Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Plutselig lekkasje ved eikeniplene

Plutselig lekkasje ved eikeniplene #2567302 04/08/2019 20:53
heioghopp Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Har DTswiss hjul som kom klargjort for slangeløst oppsett. Kjøpte sykkelen med disse hjulene for 1 års tid siden. Kjørt slangeløst uten problem siden da. Har også, for noen måneder siden, dytta inn CushCore i både fordekk og bakdekk.

Her om dagen skulle jeg pumpe inn litt mer luft i bakdekket. Ikke mye i det hele tatt, snakker kun om ca 20-25 psi. Vel, plutselig så forsvant all luft. Hjemme har jeg funnet ut at det lekker via flere av eikeniplene. Har bytta guffe og styra og ordna, men fortsatt siger all luft ut på kort tid.

Må jeg bytte ut felgbåndet? Har ikke klart å identifisere noe hull eller skader på eksisterende felgbånd.

På forhånd takk for tips.

Den som satser høyest, krasjer mest spektakulært
Re: Plutselig lekkasje ved eikeniplene [Re: heioghopp] #2567304 04/08/2019 21:16
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Jeg har opplevd at felgtapen har begynt å løsne der endene overlapper. Siden det ikke er noe som presser båndendene sammen, har dette resultert i at guffe har begynt å finne veien gjennom sjiktene. Mitt. tips er derfor å sjekke dette samt at ventilen sitter godt. DT har vel en o-ring som tetter på utsiden av felg og ventil, så en evt. dårlig tetting inne mot felgbåndet kan jo forårsake lekkasje inn under felgbåndet og ut niplene?

'...once more, and more intensity!'
Re: Plutselig lekkasje ved eikeniplene [Re: heioghopp] #2567305 04/08/2019 21:20
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Har opplevd det samme, vel å merke uten CushCore.

Byttet felgtape (til to lag med Stan's gule) og problemet var løst og kom ikke igjen.

Hvor i felgtapen lekkasjen oppstod, vet jeg ikke.

Re: Plutselig lekkasje ved eikeniplene [Re: heioghopp] #2567324 05/08/2019 07:34
heioghopp Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Takk for tips. Da blir det å sette på nytt felgbånd og så håper jeg problemet forsvinner.

Den som satser høyest, krasjer mest spektakulært

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå