Da er sykkelen på plass. Har bare rukket en liten prøvetur, men førsteinntrykket er kanonbra. Artig å kjøre på brede dekk og forserer det meste uten problemer.
Uten å ha så mye å sammenligne med drar steps-motoren minst like godt som forventet, samtidig som jeg ser at det er mulig å få et bra treningsutbytte ved å justere pådraget. Er 9cm klaring bak og 10 foran så 3 tommer bør være helt kurant.
Tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd med sykkelen. Om jeg skal trekke fram noe på minussiden, må det være at sykkelen kanskje er litt for rendyrket e-mtb mtp. bruken jeg ser for meg, men ser på det som et luksusproblem. Å ha sykkelen på biltaket er det vel bare å glemme nå, så må ha meg nytt lastestativ på bilen hvis jeg skal ha den med meg rundt. Ellers er det spesielle hurtigkoblinger (mulig det er standard på elsykler) så ser jeg må ha en spesiell dings hvis jeg skal dra sykkelvogn. Ellers verdt å nevne at batteriet er integrert i ramma, så litt knoting hvis man ikke ønsker å lade direkte i sykkelen. Ellers føler jeg at det er mye sykkel for pengene