Ekkelt brev i posten, hva gjør vi?
|
Ekkelt brev i posten, hva gjør vi?
20/08/2019 13:45
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Vi har nettopp (2 mnd siden) flyttet inn i huset vi bor i nå, så jeg håper jo ikke dette er noe som er målrettet mot oss, men det er likevel ganske ubehagelig. Vi har snakket med politiet og de svarte bare at de ikke hadde hørt om andre som hadde fått samme brev i området. De var ikke interessert i å gjøre noe. Så jeg spør det allvitende pølsevevforumet: Hvordan håndterer vi dette?
Redigert av Raskall; 20/08/2019 13:45.
|
|
|
Re: Ekkelt brev i posten, hva gjør vi?
[Re: Raskall]
20/08/2019 14:28
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Guttestreker vil jeg tro.
Direkte print fra wiki med lenker og alt
|
|
|
21/08/2019 07:59
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjedebrev.
Send det videre til nestemann, og føy på at det medfører ulykke å bryte kjeden.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
21/08/2019 08:04
|
ket
Ringrev
|
Ringrev
hent 5 til av den oppe i høyre hjørne og la det stå til
|
|
|
21/08/2019 08:55
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Sikkert greit å bare glemme og gå videre. Typisk guttestreker av noen som vil provosere frem en reaksjon, og sikkert går lei når neste "morsomme" ting dukker opp. Har selv fått et anonymt brev i posten fra en nabo, med ganske "direkte" tilbakemeldinger. La sammen to og to, konfronterte den jeg trodde var avsender, og fikk ganske fort bekreftet at det var riktig avsender og at det er nytteløst å diskutere og bruke tid på idioter som tar feil og har en veldig unormal og rar oppfatning av regler og hvordan ting fungerer. Ble en god historie som jeg kan fortelle i lystige lag 
|
|
|
21/08/2019 08:58
|
tais
Ringrev
|
Ringrev
Dette er da ikke ekkelt? Utefra hva jeg klarer å lese så er det et infoskriv om hva som kjennetegner gang stalking.
|
[Re: tais]
21/08/2019 09:11
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Du har problemer med å lese mellom linjene og tolke budskap?
|
|
|
[Re: ket]
21/08/2019 12:34
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
hent 5 til av den oppe i høyre hjørne og la det stå til Sagene KJØREPILS :-D Kjør på, men full blir man sikkert ikke.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: Knirkekne]
21/08/2019 12:52
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
hent 5 til av den oppe i høyre hjørne og la det stå til Sagene KJØREPILS :-D Kjør på, men full blir man sikkert ikke. Hehe.. Jeg er avholdsmann, men glad i øl. Sagene kjørepils er favoritt-ølet for tiden.
|
|
|
[Re: Arne_And]
22/08/2019 10:04
|
tais
Ringrev
|
Ringrev
Du har problemer med å lese mellom linjene og tolke budskap? Seriøst? LOL Så nå skal vi begynne å gjette hva folk mener, i stedet for å bare høre på hva de sier/skriver og stole på at de faktisk sier/skriver det de mener og ikke noe helt annet? Da er det jo bare å gjette i vei slik at alt samsvarer med det svaret man ønsker seg. Hun sa nei, men hun mener sikkert ja fordi hun så ikke redd nok ut. Han sa eple, men mener sikkert pære fordi jeg syns han hørtes litt aggresiv ut. osv.
|
22/08/2019 10:21
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Du har problemer med å lese mellom linjene og tolke budskap? Seriøst? LOL Så nå skal vi begynne å gjette hva folk mener, i stedet for å bare høre på hva de sier/skriver og stole på at de faktisk sier/skriver det de mener og ikke noe helt annet? Da er det jo bare å gjette i vei slik at alt samsvarer med det svaret man ønsker seg. Hun sa nei, men hun mener sikkert ja fordi hun så ikke redd nok ut. Han sa eple, men mener sikkert pære fordi jeg syns han hørtes litt aggresiv ut. osv. Du synes de eksemplene samsvarer bra med TS sitt tema? Tror du virkelig i fullt alvor at den mest sannsynlige forklaringen er at noen har tatt seg bryet med å levere denne utskriften som en ren informasjonstjeneste?
|
|
|
22/08/2019 10:26
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du har problemer med å lese mellom linjene og tolke budskap? Seriøst? LOL Så nå skal vi begynne å gjette hva folk mener, i stedet for å bare høre på hva de sier/skriver og stole på at de faktisk sier/skriver det de mener og ikke noe helt annet? Da er det jo bare å gjette i vei slik at alt samsvarer med det svaret man ønsker seg. Hun sa nei, men hun mener sikkert ja fordi hun så ikke redd nok ut. Han sa eple, men mener sikkert pære fordi jeg syns han hørtes litt aggresiv ut. osv. Så om du har en kanin och får ett anomymt brev om hur man bäst kokar en kanin så skulle du bara takka för informationen utan att ha någon som helst tanke på att brevet faktiskt kan vara ett hot mot dig och din kanin? Jag tycker att det är uppenbart att brevet kan tolkas som att någon planerar att göra det som står där mot Raskall. Man informerar för att spridda skräck.
|
|
|
[Re: fredriks]
22/08/2019 12:44
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Du har problemer med å lese mellom linjene og tolke budskap? Seriøst? LOL Så nå skal vi begynne å gjette hva folk mener, i stedet for å bare høre på hva de sier/skriver og stole på at de faktisk sier/skriver det de mener og ikke noe helt annet? Da er det jo bare å gjette i vei slik at alt samsvarer med det svaret man ønsker seg. Hun sa nei, men hun mener sikkert ja fordi hun så ikke redd nok ut. Han sa eple, men mener sikkert pære fordi jeg syns han hørtes litt aggresiv ut. osv. Så om du har en kanin och får ett anomymt brev om hur man bäst kokar en kanin så skulle du bara takka för informationen utan att ha någon som helst tanke på att brevet faktiskt kan vara ett hot mot dig och din kanin? Jag tycker att det är uppenbart att brevet kan tolkas som att någon planerar att göra det som står där mot Raskall. Man informerar för att spridda skräck. Nå er det vel du som står for å spre skräck i dette tilfellet med mindre det var ment som en spøk. Legg også merke til teksten, «Til den dette måtte gjelde». På hvilken måte mener du dette gjelder Raskall spesifikt?
|
|
|
[Re: JoachimV]
22/08/2019 12:56
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det där förstod jag inte alls.
Nu verkar det ju faktiskt som att inte Raskall uppskattade att få det där brevet så på vilket sätt jag sprer skräck förstår jag inte.
|
|
|
22/08/2019 19:38
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Det där förstod jag inte alls.
Nu verkar det ju faktiskt som att inte Raskall uppskattade att få det där brevet så på vilket sätt jag sprer skräck förstår jag inte. Du skriver Jag tycker att det är uppenbart att brevet kan tolkas som att någon planerar att göra det som står där mot Raskall. Man informerar för att spridda skräck. når brevet er merket med "Til den dette måtte gjelde". På hvilken måte mener du Gang stalking gjelder Raskall? Hvis dette gikk i postkassa til hele nabolaget, hvordan mener du det gjelder Raskall? Hva er jeg har gått glipp av som er så åpenbart?
|
|
|
22/08/2019 19:51
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Han skriver ju att de var de enda som fått ett sådant brev (som jag tolkar det iallafall).
Jag vet alltså inte vad som vad som menas med "Til den dette måtte gjelde" eller vem som ligger bakom och vad de vill men jag skulle iallafall tolka det som ett slags hot eller førsøk på att skrämas om jag fått ett sådant brev (om det alltså bara är jag eller min familj som fått brevet).
Antagligen är det helt ofarligt men att någon ska gå runt och dela ut utskrifter med sådan information bara för att informera tycker jag är rätt långsökt.
|
|
|
22/08/2019 20:19
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Han skriver ju att de var de enda som fått ett sådant brev (som jag tolkar det iallafall).
Jag vet alltså inte vad som vad som menas med "Til den dette måtte gjelde" eller vem som ligger bakom och vad de vill men jag skulle iallafall tolka det som ett slags hot eller førsøk på att skrämas om jag fått ett sådant brev (om det alltså bara är jag eller min familj som fått brevet).
