Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Problem med gir/derailleur

Problem med gir/derailleur #2570598 23/08/2019 20:05
S
Stisyklaren Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Hei!

Sykkel: Canyon Strive CF 8.0 Race 2015.

Ikkje eit enkelt problem å beskrive, så spør iveg om noko er uklart.

Det starta med at giret var litt kranglete, men ikkje verre enn at ei justering av barrelen (den som strammer/slacker girkabelen på girspaken) kunne fikse det.
Etter å ha skrudd litt på den sykla eg for å teste. Litt groggy minne men mulig der kom eit smell fra kassetten som ved hard giring (noko eg ikkje praktisera).
Då eg sykla merka eg at kabelen var blitt utrulig slakk. Ved giring til lettare gir gav spaken knapt motstand og sykkelen bytta ikkje gir.
Det neste eg gjorde var å stramme inn kabelen på derrailleur'en. Eg kunne dra ut ca 3-4 cm med kabel. Etter det kunne eg gire igjen, men noko var ikkje riktig.

Nokon ide om kvar dei 3-4cm med kabel plutselig kjem frå?

Kva har skjedd vidare?
Heime att stilte eg inn indexen og sjekka limit screws. Samt avstand mellom derailleur og kassett. Sjekka kjeda, den er fin. Trur ikkje kassett er slitt.
Eg stilte inn giret med bakdemperen på 30% sag.
Mens sykkelen er festa til mekkestativet fungera giret fint. Gira smoothly. Forsiktig sykling fungera fint.

Brukar eg sykkelen på ein bumpy sti, tar nokon bunnyjumps o.l begynn giringa tulle seg til igjen. Smell og ulyda, som om indexen er på avveie. Av og til vil den ikkje i lettaste gir, andre gonga vil ikkje den i tyngste gir.
Kjeda kan hoppe av øvste tannhjulet på derailleur'en. Då kjem ein svak kakkande lyd for kvar gong eit ledd på kjeda ikkje treff sporet sitt mellom tenna på tannhjulet. Ser og at derrailleuren hoppar i takt med denne kakkande lyden.

Rotete forklart, beklagar.
Håpar nokon klarer å tyde dette, og har ein ide om kva det kan vere. Spør iveg for oppklaringa dersom noko er utydelig.

Mvh,
Stisyklaren.

Redigert av Stisyklaren; 23/08/2019 20:33.
Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570625 24/08/2019 06:55
U
uzzi Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
U
Les på dialekta at vi kanskje ikkje er så langt ifrå kvarandre. Kan hjelpe deg med justering om du ikkje bur for langt unna.

Skal ein tur frå Sunnfjord mot Romsdal på torsdag, så kan hjelpe deg om du bur på denne strekninga.

Re: Problem med gir/derailleur [Re: uzzi] #2570630 24/08/2019 08:29
S
Stisyklaren Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Hey Uzzi!

Bur i Volda. Tenker du på innstilling av index'en, limit-settings o.l med justering? Har repetert denne prosessen vist her fleire gonga då giret alltid har "justert seg sjølv" etter ein tur i terrenget: https://www.youtube.com/watch?v=UkZxPIZ1ngY&t=810s

Om du kan litt meir avanserte metoda enn vist i filmen sett eg stor pris på litt hjelp, om du skal innom Volda :-)

Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570631 24/08/2019 08:53
U
uzzi Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
U
Jepp! Gammal ringrev med skrujernet, så har sett det meste og gjort dei fleste tabbene:)

Skal til Fjørå, så køyrer gjennom Volda på vegen. Blir ca kveld før eg er der torsdag.

Sender pm

Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570633 24/08/2019 09:09
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Har du sjekket at kassetten er skikkelig skrudd fast?
Dersom kassetten ikke sitter stramt sammen kan giringen bli litt tilfeldig...
(Forklarer ikke slakk i vaieren, men det virker som du har flere problemer...)

/Jan

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570634 24/08/2019 09:37
Cervin Offline
Veteran
Veteran
Heisann.
Det er mulig det som har skjedd her er noe under kranken som er løst.
Det sitter en liten plast sak som wirestrømpen til giret går ut ifra, Inni underrøret går nemlig wiren uten strømpe. Så hvis den plasttingen er løs så kan du plutselig få noen extra cm med wire når dekselet kommer inn i ramma.
Dette forklarer også hvorfor giret funker fint når ikke wirestrømpen beveger seg (som den gjør når du sykler)

Always looking for the next trail.

Kristiansand Sykkelpark
Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570641 24/08/2019 10:33
U
uzzi Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
U
I tillegg til det som er nemt over , bør dette også sjekkast:

1: Følg wirestrømpa heile vegen. Ekstra cm med wire høyrest ut som om at strømpa er spjæra ein eller annan plass. 2: Sjekk for slark i opphenget i bakramme. Om limit-skruar er korrekt justert, skal du ikkje greie å få giret eks mellom kassett og eikar.
3: Eit litt meir eksotisk problem kan være at girøyre faktisk ikkje sit fast slik det skal.

