Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti

Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti #2563844 03/07/2019 11:38
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
jrm Offline OP
OP Offline
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
Jeg ser at det selges en demo (godt) brukt Yeti Sb150 Gx comp på Antonsport på Bogstaveien. Jeg lurer på hva er servicenivåen på denne sjappa. Jeg har fått dårlig inntrykk etter de nektet å selge meg en volumspacer for en Lyrik da de mente at de måtte selv montere spaceren (?). Jeg har også hatt en episode etter reklamasjon på en dyr dunjakke som skulle repareres og som dukket opp kun etter 3 måneder (etter avsluttet vinter ICON_SMILE ). Noen som kan fortelle litt hvor fort de fikser ting? 

Redigert av jrm; 03/07/2019 11:39.

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2563848 03/07/2019 11:44
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Bare en liten digresjon: Reklamasjon på bekledning fikses som regel ikke lokalt, plaggene må sendes til produsentens samarbeidspartner i landet. F.eks er det her stor forskjell på Norrøna og Arcteryx.
Reklamasjon på Norrøna tar typisk 2-3 uker. Arcteryx 2-3mnd. Likevel foretrekker jeg sistnevnte merke, men det dreier seg mer om kvalitet enn service. Uansett, så kan nesten ikke butikkene lastes for ventetiden de forskjellige produktene har på reklamasjon.


You are what you eat...mmm nuts
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2563853 03/07/2019 12:02
Registrert: Apr 2014
Innlegg: 1,620
chili Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Apr 2014
Innlegg: 1,620
Har hatt flere runder med reklamasjon på en sykkel hos dem, og inntrykket er ikke annet enn skammelig. Vanskelige å ha med å gjøre, og slurvete verksted. Sistnevnte gjelder også en lefty-service jeg tok i ettertid.
Jeg vurderte også sterkt en SB150 hos dem i høst, og dristet meg til å gå innom med glovarmt kort. Det endte med kort prosess og annen sykkel.

Ellers støtter jeg digresjonen over her, klesprodusentene stiller ofte en del krav til butikkene som kan gjøre ting vanskelig for kunde.


NOTS – Vern om terrengsykling
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: Hoaas] #2563858 03/07/2019 12:13
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
jrm Offline OP
OP Offline
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
Sitat: Hoaas
Bare en liten digresjon: Reklamasjon på bekledning fikses som regel ikke lokalt, plaggene må sendes til produsentens samarbeidspartner i landet. F.eks er det her stor forskjell på Norrøna og Arcteryx.
Reklamasjon på Norrøna tar typisk 2-3 uker. Arcteryx 2-3mnd. Likevel foretrekker jeg sistnevnte merke, men det dreier seg mer om kvalitet enn service. Uansett, så kan nesten ikke butikkene lastes for ventetiden de forskjellige produktene har på reklamasjon.

Greit nok men hver gang jeg purret jeg fikk tilbakemelding på enten at de ikke viste hvor var jakka eller at det kom til å bli reparert straks, til slutt det viste seg at de hadde glemt å vedlegge et skjemaet som fortalte hva som skulle repareres… ikke akkurat betryggende.


Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2563861 03/07/2019 12:17
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Jeg har hatt tre Yetier og to av dem ble kjøpt der. Første ble kjøpt hos Delisk, som hadde vært stamsjappa siden de holdt til bak Rådhuset, og jeg fikk knallservice av Sjur, som jobbet der da (i går var 11-årsjubileum for henting av første Yeti). Neste ble kjøpt på nett da jeg var i Singapore, og så kjøpte jeg en SB66 ved lansering. Da var det ikke mye hyggelig å si: hadde samtidig en crash replacement av første Yeti, som endte opp som reklamasjon, men det tok fra slutten av august til lile hjulaften fordi de ikke klarte å kommunisere riktig med Yeti. Så kom det til at jeg skulle ha nytt girøre, og de prøvde å selge meg et komplett ombyggingssett fra 135x10 til 142x12, og sa "det er girøret". Kjøpte løst girøre et annet sted. Nå blir det ikke Yeti før de får seg ny importør, men de har vært Yetiimportør siden 90-tallet, så vi er kjørt der.

