Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Giant AnthemX Full-sus 10,5kg 26" "Vintage" str M

Giant AnthemX Full-sus 10,5kg 26" "Vintage" str M #2560246 13/06/2019 17:15
Sykkelbob Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

Tester ut på dette forumet interessen for en litt spesiell sykkel.

Det er en 26" fulldemper fra 2010 el 2011 (tror jeg).
Den ble spesialbygget av gutta på Høydahl Sport og tok sikte på å lage en rask og lett fulldemper for en som typisk sykler maratonritt med variert underlag og litt rundbane. Derav smalt flatbar styre og lette komponenter generelt.

Giringen er SRAM X0 2x9
Bremser, hydr. Avid ettellerannet
Hjul ZTR Podium
Framdemper : Manitou r-Seven
Bakdempoer Fox float

Tilstand : Mange skryter på seg at syklene de sleger knapt har gått en meter. Jeg går motsatt vei og sier det som det er: Denne har jeg syklet Birken, Farrisrunden, Grensrittet, div rundbane og mye annet moro i flere år. Den har vært min trofaste gromsykkel i terrenget. Den bærer også preg av at den har vært i flittig bruk i flere år. De siste årene, riktignok, en del mindre pga min økende interesse for landevei og triatlon.

Jeg for min del kunne nesten ha stilt til start på Birken akkurat som den står nå. Men jeg hadde nok helst skiftet kranklager og girwires først.
Demperne kan sikkert trenge en service, men for min del synes jeg de funker fint. Mulig hjulene trenger litt service/retting. Kort sagt: Godt brukt. Må påberegne div vedlikehold, men er i fullt kjørbar stand slik den står. Jeg hadde en smiletur på skauen senest forrige uke. Grunnen til at jeg selger den er at det er litt upraktisk at poden kjører 29" og jeg 26". Ellers har 26" fungert helt fint for min del. Men nå tar jeg over hans gamle mens han oppgraderer.

Hvem passer den for?

Tja. Man må jo ha en fascinasjon for eldre 26-tommere. Kanskje unge fremadstormende terrengsyklister kan ha glede av den. Den er jo lett og lettkjørt til fulldemper å være. Giret for maraton og fart, men jeg har syklet rundbane med den også, og har ikke spreke bein...
Interessant nok er fulldempere på 10,5kg lovlig for 26" så vidt jeg forstår (sjekk gjerne det)

Som ny var dette en topp modell med hår på til godt over 30.000 den gang (vanskelig å si nøyaktig på grunn av all spesialkonfig, men std. toppmodellen ut av hylla lå på den prisen og denne er råere)

Hva folk kan være interesserte i å gi for denne slik den står i dag aner jeg ikke.

Medfølger 3 sett med dekk; Thunder Burt, Racing Ralph og Rocket Ron. Den er satt opp med slange nå, for jeg synes det er noe herk å sette opp slangeløst, og mulig felgene er for gamle, evt trenger ny felgteip. Kan hive med et par ekstra slanger også. Selges "som den er" med alle mulige forbehold, men jeg har prøvd å beskrive den så realistisk og detaljert jeg kan.

Så kom gjerne med (seriøse) forslag/bud.
hvis noen har tekniske spørsmål kan jeg prøve å svare.

Vedlegg
Styre.jpg (533.18 KB, 64 nedlastinger)
Bakdemper.jpg (489.34 KB, 91 nedlastinger)
Framdemper.jpg (508.91 KB, 62 nedlastinger)
Flaskeholder.jpg (504.37 KB, 67 nedlastinger)
Redigert av Sykkelbob; 13/06/2019 17:28.
Re: Giant AnthemX Fulldemper 10,5kg 26" "Vintage" str [Re: Sykkelbob] #2560249 13/06/2019 17:19
Sykkelbob Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Mer bilder

Vedlegg
Hjul.jpg (664.81 KB, 67 nedlastinger)
Sete.jpg (445.41 KB, 65 nedlastinger)
Dekk.jpg (490.37 KB, 73 nedlastinger)
Redigert av Sykkelbob; 13/06/2019 17:19.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå