Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Myk gummiblanding

Myk gummiblanding #2569975 20/08/2019 20:16
M
Medelsvensson Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Innkjøp av fatbike og trenger tips om dekk.

Trenger noen dekk som kan bruke til de våteste høstdagene og når snøen kommer. Gjerne noen med skikkelige myk gummiblanding som sitter godt når det er glatt på stein og røtter.

Noen tips til seige fatbike dekk:)?

Og ett til, vil 4.00 være nok bredde på sti hele året? De mest brukte stiene er jo godt tråkket opp, eller bør man opp i 4.80?

Har sett litt på vanhelga (4.00) eller må/bør man opp til Flow/dunderbeist?

Redigert av Medelsvensson; 20/08/2019 21:52.
Re: Myk gummiblanding [Re: Medelsvensson] #2570022 21/08/2019 06:49
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Medelsvensson
Innkjøp av fatbike og trenger tips om dekk.

Trenger noen dekk som kan bruke til de våteste høstdagene og når snøen kommer. Gjerne noen med skikkelige myk gummiblanding som sitter godt når det er glatt på stein og røtter.

Noen tips til seige fatbike dekk:)?
Vee har vel noen som har litt seighet
Quote:

Og ett til, vil 4.00 være nok bredde på sti hele året? De mest brukte stiene er jo godt tråkket opp, eller bør man opp i 4.80?

Har sett litt på vanhelga (4.00) eller må/bør man opp til Flow/dunderbeist?
Jeg har kjørt 4" på de mest tråkkede stiene, og det har fungert utmerket om vinteren. Du får nok litt mer tilgivende grep med beistene, da de også har mer kontant mønster enn Vanhelga. Kjører selv med Vanhelga foran og beist bak (grunnet plasshensyn på mitt sykkeloppsett).

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Myk gummiblanding [Re: Medelsvensson] #2570096 21/08/2019 10:15
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Hei, har prøvd endel FB dekk.
45NRTH Beist dekka har ikke god gummi blanding på vått. De er lagd for preparerte løyper.
Vee Snowshoe og Buldozer i 120tpi versjon har myk gummi som sitter på våt snø og stein.
De triller ikke så bra.
Kenda Pro dekkene har også super gummi. 4.5 versjonen har jeg aldri sett til salgs, men den har jeg tro på. Har forøvrig 4.0 versjonen som er superlett, men sårbar for skade på sideveggene.
Jumbo Jim sin modell med Addix er bra på vått og triller bra, men er ikke bra i løs snø.
Har disse på som sommer dekk nå.
Det er ingen dekk som gjør alt bra desverre. På fatbike blir ofte egenskapene ekstremt endret som følge av grovere mønster og myk gummi.
VEE SNOWSHOE XL 4.8 PSC gjør det du ber om. Kenda Juggernaut 4.5 / 4.8 Pro er også et alternativ.

Re: Myk gummiblanding [Re: Medelsvensson] #2570188 21/08/2019 21:36
M
Medelsvensson Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Da blir det å gå for ett sommersett og ett snøsett da;)

Hadde tenkt å få dette til å bli ett litt rimliger bygg, men det er det jo egentlig bare å glemme i sykkel verden:)

Moderator  support