Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Oslo - Lærdal 7.september

Oslo - Lærdal 7.september #2563422 01/07/2019 18:32
anerz Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Nå som JR er over og den turen føles ok i etterkant så vurderes ny tur mot vestlandet ICON_SMILE
Oslo - Lærdal ble arrangert igjen i fjor etter en del år brakk. Er det noen her som syklet og kan dele noen erfaringer? Forsøkte å gjøre et søk på forumet men fant ikke noen tråder fra i fjor. Gjør meg noen spørsmål i hodet før eventuell påmelding.
Hvordan var det med start 05 om morgenen? Her gjelder det vel å forsøke sovne tidligst mulig fredag kveld, men som mange andre så sliter jeg vel med det på kommando.
Hvordan ble rittet, samlet eller mange smågrupper oppover?
Jeg fant stravasporet til Knut Sande som vel vant i fjor, og så på flyby funksjonen der at virket som var samlet til en bakke ved Bagn hvor det splittet seg noe.
Fikk man tid til å plukke med seg mat og drikke på matstasjonene?
Hvordan fungerte transport hjem med buss og sykkel i henger

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Oslo - Lærdal 7.september [Re: anerz] #2563440 01/07/2019 19:29
Panda Offline
Besatt
Besatt
1400 kr? Seriøst?!
Så også L-Oslo kostet rundt dette.
Jeg fatter ikke dere gidder betale så mye for så litt.

Re: Oslo - Lærdal 7.september [Re: Panda] #2563478 01/07/2019 21:18
anerz Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: Panda
1400 kr? Seriøst?!
Så også L-Oslo kostet rundt dette.
Jeg fatter ikke dere gidder betale så mye for så litt.

Kan vel dele synet på at det kanskje virker dyrt, men til sammenligning så koster det 1200kr å melde seg på birkebeinerrittet!! Så delt på antall km er dette rittet billig ICON_WINK JR koster 2000kr og tenker ikke over prisen mot hva en får og opplever( de 2 vaflene og 2glass cola jeg tok på sognefjellet var verdt 500kr pr enhet der og da). Om opplevelsen med Oslo Lærdal kan forsvare prisen vil en kun med en deltagelse kunne erfare.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Oslo - Lærdal 7.september [Re: anerz] #2563570 02/07/2019 09:25
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
De har lagt om løypa noe fra i fjor, så den er noe lenger.

Starten kl 0500 var kald! Tok lang tid før jeg fikk igjen varmen. Ganske lang masterstart før starten går inn i Sollihøgda.

Frem til Bagn føles det litt som "et vanlig rulleritt på Østlandet" (men, NB ny løype). Fra Bagn åpner naturen seg litt mer, og omgivelsene blir litt mer inspirerende. Derifra og inn er det en flott opplevelse:)
I fjor hadde de lagt inn noen seksjoner med grus grunnet veiarbeid. Det håper jeg de dropper dersom det er mulig. Rittet et langt og tungt nok om man ikke skal legge inn økt risiko for fall og punktering.

Matstasjonene var veldig bra! Tror jeg kom i mål med flere gel og barer enn jeg begynte med ICON_SMILE Er man et stykke frem stilte de også med ferdig flasker, så det gikk raskt og effektivt. Avhengig av hva slags gruppe du blir sittende i finner jo gruppen sin dynamikk når det gjelder stopp.

Busstur hjem fungerte fin-fint. Gikk overraskende fort.

I år passer det ikke for min del, men det er ikke utenkelig at jeg sykler en annen gang. Men det føles litt "been there, done that". Det ser vi vel også på påmeldingene som går noe tregere i år.

Prisen mener jeg fint kan forsvares med 30-35 mil med merket løype, gode mat/drikkestasjoner og grillmat i mål.

Tips angående tidlig start: jeg stod opp litt tidligere hver dag hele uken. Letter å ta 30 min hver dag enn 3-4 timer i en jafs ICON_SMILE

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Re: Oslo - Lærdal 7.september [Re: anerz] #2563752 03/07/2019 07:02
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Start klokka 5 må jo være topp i forhold til 21 som JR.. Da blir det hvertfall noen timer søvn forhåpentligvis..
Starta 0320 på T-O, da ble det null riktignok, men vil tro jeg hadde fått sove litt med start 5.
Er dog elendig til å sove på kommando..

Må kanskje sjekke ut dette da.

Moderator  support