Komplett Gamer a60 ser ut som et veldig godt alternativ. Lite som er feil med den maskinen.
Alternativt har du
denne som bygges selv. Her får du en hissigere cpu og bedre strømforsyning og hovedkort. Dette går dog på bekostning av skjermkort som er noe dårligere (11% dårligere i Passmark) og du får halvparten av lagringsplassen. Denne er veldig lik det jeg bygde selv for to år siden og er nok det jeg hadde endt opp på om jeg skulle bygd noe nå også.
a60 er derimot mest sannsynlig det beste valget her. Ryzen 5 2600 kommer ikke til å være i nærheten av å bli bottleneck i levetiden til denne maskinen og bedre skjermkort er som regel å foretrekke siden det er der flaskehalsen vil komme. RTX 2060 burde kunne holde en god stund. Mer plass til spill på SSD er også noe som ikke bør undervurderes og jeg tviler sterkt på at guttungen din vil merke noe til bedre hovedkort og strømforsyning. Hadde han vært såpass interessert at det skulle ha noe å si hadde han mest sannsynlig hatt nok peiling til at han bygde hele skiten selv.
Nvidia er for øvrig ikke mest bang for your buck på GPU, men de er fortsatt best og har klart å holde seg foran AMD. Det er ikke like ille som Intel vs AMD før Ryzen, men Nvidia har kunnet holde på litt som de har ønsket når det kommer til pris og Nvidia sine skjermkort har økt i pris for hver generasjon.