Merkelig at det er mellom 2. og 3. gir da. Man skulle tro det var verre å få den ned fra første. Jeg har forsøkt forskjellige kjeder og kjedelengder. Samt sittet og finskrudd på b-skrue. Ingenting hjelper. Så dette var mitt siste håp.
Jeg har lest litt begge deler når det gjelder 1x og 2x. Men åpenbart at dette er et kjent problem.
Hjalp det på giring, eller bare bakovertråkket da du brukte skiver?
Når jeg brukte shims hadde jeg originale Shimano 32/34T drev. Med shims var bakovertråkk ikke noe problem såvidt jeg husker. Hadde ikke problem med nedgiring da. Shimano kassett, kjede, bakgir og krank med drev. Byttet til FireEye ovalt drev og mener jeg fjernet shims for de passet ikke godt sammen. Lite problem med bakovertråkk, og ingen med nedgiring.
Skiftet senere til Wolftooth ovalt drev, KMC kjede, SunRace kassett 11-50. Da begynte problemet med giring fra 2. til 3.. Mindre problem med bakovertråkk enn med rent Shimano. (Husker ikke helt vedr bakovertråkk, da det er nedgiringa som plager meg mest.) En sykkel har SG versjon bakgir med Goatlink, en er SGS og uten Goatlink. Begge syklene har tidvis problem med nedgiring fra 2. til 3.
Virker mer som om det er kassetten som er synderen.
Å.