De har lagt om løypa noe fra i fjor, så den er noe lenger.
Starten kl 0500 var kald! Tok lang tid før jeg fikk igjen varmen. Ganske lang masterstart før starten går inn i Sollihøgda.
Frem til Bagn føles det litt som "et vanlig rulleritt på Østlandet" (men, NB ny løype). Fra Bagn åpner naturen seg litt mer, og omgivelsene blir litt mer inspirerende. Derifra og inn er det en flott opplevelse:)
I fjor hadde de lagt inn noen seksjoner med grus grunnet veiarbeid. Det håper jeg de dropper dersom det er mulig. Rittet et langt og tungt nok om man ikke skal legge inn økt risiko for fall og punktering.
Matstasjonene var veldig bra! Tror jeg kom i mål med flere gel og barer enn jeg begynte med

Er man et stykke frem stilte de også med ferdig flasker, så det gikk raskt og effektivt. Avhengig av hva slags gruppe du blir sittende i finner jo gruppen sin dynamikk når det gjelder stopp.
Busstur hjem fungerte fin-fint. Gikk overraskende fort.
I år passer det ikke for min del, men det er ikke utenkelig at jeg sykler en annen gang. Men det føles litt "been there, done that". Det ser vi vel også på påmeldingene som går noe tregere i år.
Prisen mener jeg fint kan forsvares med 30-35 mil med merket løype, gode mat/drikkestasjoner og grillmat i mål.
Tips angående tidlig start: jeg stod opp litt tidligere hver dag hele uken. Letter å ta 30 min hver dag enn 3-4 timer i en jafs