|
NOTS GodTurGuiding - Lillomarka
|
NOTS GodTurGuiding - Lillomarka
04/09/2019 09:57
|
NOTS Arne Bøe
OP
Medlem
|
OP
Medlem
NOTS Oslo har GodTurGuiding i Lillomarka torsdag den 12. september 2019 kl. 18:00–20:00 fra Langsetløkka i Oslo.
God lykt anbefales på det varmeste.
Ta gjerne kontakt med NOTS Oslo i forkant og gi beskjed om du kommer
Arne Bøe
Henvendelser rettes til: kontakt@nots.no
|
|
|
Re: NOTS GodTurGuiding - Lillomarka
[Re: NOTS Arne Bøe]
04/09/2019 15:07
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Av erfaring bør det vel være en form for makstak/påmelding så man ikke ender opp med 2 stakkars guider som skal rettlede 150 menn og kvinner gjennom skauen...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
05/09/2019 07:13
|
SimSVa
Fersking
|
Fersking
Dette hørtes spennende ut.
Kan du si litt om hva GodTurGuiding er og hvor teknisk dere legger løypa?
Og må man være medlem av NOTS på forhånd?
|
|
|
[Re: SimSVa]
05/09/2019 08:21
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ville vel være litt spesielt å delta på det som effektivt er et medlemsarrangement, uten å være medlem? 
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
05/09/2019 09:13
|
aanund
Ringrev
|
Ringrev
Samtidig burde jo dette være en glimrende arena å huke tak i nye terrengsyklister som enda ikke er medlem av NOTS. Å.
|
|
|
[Re: Anders A-R]
05/09/2019 10:00
|
SimSVa
Fersking
|
Fersking
Ville vel være litt spesielt å delta på det som effektivt er et medlemsarrangement, uten å være medlem? Som du kanskje forsto, så hadde jeg ikke inngående kunnskap om disse turene, hva de gikk ut på eller hva NOTS sin rolle var. Jeg tenkte kanskje dette var en måte å bli kjent med NOTS på eller hva de drev med, eller en form for rekrutering. Jeg spurte derfor et par spørsmål her, av nysgjerrighet, fordi jeg ikke viste svaret. Men i istedenfor et enkelt svar, kommer du med et ironisk oppgulp av et retorisk spørsmål. Hvorfor gjør du, som ser ut som en representant fra NOTS, det? Hvorfor vil du få noen til å tro at det er spørsmålene som er dumme på en ydmykende måte?
|
|
|
05/09/2019 16:00
|
Plankepetter
Veteran
|
Veteran
Vanligvis er det et helt åpent arrangement som er ypperlig for rekruttering av nye medlemmer.
|
|
|
06/09/2019 06:44
|
NOTS Arne Bøe
OP
Medlem
|
OP
Medlem
GodTurGuiding er en God Tur med Guiding på gode stier arrangert av lokalkjente NOTS medlemmer. Turene har en lun stemning som preges av at alle gjør noe de liker å gjøre. Ferdighetene er gjerne varierende og det vil ofte være naturlig å dele opp i flere grupper.
Alle er velkomne og de som ikke er medlemmer i NOTS oppfordres til å melde seg inn. Se forøvrig Facebook sidene og hjemmesiden til NOTS.
Arne Bøe
|
|
|
06/09/2019 07:16
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Og må man være medlem av NOTS på forhånd? Nei, men om ikke alle som kommer på arrangementet er medlem, bør alle som drar fra arrangementet være medlem ...  Ta med deg telefonen og Vipps så fikses det sikkert på stedet.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
02/10/2019 06:42
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ville vel være litt spesielt å delta på det som effektivt er et medlemsarrangement, uten å være medlem? Som du kanskje forsto, så hadde jeg ikke inngående kunnskap om disse turene, hva de gikk ut på eller hva NOTS sin rolle var. Jeg tenkte kanskje dette var en måte å bli kjent med NOTS på eller hva de drev med, eller en form for rekrutering. Jeg spurte derfor et par spørsmål her, av nysgjerrighet, fordi jeg ikke viste svaret. Men i istedenfor et enkelt svar, kommer du med et ironisk oppgulp av et retorisk spørsmål. Hvorfor gjør du, som ser ut som en representant fra NOTS, det? Hvorfor vil du få noen til å tro at det er spørsmålene som er dumme på en ydmykende måte? Jeg beklager. Det var ikke meningen å fremmedgjøre noen for opplegget, derav den litt sleivete bemerkningen. Det var litt farget av at spørsmålet har kommet opp før - en kjensgjerning fra tidligere arrangementer er at veldig mange som har deltatt ikke har vært medlemmer - som fra mitt ståsted er ganske uforståelig. Og nei, jeg er ikke representant lenger, kun frivillig bidragsyter. Håper alle hadde en bra tur - og ikke minst at mange har meldt seg inn.
|
|
|
02/10/2019 07:33
|
neonstz
Ringrev
|
Ringrev
Jeg beklager. Det var ikke meningen å fremmedgjøre noen for opplegget, derav den litt sleivete bemerkningen. Det var litt farget av at spørsmålet har kommet opp før - en kjensgjerning fra tidligere arrangementer er at veldig mange som har deltatt ikke har vært medlemmer - som fra mitt ståsted er ganske uforståelig. Og nei, jeg er ikke representant lenger, kun frivillig bidragsyter. Håper alle hadde en bra tur - og ikke minst at mange har meldt seg inn.
