|
Trail King 2.4 igjen eller?
|
Trail King 2.4 igjen eller?
28/08/2019 17:33
|
Herit
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hva et nytt på dekk-fronten for tiden?
Kjøpte ny sykkel for et år siden og har kjørt med Specialized-kombinasjonen som fulgte med, men som med forrige dekkpar fra den kanten blir veggene litt tynne. Litt uvøren sykling på steihkanter i kombinasjon med tubeless bilr det litt vel sårbart for kakk og lekkasjer akkurat mellom felg og sidevegg.
Hadde veldig gode erfaringer med Trail King 2.4 Black Chilli i forrige omgang. Er det bare å gjenta suksessen eller er det andre jeg bør vurdere. Ser dette litt i lys av at den nye sykkelen tar dim opp til 2.6...
|
|
|
Re: Trail King 2.4 igjen eller?
[Re: Herit]
28/08/2019 19:31
|
Paulus
Besatt
|
Besatt
Hvis du har prøvd litt dekk og funnet noen du er fornøyde med så kan det være like greit å bare holde seg til det. Det er alltid gøy å teste noe nytt. Men tror ikke du finner noe som er sykt mye bedre enn det du har.
|
|
|
29/08/2019 05:19
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Det kommer jo veldig an på hvilket underlag du sykler på. Jeg var fornøyd med Trail King i mange år, men synes nå det er litt små knaster for å sykle jordbunn. I dag veksler jeg mellom ymse Maxxis-dekk (Minion, HR2 og Shorty). Syklet en stund med Trail King bak og der Baron Project foran og synes det var en god kombo.
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
29/08/2019 06:41
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
Jeg tenker også at siden teknologien går videre bør noe av det nye være bedre enn det gamle?
I år har jeg testet 120tpi dekk fra Maxxis i 2,6 størrelse. DHF exo max terra foran og DHR2 exo+ max terra bak. I altså 120tpi som gir en mer bevegelig gummi som i mitt hode skal bety lavere rullemotstand og muligens mer føyelighet og grep?
Har ingen klager på de, valgte EXO+ bak for punkteringsbeskyttelse.
Personlig synes jeg både DHF og DHR2 passer bedre som bakdekk en fordekk siden de har en sone mellom senter og sideknaster som er helt åpen. Det sklir litt på offcamber, slik at du egentlig må legge sykkelen litt sidelengs også der. Det kan ta vekk noe selvtillit inntil du blir vant til det. Der liker jeg magic mary mye mer, og ser at Assegai sannsynligvis også tar den bedre.
Men har satt gode tider med DHF som forhjul flere steder, når man kjører skikkelig hardt så bryr man seg ikke så mye om litt skliing, og så tar sideknastene ekstra godt tak og gir deg masse belønning for å ha presset på skikkelig.
Så smak og behag der. Men som bakdekk synes jeg også at det er godt med de litt brede solide knastene som tåler alt misbruket et bakdekk blir utsatt for.
Har kjørt litt med helt nye Hans Dampf(2) snakeskin med apex sidevegger som bakdekk også. Det sitter mye bedre enn jeg hadde trodd og blir et sånt dekk som bare funker. Apex sidevegger er topp, men skulle ønske det fantes noe tilsvarende EXO+ punkteringsbeskyttelse i topplaget også. For meg, særlig siden jeg kjører innlegg, blir super gravity litt for tungtrullende, mens snakeskin er litt for sårbar for stikkpunkteringer til å brukes i enduro-ritt. På fridtiden og til KOM-jakt så er det ganske så lettrullende i 2,6 størrelse. Det er for øvrig merkbart større volum enn Maxxis sine 2,6 dekk...
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
29/08/2019 10:22
|
eldo472
Veteran
|
Veteran
Kjører Trail King 2.2 Protection på Shimano Trail felg. Veldig fornøyd selv om det ikke er den mest moderne kombinasjonen. Hvis jeg vil ha breie dekk tar jeg Bucksaw'n. Veldig myk gummi som plukker med seg små stein når de er rene. Solide sidevegger hindrer punktering.
|
|
|
01/09/2019 21:55
|
vids
Ivrig
|
Ivrig
Kjørte akkurat det bak i fjor i løpet av den tørre sommeren. Veldig raskt dekk! Ruller utrolig godt på skogbunn til å være et dekk som kan brukes i enduro. Litt mindre solid kantgrep enn jeg helt ideelt skulle hatt dog. En kompis som brukte det samme i år punkterte unødig mye, men det kommer vel litt an på kjørestil tipper jeg? Speed grip dekk er topp for den varme delen av sesongen. Men liker hans dampf 2 bedre som bakdekk, i samme konfigurasjon...
Redigert av vids; 01/09/2019 21:57.
..Megatower v2.. ::Vidar::
|
|
|
[Re: vids]
02/09/2019 09:44
|
Herit
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Veldig raskt dekk! Ruller utrolig godt på skogbunn til å være et dekk som kan brukes i enduro. Litt mindre solid kantgrep enn jeg helt ideelt skulle hatt dog.
En kompis som brukte det samme i år punkterte unødig mye, men det kommer vel litt an på kjørestil tipper jeg?
Speed grip dekk er topp for den varme delen av sesongen. Men liker hans dampf 2 bedre som bakdekk, i samme konfigurasjon... Takk - stemmer med det andre jeg har lest om dette. Bestemt meg for å gå tilbake til TrailKing 2.4 som jeg syntes leverte på alt for et par sesonger siden. Jeg var opprinnelig keen på å utnytte ramme/gaffel som tok 2.6 størrelse men erfaringen er at kjøreopplevelsen ikke nødvendigvis blir så mye plushere. Så da får vi se om Black Chili leverer igjen.
|
|
|
15/09/2019 17:35
|
tron
Besatt
|
Besatt
Fant denne tråden etter å ha kommet inn med to punkterte Schwalbe Nobby Nic Snakeskin 2.6. Håpløse dekk som det går hull på bare man snakker litt strengt til dem.
Anyway.. jeg skulle til å bestille Trail King igjen, men hvordan er hierarkiet på alle de ulike variantene? Trail King II, er det dem jeg skal ha? Apex Black Chilli? Er Black Chilli den mykeste gummien?
|
|
|
|
|