Får snart et sett SRAM Rival-bremser som skal monteres, og da ser jeg for meg at jeg kan få bruk for lufting.
Ser det selges både et vanlig sett, og et pro-sett. Er det verdt å gå for pro-settet, som etter sigende skal ha endel bedre sprøyter med bedre pakninger?
Epic Bleed Solutions er vel også et alternativ som er prisgunstig, men det holder vel hardt mtp at jeg vil bygge sykkel når jeg får deler tidlig kommende uke
Per B.
Re: Luftesett for SRAM, hva anbefales?
[Re: perbl]
#256168722/06/201917:03
I og med at jeg nerdet på brenner i den andre tråden la jeg bare inn en bestilling hos Bikeshop nå. Med en Pocket Rocket 2 kom jeg akkurat over fri frakt, og det var til og med litt rabatt på den nå i helga.
Da satser jeg på at min første lufting av moderne SRAM-bremser blir bedre enn da jeg knota med Avid for mange herrens år siden
Per B.
#256172522/06/201920:10
Husk at det er to forskjellige typer luftesett fra sram. ett med og ett uten bleeding edge. Begge er elendige. Men du må ha rett type til dine bremser.
#256172722/06/201920:34
Mulig jeg bestilte katta i sekken? La ikke merke til at noen gjorde noe poeng av bleeding edge i instruksjonsvideoen jeg så fra SRAM i går, og ser nå begge variantene av prokitet hos Bikeshop har bleeding edge fitting.
Per B.
[Re: Paulus]
#256172822/06/201920:37
Husk at det er to forskjellige typer luftesett fra sram. ett med og ett uten bleeding edge. Begge er elendige. Men du må ha rett type til dine bremser.
Ah, det var en liten endring som gjør at man ikke får brukt de gamle Avidsetta på moderne bremser? Neppe et problem mtp at dette er årets utgave av Rival.
Håper settet er bra nok til å funke, men verdt prisen er det neppe Men i motsetning til Shimano der luftesettet mitt hovedsaklig består av stæsj kjøpt på apoteket er det litt mer leamikk med å finne rette dimensjoner på gjenger etc om man skal lage et sett sjøl. Og jeg ville ha settet raskere enn jeg får det for fra utlandet.
Per B.
#256173523/06/201902:35
Topeak har helt nytt kit ute. Jeg kjøpte for mineral olje, Shimano/Magura m fl. Ser kanon ut, og har ikke de tåpelige røde klemmene på slangene som mitt ellers gode Avid luftesett har. Klemmene deformerer slangen. Topeak har en hendel på nytt sett, og har også et sett for DOT bremser.
#256174823/06/201908:55
Jeg har det settet du linker til fra Boardshop, men kjøpt for drøye 300kr hos Bikeshop, på tilbud. Har fungert veldig fint for meg, og sparte seg selv inn nesten 2 ganger på bare å lufte én brems, i forhold til å sette det bort til LBS. Følger med ekstra pakninger til sprøytene også hvis de som er montert skulle bli slitt etterhvert. Har luftet Rival og Level bremser et par ganger med det til nå, og det har gått lekende lett alle ganger.
[Re: aanund]
#256176923/06/201911:53
Host host host. Sneket seg inn en feil her. Jagwire er det nye luftesettet, ikke Topeak.
Sitat: aanund
Topeak har helt nytt kit ute. Jeg kjøpte for mineral olje, Shimano/Magura m fl. Ser kanon ut, og har ikke de tåpelige røde klemmene på slangene som mitt ellers gode Avid luftesett har. Klemmene deformerer slangen. Topeak har en hendel på nytt sett, og har også et sett for DOT bremser.
[Re: aanund]
#256179823/06/201918:46
Ser ut til å være sprøyter av tilsvarende kvalitet som de to jeg har vurdert så langt ja. Krana eller hva det er på slangene ser ut til å være en smart detalj ja.
Jeg har ikke tenkt over at de klemmene er en uting på orginalsettene og alternativene jeg har sett på så langt, men mulig de mister effekten etterhvert? Så mer for meg det var pakningene i sprøytene som gikk først. Tror uansett jeg skal klare meg med det som er på tur.
Per B.
#256185224/06/201906:35
Hi hi. Lagd nedi "gata" her ja. Finner det ikke på nettet selv, men den lokale pusheren med det fengende butikknavnet Dirty Bikes tipset meg, og skaffet det. Sett inn spenn på bankkontoen min så kan jeg kjøpe og sende.. Litt dyrt grunnet dårlig kronekurs. Å.
#256199224/06/201913:51
Har aldri likt de klemmene på SRAM settene, de ødelegger slangene. Må være mye bedre med slike stoppekraner. De er sikkert hentet fra den medisinke verden så du får de sikkert på apoteket. Tror jeg skal oppgradere slangene mine med slike kraner.
Finnes på ebay https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F273934228192 Stiv pris, men så hetere det jo Elite og...
Angående settet jeg kjøpte, luftinga funka bra, men i tillegg til at de klemmene skviser slangene i stykker, syntes jeg også de satt ganske hardt, så man måtte ta i med begge hendene for å åpne/lukke dem.
Da blir det ofte litt knotete når man står der og prøver å holde fast ting med hver sin hånd.
Hvis noen modder dem med bedre åpne/lukkemekanismer, legg gjerne ut et bilde eller tips om produkter dere har brukt.