de originalene skjermene til Grail yes

700c/28" er visstnok allerede utsolgt og skal komme tilbake på nyåret, mens 650b/27,5" er tilgjengelig.

Canyon: Canyon Grail AL/CF Fender Set

Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: Sepeda] #2584623 01/12/2019 17:46
H
Hans Wilhelm Offline
Entusiast
Entusiast
H
Sitat: Sepeda
Halvannet år etter lanseringen, tilbyr nå Canyon endelig de originalene skjermene til Grail yes

700c/28" er visstnok allerede utsolgt og skal komme tilbake på nyåret, mens 650b/27,5" er tilgjengelig.

Canyon: Canyon Grail AL/CF Fender Set

Jeg har disse på min Grail CF. Ikke syklet mer enn noen få turer, men alle i vått vær ;-).
Godt fornøyd. Dekker bra, ingen skrangling og andre uhumskheter. Dekker bedre synes jeg, enn Bluemels jeg har brukt på andre sykler tidligere.
Enkle å montere da det følger med skiver og skruer tilpasset (flere) sykler. Bare sørg for å se på bruksanvisningen så du bruker rett størrelse på skivene. Passer perfekt på første forsøk da. Ingen bøying, tilpassing og kapping av stålstenger som jeg har drevet med tidligere for å få ting til å passe.

Nybegynner på sykkel. Du kan følge utviklingen min her, http://wilhelmtrener.wordpress.com/
Lik på facebook for mer jevnlige "feelgood" oppdateringer https://www.facebook.com/wilhelmtrener
Re: Skjermer til Canyon Grail AL [Re: perbl] #2631755 07/10/2020 08:59
_henrik_ Offline
Fersking
Fersking
Sitat: larsdx

Men for min del så skjønner jeg ikke poenget med skjermer om jeg uansett skal sykle i sykkelklær. Da blir jeg jo svett og våt uansett. På eltransportsykkelen min har jeg brede skjermer og det er jeg glad for. Men den brukes på en helt annen måte enn raceren.

For min del har jeg aldri følt noe behov for skjermer hverken på asfalt eller sti, men derimot noen ganger på våt grus med mye steinsprut. Da kunne en skvettlapp foran ha vært greit.

Sykler i gruppe med Oslo Dawn Patrol hele året i allslags vær, og da er skjermer et must. Hyggelig at ikke de bak ikke får en kontinuerlig sølesprut i trynet.

Prøver derfor å finne skjermer som dekker mest mulig. Min Canyon Inflite fra 2018 har ingen skjermfester, men lurer på å montere ekstra skjermfeste som GT Grade Crb skjermfeste. Da burde jeg vel kunne få festa SKS Longboard. Noen som har prøvd?

Canyon sier at Canyon Grail AL/CF Fender Set ikke passer. Synes at SKS Speedrocker ser litt små ut, er Biltema sine større?

Og har dere noe tips til skvettlapper? Eneste jeg har funnet er egentlig fra Hebie, samt SKS Spoiler. Finnes det noen andre (gjerne enda lengre) alternativer?

Redigert av _henrik_; 07/10/2020 10:01.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå