|
Erfaringer med Braasport
|
Erfaringer med Braasport
07/06/2019 11:19
|
vviz
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Siden Unaas har fått en egen tråd.
Andres erfaringer med Braasport? Så langt har jeg veldig positiv erfaring. Jeg oppdaget ikke butikken før for ca to måneder siden, usikker på hvor lenge de har holdt på? Veldig personlig oppfølging på e-post fra deres side (mer proaktivt enn reaktivt), som jeg antar er ett resultat av at de fortsatt er ganske små(?) Men kjøpte ett par Giro sko av de for ett par måneder siden, og er i prosess med å kjøpe noen SRAM powerlinks fra de nå. Meget fornøyd, tommel opp osv.
DISCLAIMER: Jeg har på ingen eierinteresse (eller bekjentskaper) i Braasport (eller noe annet norsk (eller utenlandske) sykkelbutikk. Bare nysgjerrig på andres erfaring med en butikk som er en slags nyhet (for meg ihvertfall).
Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt) Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
|
|
|
Re: Erfaringer med Braasport
[Re: vviz]
07/06/2019 11:23
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Rimelig å anta at Braasport snart går konkurs. En butikk som har så god tid til kunder som ikke legger igjen mer penger enn det du har er helt opplagt en butikk med alt for mye tid på hånden! * Fullstendig useriøst innlegg fra min side, men siden man fint kan spekulere fritt om Unaas så synes jeg vi skal behandle Braa på samme måte 
|
|
|
07/06/2019 11:25
|
MagnusWJ
Entusiast
|
Entusiast
Ikke handlet mye der - men bare positive erfaringer og en butikk jeg har lyst til å støtte framover.. Samme tilbakemelding fra kompiser.
|
|
|
07/06/2019 19:01
|
HM1100
Ringrev
|
Ringrev
Tja. Er ikke Braasport bare nok en image-butikk som selger high-end utstyr nesten ingen trenger men som mange likevel kjøper fordi det er artig. Eller fordi «jeg fortjener det»? Jeg har vært innom både på Frysja og på Ullevål stadion. Bra service. Kjøpt en hjelm og et stk sete i min jakt på akseptabel rumpe-komfort. Fikk til og med bytta det siste (om enn noe motvillig fra sjappa) etter henvisning til Bontragers «bytt innen 30 dager om ikke fornøyd». Min erfaring er positiv, men jeg innrømmer å være ideologisk kritisk til konseptet.
|
|
|
07/06/2019 22:15
|
vviz
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Det kan sikkert være noe i det. Men de skoene jeg kjøpte solgte de klart billigst i Norge basert på prisjakt.no på det tidspunktet jeg kjøpte. Nettbutikken deres virker ganske bra, sammenlignet med konkurransen (som jo ikke er all verden). Utvalget er sikkert ekstremt dårlig sammenlignet med eksempelvis Bikeshop. Men en positiv ting er at de er de eneste jeg har funnet som har powerlinks til nye flattop-kjedene til SRAM. Bikeshop ga beskjed om at produktet ikke var i sortimentet, men de skulle sjekke ut, og evt bestille slike. Hallo?!? De pusher AXS-gruppen, og selger kjedene, men tenkte ikke på at folk trengte powerlinks.. nå har Bikeshop sikkert 100.000 produktet i sortimentet, så ingen big deal forøvrig. De har nok disse i sortimentet ganske snart. Men irriterende å ha kjøpt full AXS-gruppe og tre kjeder av de, men bli møtt med "vi får se", når man ber de skaffe powerlinks til de kjedene. Resultatet er at jeg fant en konkurrent, derav denne tråden. Så dette er egentlig hele bakgrunnen. Ble bare nysgjerrig på andres erfaring. Er jo delvis enig med Havre. Nesten urovekkende hvor god tett oppfølging jeg har fått for noen powerlinks til 250,-  Men alltid artig med flere lokale konkurrenter. Det er alltid hyggelig å slippe å sende pengene til Tyskland eller USA.
Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt) Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
|
|
|
08/06/2019 12:26
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Det kan sikkert være noe i det. Men de skoene jeg kjøpte solgte de klart billigst i Norge basert på prisjakt.no på det tidspunktet jeg kjøpte. Nettbutikken deres virker ganske bra, sammenlignet med konkurransen (som jo ikke er all verden). Utvalget er sikkert ekstremt dårlig sammenlignet med eksempelvis Bikeshop. Men en positiv ting er at de er de eneste jeg har funnet som har powerlinks til nye flattop-kjedene til SRAM. Bikeshop ga beskjed om at produktet ikke var i sortimentet, men de skulle sjekke ut, og evt bestille slike. Hallo?!? De pusher AXS-gruppen, og selger kjedene, men tenkte ikke på at folk trengte powerlinks.. nå har Bikeshop sikkert 100.000 produktet i sortimentet, så ingen big deal forøvrig. De har nok disse i sortimentet ganske snart. Men irriterende å ha kjøpt full AXS-gruppe og tre kjeder av de, men bli møtt med "vi får se", når man ber de skaffe powerlinks til de kjedene. Resultatet er at jeg fant en konkurrent, derav denne tråden. Så dette er egentlig hele bakgrunnen. Ble bare nysgjerrig på andres erfaring. Er jo delvis enig med Havre. Nesten urovekkende hvor god tett oppfølging jeg har fått for noen powerlinks til 250,-  Men alltid artig med flere lokale konkurrenter. Det er alltid hyggelig å slippe å sende pengene til Tyskland eller USA. De har eksistert en stund, åpnet vel i 2018(?), kun gode erfaringer.