Sykkelen virker fet, men jeg klarer ikke å forholde meg til en sportsbutikk som hovedsaklig ikke selger sykler, men har high-endsykler og lite deler og stæsj. Eneste positive for sjappa er at de har fått lov til å selge flere Yetier, som er jævlig gode sykler men jeg får angst av å måtte forholde meg til dem.

Er jeg passe grinete og negativ nå? Det skal mye til før jeg gidder å legge igjen penger der igjen


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2563865 03/07/2019 12:25
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
jrm Offline OP
OP Offline
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
OK da blir det JetCarrier...


Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2563931 03/07/2019 18:31
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 1,493
la1hka Offline
Helt klart
Offline
Helt klart
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 1,493
Sier meg enig med Baron her. Hadde en Yeti som jeg røyk et dogbone på. Forsøkte å bestille nytt på Delisk men fikk beskjed om jeg måtte vente til neste gang de bestilte i fra USA. Dette var på høsten, neste bestilling var på våren. Det ble bakveien via bekjente i USA som gjorde at jeg hadde delen på tre uker.


Eirik Nøkleby

"Velg dine kriger med omhu."
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: la1hka] #2563943 03/07/2019 19:54
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
Hva er dette for klovnefabrikk? monkey

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2564045 04/07/2019 10:13
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 1,350
eldo472 Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 1,350
Hvorfor er det så vanskelig å skaffe deler til en sykkel. Bygget Instinct'n min selv slik jeg ville ha den. RM i Canada er super behjelpelige og sender deler til ramme i løpet av få dager. Andre deler kjøper jeg selv på nett i Norge.
Hadde stopp på min 10 år gamle Evinrude Etec på lørdag. Ringte Risør Sjøsenter på mandag og fikk snakke med en hyggelig dame som skulle skaffe meg plugger og bensin filter for å mulig sjalte ut det enkleste, det var mye å gjøre så hun kunne ikke love å ta den inn før fredag for service. På tirsdag leverte jeg båt på Risør Sjøsenter og så skulle de gi meg pris på reperasjon eller helt ny motor. På onsdag fikk jeg tilbud. Valgte ny motor og på fredag får jeg sannsynligvis levert båten med ny motor. Burde ikke være vanskeligere med sykler.

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: JonAre] #2564057 04/07/2019 11:11
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Sitat: JonAre
Hva er dette for klovnefabrikk? monkey
En wannabe-XXL som tilfeldigvis har et gammelt agentur på high-end-sykler. Men når de holder til i Bogstadveien, så får de jo solgt dyre sykler som hakka møkk - selv om det er begredelig hvor få sykler de har kontra da de var i kjelleren i Bogstadveien 1. Da snakket vi butikk! Alt gikk nedover da Anton tok over og enda lenger nedover da de begynte å slå sammen butikker.


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2564104 04/07/2019 17:54
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
Avsporing, men finnes det egentlig noen bra lbs med bra utvalgs sykler i Oslo? De stedene jeg synes service og holdning er bra har stort sett bare bysykler og liknende. Ingen av butikkene jeg har vært innom som selger high end har imponert meg.

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2564107 04/07/2019 18:08
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
jrm Offline OP
OP Offline
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
Santa Cruz i Asker (almost Oslo)...


Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2564109 04/07/2019 18:19
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
Sitat: jrm
Santa Cruz i Asker (almost Oslo)...

Ja. Ny versjon av Hightower ble offentliggjort 2. juli. 3. juli var jeg innom der fikk kjørt demotur på sti. Det er ikke hverdagskost for hvermannsen i Norge.

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: baronKanon] #2564110 04/07/2019 18:21
Registrert: May 2009
Innlegg: 821
jsdk Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2009
Innlegg: 821
Sitat: baronKanon
Men når de holder til i Bogstadveien, så får de jo solgt dyre sykler som hakka møkk - selv om det er begredelig hvor få sykler de har [...]


Tror ikke det går unna så veldig. Det er umulig å finne noe pris i butikk eller på nett medmindre man spør. Og som du sier har de ikke mye.

