Hei,
Skulle ut og cruise litt sti på tirsdag kveld, men da jeg kom ned i boden var døra brutt opp og sykkelen stjålet

Sykkelen var en On-One Codeine som jeg har vært super fornøyd med (og kjøpt av en med egen byggetråd her på forumet):
https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1954064&page=2MEN - å være uten stisykkel på sommeren er rimelig trist, så trenger å anskaffe noe nytt. Har følgende "krav" til ny sykkel:
- Pris ca 20 K
- fulldemper
- Bruk: 95 % lek på stier i marka rundt Oslo, altså en allsidig bruk hvor det skal være gøy å sykle både flatt og nedover, men hverken fokus på KOM oppover eller nedover.
Hva jeg ser for meg: 29" med 130+ vandring, og en moderne geometri på ramma (HA på 67,5 eller slakkere?).
Har foreløpig plukket ut følgende kandidater:
Orbe Occam Pro: Kjøpes i butikk, relativt gode kritikker, greit utstyrt for prisen?
Con: Blir litt for mye XC orientert..?
Jeffsy AL Base Pro: Virker som en veldig god fit for Oslo-marka og mitt bruk.
Con: Ikke på lager, litt høyere priset enn øvrige.
Neuron AL 7.0 Pro: Mye sykkel for pengene!
Con: Kanskje litt begrensende for å ta med på turer hvor det er litt mer bratte nedkjøringer enn i Oslo (f.eks Nesbyen).
Vitus Escarpe Pro: Moderne "offensiv" geometri, pris
Con: 15.5 kg, blir det for tungt?
Diamant P1 Pro: Eagle GX - 140 mm demping.
Con: 27,5+, litt høyere pris.
Spectral AL 6.0 er også et alternativ i 27.5 kategorien.
Hva tenker folket at jeg bør velge?
Setter pris på alle anbefalinger, gode råd om andre sykler, tilbud, etc.
Alternativt bør jeg kanskje vente til høsttilbudene og gå opp en "klasse" for å få bedre utstyr?