Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Anbefale et flyttebyrå i Oslo-området

Anbefale et flyttebyrå i Oslo-området #2566198 23/07/2019 19:24
I
ijustpop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Om to uker flytter vi og trenger flyttebyrå. Noen som har benyttet seg av ett i det siste og har et å anbefale evt. ikke anbefale?

Trenger noen som er proffe og som ikke ødelegger tingene våre.

Bør jeg wrappe møbler, hyller etc. i sånn industri-gladpakk? Har en svær Montana-reol og dyrere stoler etc. som jeg kommer til å pakke i plast, mens andre møbler regner med at vil behandles såpass pent av et flyttebyrå at de ikke tar skade?

Hva er forlks erfaringer?

Om det har noe å si så så flytter vi ut av et rekkehus på 100m2 og inn i en tilsvarende stor leilighet. Leiligheten ligger i høy 1.etasje, men vi har en stor bod på loftet og vi ønsker at en del esker bæres rett opp dit. Og gjerne noe rett ned i kjellerbodene også (må sikkert betale ekstra for det).

Og byrå som kan ta utvask. Kjøper er en kranglefant av dimensjoner og jeg må megler anbefalte meg å skaffe et byrå med fornøydgaranti.

Re: Anbefale et flyttebyrå i Oslo-området [Re: ijustpop] #2566199 23/07/2019 19:35
Kodo Offline
Gruppeløs :p
Vi brukte Majortrans sist, med nedpakking av alt - helt topp. Om det er noe skikkelig keitete kan jeg anbefale Oslo Viserguttkontor. Vi har er schvært skap som skulle opp i andre etasje, men det var for stort til å komme opp trappa. Da kom det fem visergutter og tok det opp via stige opp verandaen og inn - imponerende syn. Vaskebyrået vi bruke var veldig bra, men de har lagt inn årene dessverre. Lykke til med flytting.

Mads | Støtt NOTS
- Så mange deler, så lite penger
Re: Anbefale et flyttebyrå i Oslo-området [Re: ijustpop] #2566203 23/07/2019 20:08
I
ijustpop Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Takk!
Så Majortrans pakket alt? Hvordan funker det egentlig? De pakker hvert Riedelglass i skapet inn i egnede esker, tar all den driten du har stappet inn i skapet med wifi-routeren etc? Vinflaskene, skiene, maten i fryseren, alt? Vinylen, platespilleren, Plasma-TVen som må stå oppreist?

Hva koster noe sånt?

Re: Anbefale et flyttebyrå i Oslo-området [Re: ijustpop] #2566218 23/07/2019 22:01
Kodo Offline
Jepp, og merker eskene så de havner i riktig rom. De kan ta utpakking også, det droppet vi. Husker ikke prisen, jeg betalte med et smil, noe av det beste vi har brukt penger på. To bleiebarn og den minste med fullblåst omgangssyke på flyttedagen.

Mads | Støtt NOTS
- Så mange deler, så lite penger
Re: Anbefale et flyttebyrå i Oslo-området [Re: ijustpop] #2566368 25/07/2019 11:00
Bøygen Offline
Entusiast
Entusiast
Kan anbefale flytteservice as, flytteservice.no.
Vi var litt spente på å betale timepris, da vi hadde hørt om andre somlete flyttefolk, men de gutta som kom jogget opp og ned trappen til 6. etasje hele dagen og var hyggelige og ryddige.
Vel brukte penger.

Re: Anbefale et flyttebyrå i Oslo-området [Re: ijustpop] #2566658 29/07/2019 07:07
P
pbk Offline
Ivrig
Ivrig
P
Fornøyd med Flyttefoten for et par år siden. Vi hadde en "enkel" flytting, men de var effektive og greie å forholde seg til. Ikke spesielt dyre, heller.

Re: Anbefale et flyttebyrå i Oslo-området [Re: ijustpop] #2566758 29/07/2019 19:40
E
eirikbk Online
Ivrig
Ivrig
E
Brukte Osloflyttehjelp.no for 1,5 år siden.
Til flytting og utvask. Med garanti.
Effektive, hyggelige og forsiktige folk. Vil absolutt anbefale å pakke inn alt du er redd for uansett. Særlig hjørner på møbler. De hadde med industri-gladpak og noe papp som de brukte på eget initiativ. Selv det vi sa ikke var så farlig med kom uskadet fram.
Var heldagsoppdrag hos oss, 3 mann og to biler i antatt 8 timer. Timespris, men ingen sluntring.
Kommer til å benytte dem igjen til et pianoflytt.

Moderator  support