Nå har jeg ikke veldig erfaring, men klarte selv å lufte bremsene bak på MT7 uten at det hjalp det spor på bakbremsen første gang etter montering. Kom ikke mer luft ut trodde jeg når jeg ga meg.
Etter å ha gått nøyere til verks gang nr to satt jeg sykkelen på høykant i stativ og lot bremsen henge løst. Måtte deretter manipulere brems og hendel i forskjellige vinkler, samt bremse og dunke i slangen for å lure ut mer luft. I tillegg lot jeg luftesettet stå på lenge slik at evt småbobler i oljen fikk jobbet seg opp mellom hver gang jeg pushet og dro olje gjennom systemet slik at jeg ikke dro tilbake noe luft. Dette gjorde til slutt susen for meg. Hadde nok for mye hastverk første gang siden forbremsen gikk så raskt å lufte.
Var forøvrig ekstra påpasselig med ikke å slippe inn luft når jeg åpnet lufteskruen på kalipper. Holdt kalipper som øverste punkt når jeg åpnet for deretter å senke den til hele hullet var olje før jeg skrudde på sprøyten. Samme prosedyre gjøres også ved lukking av kalipper før skruen går i.