Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sette opp Mac Pro 3,1 med High Sierra

Sette opp Mac Pro 3,1 med High Sierra #2562573 26/06/2019 19:20
KKippernes Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei!

Om det finnes en datakyndig i salen:
Jeg har fått tak i en gammel Mac Pro 3,1. Denne kjører nå Mac OS X 10.7.5, og jeg har lest meg til at det skal gå an å oppgradere denne til High Sierra med noen patcher. Nå har jeg gjort nettopp dette med en Mac Pro 4,1 som jeg flashet til 5,1, det gikk lett som snus. Men av en eller annen grunn får jeg det ikke til med 3,1-maskinen. Finnes det en datakyndig i salen (og Oslo) som har gjort dette og kan tenke seg å ta på seg en slik jobb for en symbolsk sum?

(ja, jeg vet maskinen er gammel, og ja, jeg vet det sikkert ikke er forståelig å bruke tid/penger på det, men disse gamle tårnene funker helt ypperlig som fotoarkiv-maskiner)

// Kristoffer

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Sette opp Mac Pro 3,1 med High Sierra [Re: KKippernes] #2562627 27/06/2019 06:31
E
Erlend_G Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
http://dosdude1.com/highsierra/

Brukte dette verktøyet nylig til å laste ned High Sierra installasjonsfila på en eldre Macbook air.
Den kan tydeligvis i tillegg også produsere en modifisert installasjons-usb-pinne slik at man kan installere på eldre system.

Re: Sette opp Mac Pro 3,1 med High Sierra [Re: Erlend_G] #2562629 27/06/2019 06:35
KKippernes Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei.

Det er dette jeg har prøvd også. Men jeg får ikke til å disable SIP som det instrueres om - får bare beskjed om "command not found". Jeg prøvde en annen variant med "csrutil disable;reboot", da skjedde det muligens noe, men den ville fortsatt ikke boote fra den minnepinnen jeg har laget.

Innsiktsnivået mitt når ikke så mye lenger på akkurat dette.

// Kristoffer

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: Sette opp Mac Pro 3,1 med High Sierra [Re: KKippernes] #2562784 27/06/2019 17:00
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: KKippernes
Hei.

Det er dette jeg har prøvd også. Men jeg får ikke til å disable SIP som det instrueres om - får bare beskjed om "command not found". Jeg prøvde en annen variant med "csrutil disable;reboot", da skjedde det muligens noe, men den ville fortsatt ikke boote fra den minnepinnen jeg har laget.

Innsiktsnivået mitt når ikke så mye lenger på akkurat dette.

// Kristoffer

Skal visst fungere, så lever gjerne kjerra hit så skal jeg se hva som er mulig. Dog, leverer du den på jobb (Bislett), så jeg har den der med det meste tilgjengelig så er det nok enklere.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka

Moderator  support