Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Østmarka Nord-sør passasje på grus?

Østmarka Nord-sør passasje på grus? #2564069 04/07/2019 12:09
S
Subs Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Finnes det noen fornuftig link mellom Østmarka i nord og over til sør?
Så vidt jeg kan se så mangler det en grusvei mellom f.eks Vangen og videre opp til Losby. Det slutter også en traktorvei etter Skjelbreia som kunne fortsatt til Sandbakken. Og derfra nordover kunne det vært en link til Pettersbråtan.

La oss starte en folkeaksjon for en skikkelig løsning som forbinder himmelretningene gjennom Østmarka.

Kjenner jeg er på grensa til irritert over hvor smart Nordmarka er bygget opp med skogsveier som forbinder områdene sammen.

[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]

Re: Østmarka Nord-sør passasje på grus? [Re: Subs] #2564074 04/07/2019 12:39
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Meg bekjent finnes det ingen slik gruslink. Det er heller ingen link mellom Sandbakken og Skullerudåsen. Er det dumt og dårlig? Kommer vel an på øyet som ser. Det var planlagt en grusvei for å forbinde Sandbakken med Skullerud, men den var det mange som protestere heftig mot.
Vangen- Losby har jeg aldri sett noen planer, og tviler på at det kommer.

På den annen side kan du sykle kjempefin blandevei fra nord i Østmarka (Hellerudtoppen) og gjennom Sørmarka helt til Ski hvis du vil. Hellerud-Rundtjern-Nøklevann-Skullerud-Grønmo-Klemetsrud kirke-Myrertjern-Assuren-Stallerud-Fugleåsen-Bøhlerveien-Boger-Grøstadveien-Oppsandveien-Tomterveien

Re: Østmarka Nord-sør passasje på grus? [Re: runermm] #2567702 07/08/2019 10:09
S
Subs Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Sitat: runermm
Meg bekjent finnes det ingen slik gruslink. Det er heller ingen link mellom Sandbakken og Skullerudåsen. Er det dumt og dårlig? Kommer vel an på øyet som ser. Det var planlagt en grusvei for å forbinde Sandbakken med Skullerud, men den var det mange som protestere heftig mot.
Vangen- Losby har jeg aldri sett noen planer, og tviler på at det kommer.

På den annen side kan du sykle kjempefin blandevei fra nord i Østmarka (Hellerudtoppen) og gjennom Sørmarka helt til Ski hvis du vil. Hellerud-Rundtjern-Nøklevann-Skullerud-Grønmo-Klemetsrud kirke-Myrertjern-Assuren-Stallerud-Fugleåsen-Bøhlerveien-Boger-Grøstadveien-Oppsandveien-Tomterveien

Jepp, det blir jo en skikkelig tur det altså. Får se om jeg tar mot til meg og tester ut denne en dag på vei til eller fra jobb ICON_SMILE

Re: Østmarka Nord-sør passasje på grus? [Re: Subs] #2567732 07/08/2019 12:00
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
"Syklet" Nordstrand- Losby- Vangen - Nordstrand. og det var ganske slitsomme partier i midten. Og mye våt myr nær Vangen. Rimelig sliten og møkkete men god trening.

Lite flyt i øsmarka synes jeg.

Re: Østmarka Nord-sør passasje på grus? [Re: runermm] #2567793 07/08/2019 20:04
M
mob Offline
Avhengig
Avhengig
M
Høres perfekt ut! Kunne du delt et Strava-spor?

Re: Østmarka Nord-sør passasje på grus? [Re: Subs] #2567795 07/08/2019 20:15
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
Sitat: Subs
Så vidt jeg kan se så mangler det en grusvei mellom f.eks Vangen og videre opp til Losby. Det slutter også en traktorvei etter Skjelbreia som kunne fortsatt til Sandbakken. Og derfra nordover kunne det vært en link til Pettersbråtan.

La oss starte en folkeaksjon for en skikkelig løsning som forbinder himmelretningene gjennom Østmarka.

Kjenner jeg er på grensa til irritert over hvor smart Nordmarka er bygget opp med skogsveier som forbinder områdene sammen.

Nå er det jo grunneierne som har stått for vegnettet Nordmarka da. Planen bak er vel skogsdrift.

Det er kun 3-4 km på svært syklbar sti som behøves fra Losby til Vangen. Grus til gapahuken fra Losby og så tydelig sti videre. Kun 2-3 utfordrende partier undervegs.

Re: Østmarka Nord-sør passasje på grus? [Re: gutt45kg] #2567836 08/08/2019 07:33
S
Subs Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Sitat: gutt45kg
"Syklet" Nordstrand- Losby- Vangen - Nordstrand. og det var ganske slitsomme partier i midten. Og mye våt myr nær Vangen. Rimelig sliten og møkkete men god trening.

Lite flyt i øsmarka synes jeg.

Flyten i Østmarka går i retningen Nord-Sør. Om du traverserer Vest-Øst så er du garantert mye kluss og slit.

Syklet du grusreser forresten?
Legg gjerne ut en link til gps spor/strava om du har brukt dette.

Re: Østmarka Nord-sør passasje på grus? [Re: sls] #2567937 08/08/2019 13:09
K
kruttsalve Offline
Medlem
Medlem
K
Sitat: sls
Sitat: Subs

Nå er det jo grunneierne som har stått for vegnettet Nordmarka da. Planen bak er vel skogsdrift.

Det er kun 3-4 km på svært syklbar sti som behøves fra Losby til Vangen. Grus til gapahuken fra Losby og så tydelig sti videre. Kun 2-3 utfordrende partier undervegs.

Nå er det to ruter man kan ta fra gapahuken, via Gjevikssetra og mellom Tonevann/Tonekollen, hvilken er mest behagelig? Tok førstnevnte i fjor da det var knusktørt og det gikk greit.

Re: Østmarka Nord-sør passasje på grus? [Re: Subs] #2577735 05/10/2019 16:33
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Henter opp denne.

Tenkte å sykle Østamarka Nord-Sør på mye grus. Jeg vet at det ikke finnes sammenhengende, men tenkte på grus fra Lørenskpg til Røynvannskoia og så fra Pølsetjernet/Pipåsen mot Børter.

Spørsmålet er hvordan er stien(e) mellom Røynvannet og Pølsetjernet/Pipåsen.

(Eller alternativ rute som ender opp sørøst i Østmarka)

Moderator  support