Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

.gpx -spor på Iphone- trenger App-tips!

.gpx -spor på Iphone- trenger App-tips! #2561130 19/06/2019 10:00
S
Supermann Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Hei! Trenger denne helgen unntaksvis å navigere etter .gpx-spor. Besitter en litt eldre garmin-klokke som jeg kan bruke, men vil gjerne bruke Iphonen (8) med bakgrunnskart også.

Har foreløpig fått tips om Komoot.

Er det noen som har gjort seg noen erfaringer og som ønsker å dele?

Ut på tur!

Re: .gpx -spor på Iphone- trenger App-tips! [Re: Supermann] #2561164 19/06/2019 11:50
S
Supermann Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
S
Har nå funnet ut at man kan bruke google maps og har lastet opp en .gpx-fil der med hell: Link

Disse kartlagene kan deretter hentes på mobiltelefonen via mine steder. Med ustabil nettilgang så er det kanskje ikke helt ideelt, men det funker sånn halvveis. Sving for sving navigasjon behøver jeg ikke uansett :-)

Ut på tur!

Re: .gpx -spor på Iphone- trenger App-tips! [Re: Supermann] #2561183 19/06/2019 12:58
jsdk Offline
Ringrev
Ringrev
Har brukt «Gaia GPS” med hell på noen fotturer. Bra kart (tror det er kartverket/norgeskart) og offline støtte gitt man laster ned tiles før man drar

Re: .gpx -spor på Iphone- trenger App-tips! [Re: Supermann] #2561204 19/06/2019 14:16
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: Supermann
Har nå funnet ut at man kan bruke google maps og har lastet opp en .gpx-fil der med hell: Link

Disse kartlagene kan deretter hentes på mobiltelefonen via mine steder. Med ustabil nettilgang så er det kanskje ikke helt ideelt, men det funker sånn halvveis. Sving for sving navigasjon behøver jeg ikke uansett :-)

Hvor skal du bruke dette? I Norge eller utenlands? I terrenget eller på vei?

Hvis du holder deg i Norge, ikke trenger navigasjon og kun ønsker å vise GPX-fila på et kart:
Åpne mtbmap.no i nettleseren på telefonen din og trykk på mappe-ikonet for å laste opp GPX-fila og vise den på kartet. Så kan du selv velge ønsket kartlag, f.eks. mtbmap, satelittbilder, norgeskart e.l. og evt. med strava heatmap på toppen. Ganske enkelt og greit. Men det funker kun med nettilgang.

Hvis du vil gjøre omtrent det samme men uten å behøve nettilgang på turen, og eventuelt bruke det utenlands, kan du installere OsmAnd for iOS og bruke følgende framgangsmåte: OsmAnd FAQ: Importing GPX. Som bakgrunnskart vil jeg da anbefale å skru på det stilsettet som likner mest på mtbmap. Ganske langt opp i denne tabellen står det hvordan: OSM-wiki: Terrengsykling

Re: .gpx -spor på Iphone- trenger App-tips! [Re: Supermann] #2561289 20/06/2019 06:27
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
GPX Viewer har jeg prøvd selv og kan anbefales. Jobber offline. Trenger ikke Internett, man må bare laste inn gpx fil på forhånd.
For Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vecturagames.android.app.gpxviewer&hl=en
For Ios:
https://apps.apple.com/us/app/gpx-viewer/id880510678

Moderator  support