Tipper de selger mest til sammen gjengen/Triben som kjøper ny modell hver gang det nå kommer, plus en og annen entusiast langveis fra som sett seg blind på en Yeti (kjenner følelsen).

Synd Yeti er så fast i gamle opplegg med distributører og deres enerett, for det er vel grunnen til at ingen andre har lov i Norge?

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: JonAre] #2564111 04/07/2019 18:25
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
Ellers har man jo enkeltmannsbutikker som Aslak Mørstad/Letth (Siggerud) Claes Henrik sykkel (Drøbak). Ikke nødvendigvis det store vareutvalget, men jeg har for eksempel kjøpt hjul av Aslak etter en lang FB-chat på kveldstid.

Og så sender jeg dempere og setepinner som trenger mer enn enkel service til Top Tubes/Rufus Preiss. Kragerø, så ikke akkurat midt i Oslogryta.

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2564116 04/07/2019 19:13
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
Ja, jeg har handlet av Aslak og har god erfaring med BC Sport, men nå tenker jeg på sånne type større butikker som fører flere merker og type sykler, etc.

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2564125 04/07/2019 20:52
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573
JB. Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573
Spinn på Majorstua har jeg hatt god erfaring med. De har godt utvalg i butikk, driver kun med sykkel og har verksted med mye godt varelager. Ikke ofte jeg er innom, men de gangene jeg har vært på Spinn, har jeg fått god hjelp.


I was just riding along...
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: JonAre] #2564191 05/07/2019 09:42
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
jrm Offline OP
OP Offline
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
Sitat: JonAre
Sitat: jrm
Santa Cruz i Asker (almost Oslo)...

Ja. Ny versjon av Hightower ble offentliggjort 2. juli. 3. juli var jeg innom der fikk kjørt demotur på sti. Det er ikke hverdagskost for hvermannsen i Norge.

ICON_SMILE
Jeg prøvde HTen 2. juli kl. 15.00 og jeg var ikke førstemann. Jeg er imponert over hvor fort og lettvint de klarer å håndtere garanti eller service der.


Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: Hoaas] #2564297 05/07/2019 20:33
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 623
Raoul Duke Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2012
Innlegg: 623
Sitat: Hoaas
Uansett, så kan nesten ikke butikkene lastes for ventetiden de forskjellige produktene har på reklamasjon.


Selv om det ikke er butikkens feil at reklamasjonen tar lang tid betyr ikke det at det ikke er butikkens ansvar. Dersom reklamasjonen ikke skjer "innen rimelig tid" (rundt en måned) kan du kreve å få hevet kjøpet iflg forbrukerkjøpsloven.

Jeg hadde nylig et grafikkkort inne til reklamasjon. Etter 6 uker ga jeg beskjed om at jeg ville heve kjøpet dersom de ikke fikk ordnet det i løpet av den neste uka. Såpass synes jeg er innafor å forvente av en butikk. (Det endte med at kjøpet ble hevet)


"Everybody has a plan until they get punched in the face"

- Mike Tyson
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2565202 15/07/2019 12:52
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
jrm Offline OP
OP Offline
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 2,580
Noen som har erfaringer med å bestille Yeti fra Cykelkraft i Sverige? Jeg ser at de selger bade Ibis og Yeti, men kun i Sverige.


Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2565418 16/07/2019 21:55
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
gauter Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
I ekte entusiastsjapper forstår de at det gjelder å være flink/rask/ettergivende når det gjelder f.eks. reklamasjon og lignende.
Jeg har veldig godt inntrykk av disse på det sentrale Østlandet:
-Santa Cruz sykler, Asker (Santa Cruz)
-JBS Sport, Asker (Evil, Intense)
-Flytsti, Nøtterøy (Whyte, Santa Cruz, Ibis, Rocky Mountain)
-Probike, Sandvika (Ibis - men usikker på om disse kan regnes med og hvor aktive de er..?)
-Letth, Oslo (Santa Cruz, Merida)

På andre kanter av landet, men 7 Blåner/VPG, Oppdal (Rocky Mountain) og Tolga Sykkelmekka, Tolga (Trek, Rocky Mountain, Transition) hører også til på lista.