Redigert av tmork; 08/06/2019 12:26.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
08/06/2019 13:20
|
Plankepetter
Veteran
|
Veteran
Kjøpte sykkel der i fjor høst. Jeg ville bytte drev på den men de hadde det ikke i butikken men på et annet sted. Ikke noe problem, jeg fikk med sykkelen hjem og de sendte drevet etter i posten med ferdig returkonvolutt til det som stod på sykkelen. Det at jeg syklet noen turer på orginaldrevet før det gikk i retur var heller ikke noe problem Kjempe service.
Redigert av Plankepetter; 08/06/2019 13:20.
|
|
|
08/06/2019 14:02
|
vviz
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Det andre stedet var sikkert Frysja(?) Jeg var oppom der klokken 12 i dag for å hente min pakke. Da var de stengt ... Så mitt positive inntrykk fallt raskt  Men den frysja-butikken har kanskje litt begrenset åpningstid ift. Butikken, det burde jeg kanskje sjekket. Men irriterende var det uansett 
|
|
|
08/06/2019 14:54
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Det andre stedet var sikkert Frysja(?) Jeg var oppom der klokken 12 i dag for å hente min pakke. Da var de stengt ... Så mitt positive inntrykk fallt raskt  Men den frysja-butikken har kanskje litt begrenset åpningstid ift. Butikken, det burde jeg kanskje sjekket. Men irriterende var det uansett Frysja er vel bare "lager", mens butikken er på Ullevål stadion.
|
|
|
08/06/2019 15:10
|
vviz
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Frysja er ett "showroom" ifølge skiltet ved inngangsdøra. Var der jeg kjøpte skoene mine for noen måneder siden. Og den pakka jeg venter på nå fikk jeg velge om jeg ville hente på Frysja eller Ullevål. Jeg valgte selv Frysja, men tenkte ikke på at åpningstidene sikkert kunne være annerledes enn for butikken.
|
|
|
08/06/2019 16:12
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Frysja er ett "showroom" ifølge skiltet ved inngangsdøra. Var der jeg kjøpte skoene mine for noen måneder siden. Og den pakka jeg venter på nå fikk jeg velge om jeg ville hente på Frysja eller Ullevål. Jeg valgte selv Frysja, men tenkte ikke på at åpningstidene sikkert kunne være annerledes enn for butikken. Ah, aldri vært der – kun i butikken.
|
|
|
09/06/2019 18:56
|
X29
Medlem
|
Medlem
Henta en forhåndsbestilt sykkel på Frysja i mars i år, og er ikke helt fornøyd med klargjøringen som ble gjort på sykkelen.
-Girene var feil justert, slik at kjeden datt mellom kassett og felg på første tur.
-De spurte om vekta mi da jeg var der for å sette opp demperne. På prøveturen hjemme virket sykkelen vel plush, og da jeg kobla på pumpa mi, var trykket under halvparten av det som leverandøren anbefaler som utgangspunkt for min vekt.
-Mulig dette er utenfor scope til klargjøringen, men wire til dropperen var ca 40 cm for lang, det så rart og rotete ut.
Det var ikke noe problem for meg å ordne disse tingene selv, men jeg forventer at nå de skal klargjøre en sykkel, så er det vel slikt de skal se på.
Det skal sies at jeg presset de litt på tid til klargjøringen, da jeg hadde et lite vindu hvor det passet meg å hente sykkelen. De gjorde det de kunne for å tilpasse seg dette.
|
|
|
12/06/2019 19:57
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Har gjort to brillekjøp der, hvorav jeg brukte angrerett på ett av kjøpene. Helt smertefritt, ferdigfrankert returlapp osv.
Create the problem and sell the solution
|
|
|
13/06/2019 08:11
|
Red Devils
Besatt
|
Besatt
Har handlet sykkel (forforhåndsbestilt) der og det var en positiv opplevelse. Sykkelen ble frakta ned til Ullevål og jeg hentet den der.
|
|
|
14/06/2019 11:46
|
MrGrade
Medlem
|
Medlem
Jeg har også veldig god erfaring med butikken, handlet både på nett og i butikk. Liker Bull (kun testa majorstua/sandvika) & Braasport best av alle "nisjebutikkene". Har egentlig ingenting å si på Oslo Sportslager heller, men for meg ligger de litt usentralt. OS handler jeg mest på nett med rabattkode. Føler prisene hos OS er høyere enn Braasport.
Flott at de har etablert seg på ullevål stadion fordi konkurrenten der trenger virkelig konkurranse. Nettside og service hos konkurrenten synes jeg er under enhver kritikk, men er dessverre "tvunget" til å handle litt der også pga klubbtøy etc.
Konklusjon. Synes både Bull, Oslo Sportslager og Braa er topp! De har faktisk en del forskjellige varer, så veldig bra alle tre!
|
|
|
20/06/2019 08:13
|
joje
Ivrig
|
Ivrig
Jeg bestilte en Garmin Edge 830 fra Braasport. Den ble sendt samme dag og ankom dagen etter. Veldig raskt ekspedert!
|
|
|
|
|