Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Apple wacth for å oppnå trening i ulike pulssoner

Apple wacth for å oppnå trening i ulike pulssoner #2570619 24/08/2019 05:37
S
Svanhild Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Hei, er det mulig å få noen av appene jeg har på apple watch til å varsle mellom ulike pulssoner? Bruker å registrere mye på Strava men finner ikke ut om det er mulig å bruke den til det.

Re: Apple wacth for å oppnå trening i ulike pulssoner [Re: Svanhild] #2570956 26/08/2019 08:15
O
oracle Offline
Entusiast
Entusiast
O

Re: Apple wacth for å oppnå trening i ulike pulssoner [Re: Svanhild] #2571103 27/08/2019 05:35
P
Pehrsen Offline
Fersking
Fersking
P
Jeg kunne tenke meg det samme, men som man helst kan kjøre intervaller med og skriver til aktivitetsappen i tillegg, så skrik gjerne ut om du finner noe.

Jeg har gjort følgende for løping:

Min løsning til nå er og bruke HIIT & Tabata, for å ta tiden på intervallene. Jeg får opp puls, men det er ingen varsling. I tillegg starter jeg en "vanlig" treningsøkt i den medfølgende trenings appen, da jeg ikke får HIIT & Tabata til å skrive til aktivitetsappen. Når økten er ferdig synces det til Strava med HealthFit.

Til sykling bruker jeg HIIT & Tabata appen for intervallene, også blir resten tatt hånd om av Garmin GPS'en min.

Nå er jeg usikker på om pulsmåleren på Apple Watch er god nok til å brukes på måten du ønsker, hadde kanskje vurdert et pulsbelte i tillegg.

Om andre har gode tips til bruk av Apple Watch som treningsklokke kunne vi kanskje brukt denne tråden til det også? Jeg tar i alle fall gjerne imot tips ICON_SMILE

Re: Apple wacth for å oppnå trening i ulike pulssoner [Re: Pehrsen] #2571257 28/08/2019 05:54
E
edorF Offline
Entusiast
Entusiast
E
Sitat: Pehrsen

Om andre har gode tips til bruk av Apple Watch som treningsklokke kunne vi kanskje brukt denne tråden til det også? Jeg tar i alle fall gjerne imot tips ICON_SMILE

Jeg kan iallefall tipse om appen iSmoothrun som løpeapp. Den fungerer til en del andre aktiviteter også. Men jeg har brukt den mest til løping, samt som backup på lengre sykkelturer.

Forståsegpåere beskriver appen som det nærmeste man kommer en skikkelig pulsklokkefølelse på Apple Watch

Re: Apple wacth for å oppnå trening i ulike pulssoner [Re: edorF] #2571310 28/08/2019 09:36
P
Pehrsen Offline
Fersking
Fersking
P
Sitat: edorF

Jeg kan iallefall tipse om appen iSmoothrun som løpeapp. Den fungerer til en del andre aktiviteter også. Men jeg har brukt den mest til løping, samt som backup på lengre sykkelturer.

Forståsegpåere beskriver appen som det nærmeste man kommer en skikkelig pulsklokkefølelse på Apple Watch

Så veldig bra ut, takk for tips ICON_SMILE Synkroniserer denne treningsøktene til "aktiviteter" om man har startet og avslutter treningsøkten på klokka?

Re: Apple wacth for å oppnå trening i ulike pulssoner [Re: Svanhild] #2571756 30/08/2019 06:07
P
Pehrsen Offline
Fersking
Fersking
P
For og svare meg selv så har jeg nå testet og appen skriver til "aktiviteter"

Du kan får også opp hvilken pulssone du er i. Man kan justere om man ønsker og definere sonene via pace eller puls.

Moderator  support