Gaute
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2565438 17/07/2019 07:46
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Offline
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
På netthandelssiden vil jeg legge til Sykkelkomponenter.
Jeg sendte forespørsel om reklamasjon på død setepinne klokka 22:30. Neste morgen lå det svar om at jeg kunne få ny, eller velge en annen modell.

Samme dag var erstatningen på vei posten!
Det kaller jeg klasse!

LarsB

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: larsb] #2565442 17/07/2019 08:16
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
Ja, har bedre erfaringer med sykkelkomponenter.no enn jeg har hatt med noen LBS.

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: larsb] #2565443 17/07/2019 08:17
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Stefan77 Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: May 2010
Innlegg: 4,033
Sitat: larsb
På netthandelssiden vil jeg legge til Sykkelkomponenter.
Jeg sendte forespørsel om reklamasjon på død setepinne klokka 22:30. Neste morgen lå det svar om at jeg kunne få ny, eller velge en annen modell.

Samme dag var erstatningen på vei posten!
Det kaller jeg klasse!

LarsB

Har opplevd akkurat det samme.


- Stefan
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: larsb] #2565444 17/07/2019 08:20
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: larsb
På netthandelssiden vil jeg legge til Sykkelkomponenter.
Jeg sendte forespørsel om reklamasjon på død setepinne klokka 22:30. Neste morgen lå det svar om at jeg kunne få ny, eller velge en annen modell.

Samme dag var erstatningen på vei posten!
Det kaller jeg klasse!

LarsB


Enig. Også de fleste såkalte "ekte entusiastbutikker" hører man negative ting om. Sykkelkomponenter derimot har jeg aldri hørt noe galt om. Har hatt reklamasjon på en setepinne der selv også. Alt bare ordnet seg fra første stund.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2565452 17/07/2019 08:33
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
Sykkelkomponenter gir også generelt raske, gode og kompetente svar på alle mulige gode og dårlige spørsmål. I spesialbutikker har jeg opplevd det som litt varierende.

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2565461 17/07/2019 09:15
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 241
Anerds Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Feb 2013
Innlegg: 241
Sykkelkomponenter er også gode til å legge til ting man ønsker seg i vareutvalget sitt om man sier ifra. Som for eksempel DT Swiss EX511 felgene når de kom i 29".

Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: gauter] #2565471 17/07/2019 10:18
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
Sitat: gauter
-Probike, Sandvika (Ibis - men usikker på om disse kan regnes med og hvor aktive de er..?)


Jeg har akkurat hatt en reklamasjon på en bremsehendel som fulgte med i kitet til ny Ibis kjøpt fra Probike. Kjappe svar både på dag og kveldstid, og fikk akkurat beskjed om at de har ordnet ny brems på vei til meg fra SRAM-importøren.

Når man opplever sånn service ved en reklamasjon blir man veldig fornøyd som kunde.


Per B.
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: Anerds] #2565472 17/07/2019 10:20
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
Sitat: Anerds
Sykkelkomponenter er også gode til å legge til ting man ønsker seg i vareutvalget sitt om man sier ifra. Som for eksempel DT Swiss EX511 felgene når de kom i 29".


Ja, tok ikke lange tiden fra jeg spurte om Fabric trykkmåler til det var lagt til i utvalget. Forøvrig har jeg også opplevd tilsvarende hos Bikeshop, så fornøyd med dem og i så måte.


Per B.
Re: Sykkeldelisk/antonsport og servicenivå på Yeti [Re: jrm] #2565478 17/07/2019 11:14
Registrert: Apr 2019
Innlegg: 1,172
S
Stupfull Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
S
Registrert: Apr 2019
Innlegg: 1,172
Sykkelkomponenter er serdeles ryddig når det kommer til reklamasjoner.

Det skal ha ha skryt for å ta seriøst, det er mangelvare hos mange i sykkelverden.

Han har mye bra og fornuftige deler, anbefaler å titte innom nestegang noen skal ha stash.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support