Redigert av uzzi; 24/08/2019 10:34.
Re: Problem med gir/derailleur [Re: uzzi] #2570724 24/08/2019 21:45
S
Stisyklaren Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Hei og takk for tankar og idear!!

@jag - Kassetten hadde faktisk litt slark i seg. Kjente bevegelse. Den er no borte etter stramming. Takk for innspel! Trur du tar rett i at her er det fleire problem .. :-)

@Cervin - Tenker du på den lille plassaken under BB? Gummi-plassak som kan sjå ut som om den skal halde fuktighet og skit, og kor kablane kjem ut av down-tuben? (Rimelig sikker på du tenker JA no.) Den sitt ganske dårlig, eg måtte fiske den ut fra down-tuben! Har prøvd å feste den bedre i dag, men vanskelig åfå den til å sitte skikkelig. Skal sjå enda nærmare på det i morga!

@uzzi -
1.Eg tok å bytta wire i dag. Erstatta alt av kabelstrømper. Kabelstrømpa fra girspake til hull for indre kabelførig var i dårlig tilstand, spjæra ved porten til indre kabelførig. Typ 5mm med rustne metalltråder i alle retninga (burde ha sett dette tidligare). Erstatta og kabelstrømpa som går frå BB til derailleur via/inni bak triangel. Kabelen var overraska nok utan strømpe i down tube.

I denne prosessen fjerna eg demparen og lyste opp innsida av headtuben/down tube og sjekka alt av indre kabelstrømper, rydda opp ein dårlig festa dropperpost kabel som kan ha skapt friksjon.

2. Tenker du på t.d slark i derraileur-hangeren? Tok en test kor eg " vugga" derraileuren mot og vekk fra hjulet. Sitt godt, merka ikkje slark. Sammenlikna med nyare sykkel, nesten like bra.
Limit-skruane er korrekt (90% sikker i alle fall). Umulig å tvinge kjeda mellom kassett og eiker ved å trykke ekstra på girspaken i førstegir, derrailleuren vil ikkje flytte seg meir inn mot eikene når den er i første.

3. Tenker du på øvste tannhjul på derrailleuren med girøret? Eg misstenke det får å vere smått skeivt. Ser slik ut når eg sammenligna med tannhjulet under. Har bøyd litt på det i dag, så no ser det meir parallelt ut med tannhjulet under.

Så var eg tom for tid og måtte i familie middag. Kjem med tilbakemelding i morga etter ein testtur.
Utrulig kor mange problem dykk foreslår som eg fann att på sykkelen. Way to go, folks! ICON_LAUGH

Redigert av Stisyklaren; 24/08/2019 21:46.
Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570729 24/08/2019 22:50
U
uzzi Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
U
Bra det ser ut til å ha løyst seg! Tippar wirestrømpa har ein god del av skylda.

2: nei, eg tenkte på slark i lager/boltar mellom fram- og bakramme. Vridnig mellom ramme-delane kunne påvirka kjedelinja.

3: nei, tenkte på den delen som girarmen er festa. Det vert vel kalla dropout også. Den er festa til ramma med ein bolt. Denne kunne vore laus.

Redigert av uzzi; 24/08/2019 22:52.
Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570770 25/08/2019 10:24
S
Stisyklaren Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Update:

Etter litt morgen mekking og nokre tura på asfalten er no standen slik:

Den lille plastsaken/gummiforinga som er festa. Litt tape og strips gjorde susen. Grunnen til at den løsna er at kanten på gummiforinga er utslitt og delvis borte. Derav tape for å gjer den breidare så den ikkje dett inn i downtube, og strips så den ikkje bevegar seg utover. Ser ikkje pent ut men fungerar som ei mellombels løysing.
Giret fungerar mykje betre no, men tør ikkje seie det er friskmeldt før ein tur i skogen. Men har bunnyjumpa litt, kjørt av fortau o.l, og det fungerar fint der det før ikkje ville gjort det. Så, noko er blitt betre!!

- Der er eit nytt problem: Giret girar fint, svært fint, på dei 7-8 lettaste gira, men der er noko rusk på dei 3-4 tyngste. Kjeda kan hoppe over eit gir veg mot tyngre gir (dette gjeld kun dei 3-4 tyngste gira), og generelt vere treig på veg opp/mot lettare gir (igje, kun 3-4 tyngste gira). Kan dette henge i hop med eit trulig utslitt guide-tannhjul (med guide-tannhjul meinare eg det øvste på derrailleuren)? Og/eller skeivheit i derrailleur cage? Eg var jo så sikker på eg såg ein skeivheit mellom tannhjula på derraileuren. Men, mulig det skulle vere slik, og at eg har "fiksa" noko som ikkje skulle fiksast.. :-)

@uzzi.
2: Der er pittepittelitt slark, men usikker på om det er dårlig hjullager eller fra lager mellom fram- og bakramme. Trulig må nok begge dele byggast om ikkje lenge.
3: Skal sjekke bolten, skadar no ikkje :-)

Igjen, takk for alle innspel.

Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570775 25/08/2019 10:41
S
Stisyklaren Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Sitte å ser litt på ny derraileur; ser nemlig tannhjula kosta 300kr, og ein sram nx ligg på 600kr.

