Vi skal snart til New York en tur og har tenkt litt på å kjøpe meg nytt kamera på turen. Men, jeg ser at med kursene som er nå så virker det til å være så lite å spare at jeg antakelig venter til jeg kommer hjem igjen om ikke noen har tips om gode muligheter. Har sett på B&H photo mot JapanPhoto.
Men, utskiftingskløa har startet...
Jeg har et eldre Nikon D300s og et Sony RX-100 for turbruk. Er veldig fornøyd med Sony og bruker nesten ikke D300s lengre dessverre (primært pga. størrelsen og vekta er lite egnet for min type tur). Derfor vurderer jeg å erstatte det med en av de to nevnte modellene. Er det noen som har anbefalinger? Tilsynelatende mer kompleks autofokus og høyere ISO på Sony A7 III om man sammenligner med Z6. Noen som har synspunkter og erfaringer med de to kameraene de vil dele? Evt. kan også Sony A7 II være aktuell som et budsjettalternativ. Får man et mye bedre kamera om man betaler mye mer for A7 III kontra A7 II?
Hovedmotivasjonen for å bytte ut D300s er at jeg med et "ordentlig" kamera får til bedre bilder, særlig mtp. aktiv bruk av dybdeskarphet og det er litt trist at alle bilder av særlig barna blir tatt med kompaktkamera i så måte. Har 18-200mm nå og det gir ganske andre muligheter å ta bilder av barna på litt avstand så de ikke legger så godt merke til fotografen og kunne ha et mer aktivt forhold til dybdeskarpheten enn et kompaktkamera gir. Om det i tillegg er noe lettere og mindre øker sjansen for at det blir mer med på tur også betraktelig.