Antagligen är det helt ofarligt men att någon ska gå runt och dela ut utskrifter med sådan information bara för att informera tycker jag är rätt långsökt. Jeg vet ikke hvordan det er over grensa hos söta bror men her betyr "Til den det måtte gjelde" akkurat det. Den det gjelder. Så hvis ikke Gang Stalking angår Raskall gjelder det ikke han. Det står ikke noe annet om at bare var han enn at politiet ikke har hørt om det. Videre hvis dette var ett reelt "hot" ville det vært rimelig dumt av avsender å ta en utskrift for så å signere konvolutten med sin egen håndskrift.
|
|
|
22/08/2019 20:46
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Om man er ute etter å ta en bestemt person eller skremme en bestemt person så hadde man ikke skrevet «til hvem dette måtte gjelde» I stedet hadde man skrevet «til Raskall»
Ekkelt ja, guttestreker ja!
|
|
|
22/08/2019 21:00
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men alltså. Har du någon teori om vad det handlar om? Vem är det for eksempel som kan få för sig att "Til den det måtte gjelde" gjelder just för den?
Problemet är ju faktiskt att det iallafall finns en teoretisk möjlighet att "gang stalking" faktiskt angår Raskall utan att han vet om det.
|
|
|
23/08/2019 04:22
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Men alltså. Har du någon teori om vad det handlar om? Vem är det for eksempel som kan få för sig att "Til den det måtte gjelde" gjelder just för den?
Problemet är ju faktiskt att det iallafall finns en teoretisk möjlighet att "gang stalking" faktiskt angår Raskall utan att han vet om det. Jeg kjenner en politimann på privaten og har snakket litt med han og han mener jeg bare skal kaste brevet og gi blaffen. Jeg kommer til å følge siste del, men jeg tar vare på brevet sånn i tilfelle jeg skulle trenge å overbevise politiet ved senere anledning om at jeg eller en i familien min blir utsatt for noe. Jeg har også tenkt tanken på om noen oppfatter seg utsatt for dette av noen i min familie. Det stemmer ikke, men om en av naboene er mentalt syke og føler seg utsatt for dette av oss, så gir jeg ganske glatt blaffen i det. Hadde de skrevet hvem de var så kunne jeg forsikret dem om at vi ikke vil dem noe vondt. Det er egentlig sistnevnte scenario jeg ser for meg er det reelle. Det vil også forklare "til den dette måtte gjelde" siden vi har navnene våre på postkassa og det er 3 jentenavn og 1 guttenavn. Så da er det jentene som er en av "de det måtte gjelde" siden avsenderen ikke vet navnet på "stalkeren". Jeg er enig i at det er merkelig at noen som ville gjøre noe mot meg i det skjulte tilkjennegir seg på denne måten. Da vil jeg jo være oppmerksom på det som måtte komme av avvik fra hverdagen. Men etter at jeg fikk dette brevet har jeg fått mailen under 4 ganger. Er det noen som har feilskrevet epost-adressen sin ved registrering og truffet min eller er noen som prøver å henge meg ut som en som liker ladyboys?
Redigert av Raskall; 23/08/2019 04:26.
|
|
|
23/08/2019 07:35
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er sikkert Terrengsykkel.no som har sendt brevet. Vi bruker jo alle uforholdsmessig mye tid på å stalke ting på nettet :-)
|
|
|
[Re: ]
23/08/2019 12:01
|
tais
Ringrev
|
Ringrev
Så nå skal vi begynne å gjette hva folk mener, i stedet for å bare høre på hva de sier/skriver og stole på at de faktisk sier/skriver det de mener og ikke noe helt annet?
Gjetting på hva som menes er jo hele premisset for tråden? Tipper neppe trådstarter bare ønske å informere om at han hadde fått et skriv fra wikipedia. "Jeg har fått et opplysningsbrev om gjengforfølgelse med tilhørende notat. Dette til opplysning og takk for oppmerksomheten" Ja, men hvorfor skal Raskal begynne å gjette i det hele tatt? Kan hende at dette er lagt i flere postkasser. Bare fordi politiet ikke har fått spørsmål om lignende brev betyr jo ikke at Raskal er den eneste som har fått det. Jeg hadde i hvert fall ikke kontaktet politet hvis jeg fikk det. Eller begynt å gjette. Jeg hadde trukket på skuldrene og kastet det i papirsøpla.
|
23/08/2019 23:03
|
VegardSkedsmo
Avhengig
|
Avhengig
|
|
|