1.Nokon som har erfaring med sram nx? Eg har ikkje lyst til å bruke så mykje penga på eit 1x11 system, så eg godt kunne tenke meg å oppgradere til 1x12 med tida.

2.Evt anna budsjett derrailleur der ute som er verdt å ta ein kjik på?

3.Er der ein stad eg kan sjå om derrailleur er kompatibelt med mitt system? Ser bl.a der er "long", "medium" og short derrailleur. Har no Sram gx derrailleur. Usikker på trigger, men det er sram. Står ikkje modellnamn på den..

Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570780 25/08/2019 12:07
U
uzzi Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
U
Trur det går å kjøpe 12spd girarm og bruke på 11spd. Det er i alle fall mange som kan brukast om-ein-annan. Gira ligg jo i hendelen, ikkje i girarmen. Dette er sikkert andre som kan noko om her inne i dette tilfellet. (Eg køyrer 11spd shimano)

Då har du i alle fall oppgradert den delen foreløpig.

Re: Problem med gir/derailleur [Re: uzzi] #2570786 25/08/2019 12:22
S
Stisyklaren Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
@ uzzi - Om det er mulig så er jo det flott. Skal google litt rundt på det.

Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570814 25/08/2019 14:44
RoyK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Stisyklaren
Sitte å ser litt på ny derraileur; ser nemlig tannhjula kosta 300kr, og ein sram nx ligg på 600kr.

1.Nokon som har erfaring med sram nx? Eg har ikkje lyst til å bruke så mykje penga på eit 1x11 system, så eg godt kunne tenke meg å oppgradere til 1x12 med tida.

Mange 11- og spesielt 12-delte gir trenger nytt boss (frihjul), så sjekk det først hvis du skal oppgradere.

Sitat: Stisyklaren
3.Er der ein stad eg kan sjå om derrailleur er kompatibelt med mitt system? Ser bl.a der er "long", "medium" og short derrailleur. Har no Sram gx derrailleur. Usikker på trigger, men det er sram. Står ikkje modellnamn på den..

Forskjellen på long, medium og short, er bare hvor lang den er. Jo større klinge du har på kranken og jo større klinge bak, jo lengre må bakgiret kunne strekke seg.

Redigert av RoyK; 25/08/2019 14:45.
Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570855 25/08/2019 17:57
Cervin Offline
Veteran
Veteran
Jeg er 90% sikker på at du skal ha long cage. Og tror nesten det bare er longcage gx kommer med.

GX er ganske mye bedre enn NX, og du kan muligens ikke bruke NX sammen med de andre skifterene (GX-X0-XX kan brukes omhverandre)

Så lenge den plastsaken under kan bevege seg vil giret være upresist. Hver gang den beveger seg en mm vil det være som om du strammer og slakker et par mm på wiereen..

Hvis du tenker å oppgradere til 12 delt, ville jeg tenkt på hvor ofte du føler du trenger et lettere gir en det du har i dag.
Og så er et 12 delt gir større, dvs treffer fortere stein, knekker fortere pga større moment. Og er visstnok litt mer førlsomt på å være stilt helt rett.

Kristiansand Sykkelpark
Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570866 25/08/2019 18:28
S
Stisyklaren Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
@RoyK - Takk for oppklaringa!

@Cervin - Trur faktisk eg droppa 12-delt, det hadde vært behagelig i nokre tilfeller og under oppvarming. Har nokre bratte bakka rett utanfor huset som tar meg til dei lokale stiane. Men, er blitt i bedre form og sjeldent bruk for lettare.
Ang plastsaken så sitt den som støpt no. Ikkje eit særlig godt system må eg seie om det er så sensitivt. Men, eg slit litt med å sjå det for meg. Dersom denne plassaken flytta på seg så endra jo ikkje det lengda på wire'en, og derfor kan eg ikkje skjønne korleis den skal ha påverkning på kor stram/slakk wire'en er. At det kan oppstå friksjon, som førar til ein wire som ikkje glir fint tilbake ved giring mot tyngre gir kan eg skjønne, og klusset det kan lage. Kanskje du har ei forklaring?

Eg lagar ein tråd og ser kva folk trur om NX passar inn i noverande system. Begge systema har jo denne x-actuation kompatibilitet.

Takk for hjelpa folkens, det blei rydda opp i mangt av rusk i gir-systemet mitt.

Re: Problem med gir/derailleur [Re: Stisyklaren] #2570895 26/08/2019 00:23
Cervin Offline
Veteran
Veteran
Hvis du ser for deg at girwiren er sånn.
Skifter====Ramme--------------Krank=======Giret
Når du da flytter på "Krank" som er den plastbiten, så forflytter du på hele strømpen som går fra krank til giret, Så delen strømpe (=) blir kortere, men wireen er like lang.

Hadde det vært heltrukket strømpe hadde det ikke vært noe problem.
Mulig de har valgt denne løsningen siden en heltrukket strømpe ville raslet mye inni ramma, men jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg knakk min plastbit ei gang også.

Kristiansand Sykkelpark

Moderator  support