Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dombås-Åndalsnes - Sykkel på tog!?

Dombås-Åndalsnes - Sykkel på tog!? #2568065 09/08/2019 09:24
K
koppen Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Har endelig klart å rydde plass i kalenderen til 3 dager på sykkelen (i regn).

Blir sikkert fint å få kjørt Raumabanen også, men ifølge Vy(NSB) er det kun plass til to (2) sykler på togsettet. Har noen erfaring med hvor vanskelig det er å komme med?

Kan evt. stå over et tog, men har planer om å karre meg til Grotli etter ankomst Åndalsnes, så har ikke behov for å tilbringe veldig mye tid på Dombås.

Re: Dombås-Åndalsnes - Sykkel på tog!? [Re: koppen] #2568073 09/08/2019 10:16
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Demonter styre og hjul, strips dem fast på ramma og tre en svart søppelsekk over. Da er det gratis å ta med, og ingen restriksjoner på plass.

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: Dombås-Åndalsnes - Sykkel på tog!? [Re: koppen] #2568401 12/08/2019 06:40
C
Crassus Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Jeg vurderte å ta det toget og hadde samme bekymring, men endte opp med å ta det uten sykkel ved en annen anledning. Da spurte jeg konduktøren og han sa at de forsøkte å være så imøtekommende som mulig med sykkel, det vil si at det stort sett går greit. Men at det er små tog og selvsagt kan oppstå situasjoner hvor det ikke går. Men basert på den samtalen kommer jeg til å ta sjansen når muligheten for tur byr seg. Det er jo ikke mulig å forhåndsbestille plass til sykkel heller, så du har også mulighet til å få en av de to garanterte plassene om du er tidlig ute.

Moderator  support, Valentino