Kanskje man bør revurdere hva GTG-turene egentlig skal være? I stedet for å primært ha det som et medlemsarrangement så kan man heller se det mer som reklame og rekruttering. Nå har ikke jeg vært med på spesielt mange GTG'er de siste par årene men tidligere har det jo vært litt NOTS-informasjon i forkant av turen. Jeg har ikke inntrykk av at det er noen kostnad med GTG-turene (bortsett fra de gangene det f.eks har vært grillmat), så det er jo ikke noe problem om ikke-medlemmer stiller. NOTS har derfor kanskje mer å tjene på å tillate ikke-medlemmer på slike turer. De andre arrangementene (f.eks demperkurset og førstehjelpskurs) er kanskje en bedre medlemsfordel enn en og annen stitur.
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
|
|
|
02/10/2019 10:01
|
NOTS Arne Bøe
OP
Medlem
|
OP
Medlem
NOTS sine GodTurGuiding turer er åpne arrangement. Guidene har sine kostnader forbundet med disse turene som de ikke får dekket. Personlig synes jeg guidene skulle få dekket utlegg og fått et "takk skal du ha for jobben" honorar. Så er det jo flere som bidrar med fritiden sin for å arrangere og legge ting til rette. Ingenting er gratis.
Så får det være opp til den enkelte å vurdere om man vil melde seg inn i NOTS eller være gratis passasjer....
Arne Bøe
|
|
|
[Re: neonstz]
02/10/2019 10:20
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå har ikke jeg vært med på spesielt mange GTG'er de siste par årene men tidligere har det jo vært litt NOTS-informasjon i forkant av turen.
Håper det er samme tralten fortsatt, men jeg har heller ikke vært med på tur på noen år. Men den gang var budskapet tydelig; Fint om dere melder dere inn, men ikke noe absolutt krav. Jeg var en av de som mente vi burde stramme inn dette, fordi det kom så sinnsykt mange ikke-medlemmer. Sågar klubber som la treningen sin til GTG....
|
|
|
02/10/2019 14:46
|
BRD
Ringrev
|
Ringrev
Med tanke på den relativt lave medlemskontingenten NOTS opererer med kan jeg ikke skjønne noe annet en at en hver terrengsyklist i Norge burde være medlem. Hvis man mot formodning har noe i mot hva NOTS står for og arbeider mot er det helt greit å ikke være medlem, men da trenger man kanskje ikke å være med på tur heller.
|
|
|
02/10/2019 16:48
|
neonstz
Ringrev
|
Ringrev
NOTS sine GodTurGuiding turer er åpne arrangement. Guidene har sine kostnader forbundet med disse turene som de ikke får dekket. Personlig synes jeg guidene skulle få dekket utlegg og fått et "takk skal du ha for jobben" honorar. Så er det jo flere som bidrar med fritiden sin for å arrangere og legge ting til rette. Ingenting er gratis. Så får det være opp til den enkelte å vurdere om man vil melde seg inn i NOTS eller være gratis passasjer.... Jeg har stilt som guide ved et par anledninger og har aldri sett på det som annet enn dugnadsaktivitet, men nå har ikke jeg hatt noen utgifter med dette. Jeg synes det blir rart å betale guidene utover eventuelle utgifter hvis man f.eks må kjøpe inn noe. For min del er det kanskje bedre med en pizzakveld eller noe på slutten av året for de som har bidratt hvor man også kan utveksle erfaringer og komme med forslag til forbedringer.
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
|
|
|
02/10/2019 19:06
|
Danhen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Supert tiltak dette. Håper å kunne bli med for første gang ved neste anledning 
|
|
|
03/10/2019 14:37
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har ikke dette initiativet alltid vært ment som et potensielt arr for å øke medlmassen eller har jeg tatt helt feil? Altså vise frem NOTS og samtidig stier som har både god kvalitet som sykkelopplevelse og også den nødvendige beliggenheten/bærekraften for å tåle trafikk. For så å få folk til å kroke opp på SoMe osv for så igjen vise hva man ellers gjør som igjen kan resultere i flere medl og evt guider til andre turer og annet relatert dugnadsarbeide osv osv
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
|
|