Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Specialized Diverge dekkbredde

Specialized Diverge dekkbredde #2569499 17/08/2019 11:25
C
coc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
C
Noen som har testet hvor brede dekk en specialized diverge tåler? 2019-mod. Alu-ramme

Redigert av coc; 17/08/2019 11:26.
Re: Specialized Diverge dekkbredde [Re: coc] #2569518 17/08/2019 19:18
altitude Offline
Avhengig
Avhengig
Har ikke alu ramme, men Comp carbon. Den leveres med 38 mm dekk og max oppgis til 42 mm av Specialized. Har ikke skyvelær tilgjengelig nå men med målebånd måler jeg ca 47 mm klaring i gaffel og setestag målt på toppen av dekket, mulig litt mindre bak kranken (er klar over at dekket er bredere lenger nede, men uten skyvelær der dette det beste målet jeg får til). Det er heller ikke visuelt kjempeklaring med 38 mm. Så jeg ville nok ikke prøvd noe mer enn anbefalt max størrelse dekk på min utgave.

Ikke direkte det du spør om, men da har du hvertfall en ref til hva jeg tror går inn på min utgave i forhold til anbefalt max fra produsenten i samme modell annet materiale/utgave.

Håper noen med alu-utgaven kan gi deg et litt mer spesifikt svar.

Re: Specialized Diverge dekkbredde [Re: altitude] #2569529 18/08/2019 09:15
C
coc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
C
Sitat: altitude
Har ikke alu ramme, men Comp carbon. Den leveres med 38 mm dekk og max oppgis til 42 mm av Specialized. Har ikke skyvelær tilgjengelig nå men med målebånd måler jeg ca 47 mm klaring i gaffel og setestag målt på toppen av dekket, mulig litt mindre bak kranken (er klar over at dekket er bredere lenger nede, men uten skyvelær der dette det beste målet jeg får til). Det er heller ikke visuelt kjempeklaring med 38 mm. Så jeg ville nok ikke prøvd noe mer enn anbefalt max størrelse dekk på min utgave.

Ikke direkte det du spør om, men da har du hvertfall en ref til hva jeg tror går inn på min utgave i forhold til anbefalt max fra produsenten i samme modell annet materiale/utgave.

Håper noen med alu-utgaven kan gi deg et litt mer spesifikt svar.

Takk for svar! Mistenker at kanskje carbon tåler breder dekk en alu.

Moderator  support, Valentino