Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bryllup: Takke for maten og sånn

Bryllup: Takke for maten og sånn #2563977 04/07/2019 06:24
magic Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Holla holla!

ja skal altså i bryllup på lørdag, fikk tlf her om kvelden med forespørsel om å takke for maten... Man vil jo ikke være kjip, så jeg sa ok.

Menneh, hva skal man si? Så kort og greit som mulig, og så leser man jo tips om at det skal være litt morsomt.

En vits jeg ikke har hørt før? Tar imot gode tips...

Hilsen Lars

"It's like deja-vu, all over again"
Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: magic] #2563998 04/07/2019 07:31
T
Tulling Offline
Entusiast
Entusiast
T
Jeg tror det må ha vært rev i maten her for nå fikk jeg så lyst på høne.

Jepp
Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: Tulling] #2564001 04/07/2019 07:41
magic Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ja det er omtrent eneste vitsen jeg kan som jeg lurte på å ta...

Men kona påstår den ikke passer / ikke er morsom / whatever... ICON_WINK

Hilsen Lars

Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: magic] #2564005 04/07/2019 07:53
Lenny Offline
Veteran
Veteran
"Hvis suppen hadde vært like varm som vinen, og vinen like gammel som fisken, og fisken like ung som tjenestepiken og tjenestepiken like villig som vertinnen, så ville det ha vært en vellykket middag."

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: magic] #2564006 04/07/2019 07:54
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sikkert oppbrukt, men den om ulveflokken som jager et følge på slede synes jeg er litt sånn humre-morsom. Litt "lun" som vi sier i Trøndelag. Krever innlevelse og engasjement, men har du det kan den funke. Det artigste er kanskje de som ikke forstår den som du må forklare poenget for etterpå. Men det er jo en icebreaker til senere på kvelden ICON_SMILE

Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: Øyvind V] #2564018 04/07/2019 08:17
magic Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Øyvind V
Sikkert oppbrukt, men den om ulveflokken som jager et følge på slede synes jeg er litt sånn humre-morsom. Litt "lun" som vi sier i Trøndelag. Krever innlevelse og engasjement, men har du det kan den funke. Det artigste er kanskje de som ikke forstår den som du må forklare poenget for etterpå. Men det er jo en icebreaker til senere på kvelden ICON_SMILE

Tar gjerne imot hele historien, så kan jeg øve litt i kveld og i morra ICON_SMILE

Hilsen Lars

Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: Lenny] #2564019 04/07/2019 08:17
magic Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Lenny
"Hvis suppen hadde vært like varm som vinen, og vinen like gammel som fisken, og fisken like ung som tjenestepiken og tjenestepiken like villig som vertinnen, så ville det ha vært en vellykket middag."

kan være en fin åpning det, takker ICON_SMILE

Hilsen Lars

Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: magic] #2564026 04/07/2019 08:35
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: magic
Sitat: Øyvind V

Tar gjerne imot hele historien, så kan jeg øve litt i kveld og i morra ICON_SMILE

Hele historien er egentlig ganske kort, men du kan utbrodere så mye du selv vil. Og jo mer stemning du klarer å lage med stemme og kroppsbruk, jo bedre. Historien er: Et reisefølge på X (jo flere, jo lengre historie) sitter i en slede gjennom skogen. Det er mørkt og kaldt, og veldig skummelt. De hører ulvehyl rundt omkring, og plutselig ser de gule øyne som lurer mellom trærne (smør på). Sleden jages av ulveflokken som kommer nærmere og nærmere, osv osv., og SVUPP så forsvinner den ene i følget. Ulveflokken forsvinner et øyeblikk, men så er de tilbake, jagende, og SVUPP så forsvinner nestemann. Sånn fortsetter det, og når sistemann står igjen alene i sleden, helt fortvilet og ser ulveflokken omkranse sleden, ser han den svære alfahannen komme opp på siden med blod i pelsen og fråden om kjeften, og så sier han (ulven altså): Takk for maten!

Redigert av Øyvind V; 04/07/2019 08:36.
Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: Øyvind V] #2564034 04/07/2019 08:53
magic Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Takker, da får jeg øve litt foran kona i kveld ICON_SMILE

Hilsen Lars

Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: magic] #2564037 04/07/2019 09:05
pez d spencer Offline
Veteran
Veteran
Ulveflokk varianten har jeg og brukt ved ett par anledninger - virker som den funker bra den ICON_SMILE

Jeg har brukt en litt annen variant enn Øyvind. I stedet for at personer i sleden forsvinner/blir tatt av ulven, så kaster man noen av for at sleden skal gå fortere og stoppe ulvene en stund. På f.eks ledergrupper så kvitter man seg med HR først for de trenger man jo ikke osv. ICON_WINK Til slutt sitter den igjen som har betalt for middagen..

En annen variant som var suksess, var å kjapt gå gjennom hva man har spist, og så takke for det man ikke ble servert. Brudgommens dårlige vitser, brudens mas osv. Den listen kan du lage så lang som du bare orker om du kjenner gjestene godt og vet hav de "tåler" ICON_SMILE

Lykke til ICON_SMILE

Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: magic] #2564046 04/07/2019 10:19
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Takk-for-maten taler er det kleineste som finnes....

Det beste er å fortelle en liten historie. Enten fiktiv, eller noe om brudeparet hvis man kjenner de godt.
(IKKE rams opp menyen. Alle i lokalet vet VELDIG godt hva de er servert, og det står i tillegg på et ark på bordet i de fleste bryllupp. )

Takk deretter for maten, og husk å kalle inn kjøkkenpersonal/servitører og takke de også.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: pez d spencer] #2564048 04/07/2019 10:43
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: pez d spencer
I stedet for at personer i sleden forsvinner/blir tatt av ulven, så kaster man noen av for at sleden skal gå fortere og stoppe ulvene en stund. På f.eks ledergrupper så kvitter man seg med HR først for de trenger man jo ikke osv. ICON_WINK Til slutt sitter den igjen som har betalt for middagen..

Takk for tips! Denne noterer jeg bak øret og håper jeg husker den ved neste anledning.

Genialt ICON_LAUGH

Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: magic] #2564059 04/07/2019 11:14
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Koblinger er alltid bra i taler.

Dersom dere har spist pizza og bruden er italiensk, paret skal på bryllupsreise til Italia eller lignende er gode koblinger.

Å slå en vits er en dårlig ide. Om du kan fortelle noe morsomt om brudeparets matvaner (mye grandis, billig øl og raske måltider) er det en bedre ide ...

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Bryllup: Takke for maten og sånn [Re: Garpen] #2564063 04/07/2019 11:30
magic Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Garpen
Koblinger er alltid bra i taler.

Dersom dere har spist pizza og bruden er italiensk, paret skal på bryllupsreise til Italia eller lignende er gode koblinger.

Å slå en vits er en dårlig ide. Om du kan fortelle noe morsomt om brudeparets matvaner (mye grandis, billig øl og raske måltider) er det en bedre ide ...

Glemte å nevne, men bryllupet foregår på fjellet oppi Gudbrandsdalen, fjøset på ei seter innreda som festokale for anledningen. Brura fra trøndelag, brudgommen fra dalen og en meget habil hobby-kokk.

Hilsen Lars

Moderator  support